Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nagyl schreef:Die van mij, is over het algemeen helemaal niet fijn om te rijden als ik alleen rij. Dus thuis. Rij ik samen met iemand anders, heb ik helemaal geen werk aan hem.
Maar alleen....
Vorig jaar (dus nog zonder endurance) was hij te rijden met 2 pinken. En nu ?
Nu trekt hij me de teugels uit mijn handen, en wilt die alleen maar door door en nog eens door...
Als ik hem rond laat lopen, loopt die gewoon door de teugel heen. En ik geef eerlijk toe, hem dan een klap geven of hem echt op de donder geven, kookt hij alleen nog maar erger over. Dan is helemaal geen land met hem te bezeilen.
). Als hij eenmaal op gang, is hij niet meer te stoppen. Ook echt dribbelen en alles zijwaarts rijden. Ik heb geen idee hoe ik die hartslag omlaag zou moeten kunnen krijgen, mocht ik ooit endurance gaan starten met hem. Lenneke_ schreef:Maar Liekie heeft op de baan gelopen. Die heeft van begin af aan geleerd om zo hard mogelijk te gaan
Lenneke_ schreef:Om heel eerlijk te zijn, opvoeden.
Anouar loopt ook wel eens te drammen, maar als ik hem laat weten dat het nu echt afgelopen is doet hij dat ook.
Opvoeden begint eigelijk al op de grond. Ik zie zo vaak dat paarden die onder het zadel drammerig zijn dat aan de hand ook zijn. Ho is ho en ho is niet nog één stapje doorlopen.
En goed gedrag natuurlijk belonen
eowyn04 schreef:nou ja! wat is dit nu voor een opmerking??
Daf haar paarden zijn opgevoed! En zoals je leest heeft ze alles al geprobeerd!
Het gaat hier dus niet over een onopgevoed paard.
Daf misschien zou je eens rescue kunnen proberen. T lost t probleem niet op, maar t kan je paard wel rustiger maken.