Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jowien schreef:Er moet ongeveer 3 tot 6 weken tussen zitten. Dat hangt af van het middel, dus dat moet je even navragen bij de eigen dierenarts.
:
Ibbel schreef:Je brengt in theorie natuurlijk wel een risico met je mee (met name voor jezelf) door met een niet goed geënt paard aan te komen.
Ibbel schreef:Ik geloof dat je niet goed leest. Voor het oningeënte paard is het in theorie een risico je te begeven tussen grote groepen paarden. Omdat de kans dat je daar een virus oppikt gewoonweg groter is dan lekker in je eigen weitje te blijven staan.
Huertecilla schreef:Ibbel schreef:Ik geloof dat je niet goed leest. Voor het oningeënte paard is het in theorie een risico je te begeven tussen grote groepen paarden. Omdat de kans dat je daar een virus oppikt gewoonweg groter is dan lekker in je eigen weitje te blijven staan.
Ik denk dat je het antwoord niet goed begrijpt.
Ja, de kans op besmetting is groter. Een enting beschermt daar echter niet tegen.
Het niet-geënte paard loopt NIET meer risico. Volgens verschillende publicaties mogelijk juist minder.
Via googlen op 'vaccinations controversy' kun je de populaire anti-hype vinden. Als je gericht verder zoekt vind je de bronnen makkelijk genoeg. Goede kennissen in 'Utrecht' bevestigen dit officieus.
Nogmaals, het is irrelevant omdat de regels simpel stellen dat het moet, maar de onderbouwing is phamaceutisch commercieel drijfzand.
hc
Miriam91 schreef:Zou ze last kunnen hebben van die influenzaprik? Dat ze bijv. 1 dagje lusteloos is ofzo
Ibbel schreef:HC: als jij denkt dat enten niet werkt of niet goed is, is dat jouw goed recht.
Citaat:Als jij denkt dat de farmaceutische industrie de macht heeft om enten door te drukken terwijl wetenschappelijk bewezen zou zijn dat het geen zin heeft, wuif je ze iets te veel invloed toe.
Ibbel schreef:HC: ik kan op PubMed niks vinden waaruit blijkt dat enten onzin is. Als jij dat wel kunt houd ik me aanbevolen.