Nog een debuut in Vaassen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Nog een debuut in Vaassen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:09

Zenuwen, die waren er wondelijk genoeg niet. Tot ik moest opzadelen....

Gisterochtend om 5 uur zou de wekker gaan, maar om 4.50 uur werden Lynn en ik al gewekt door een smsje van Annemieke dat ze op weg naar stal gingen en 'tot later' Cool Wij waren dus ook wakker en zijn ons klaar gaan maken voor vertrek.

Op stal kreeg Ilonka nog wat krachtvoer voor ze de trailer ingingen en ik haalde Blik vast uit de wei. Die was ook wel geïnteresseerd in het voer en besloot te kijken wat daar zo lekker was. Ilonka keek in 1e instantie erg boos, maar nadat Blik nog een keer lief aandrong mocht hij ook een hap pakken. Dat is al bijzonder op zich Clown

De trailer ging hij aardig vlot in, hoefde maar 1x opnieuw op de trailer af te lopen omdat hij naast de klep liep ipv erop. De rest zelf ging heel voorspoedig en om iets voor 7 uur waren er al geloof ik. Dus paddock gemaakt, wedstrijd betaald en op naar de voorkeuring. Hij maakte zich wel een klein beetje druk want er was natuurlijk een hoop te zien. Toch waren zijn hartslag en overige waardes keurig. Hartslag 40 en een prachtig stel darmgeluiden zoals de vetass het beschreef Lachen

Toen wachten voor de start. We waren er natuurlijk al vroeg omdat Annalynn om 8.45 uur moest starten, maar Maeike en ik pas om 10.17 uur. Inmiddels hadden we de paarden bij elkaar gezet zodat Mo en Blik aan elkaar konden wennen. Ze vonden elkaar wel interessant en begonnen tegen elkaar op te steigeren wat ik leuk vond, maar niet verstandig ivm de draden ertussen.

Ik was naar de voorbespreking toen Carla en Suzan arriveerden en vlak daarna was het tijd om op te zadelen. Toén ineens kwamen de zenuwen. Want ik denk altijd dat ik dan te laat ben ofzo Rolleyes Blik was zijn ongeduldige zelf alweer en was dat tegen Suus aan het uiten die daar minder vrolijk van werd Tong uitsteken

Daarna op naar de start. Ik besloot in de bak pas op te stijgen omdat ik weet hoe druk Blik soms kan zijn en dan heb ik liever een omheide ruimte. Hji begon inderdaad te lopen toen ik erop wilde en zette hem stil voor ik mijn been eroverheen legde. Daarna was hij heel braaf. Ook tijdens de rit was hij eigenlijk voorbeeldig. Hij schrok zelfs minder van alles dan Mo en hij liep heerlijk. Lekker over de rug en swingend.

Het eerste stuk viel me wat tegen, dit waren meer steentjes op de paden dan ik had verwacht. En Blik is toch blootvoets. Toch liep hij als een speer en had duidelijk nergens last van! Of dat zo zou blijven wist ik dan nog niet. Bij het 1e groompunt dronk hij meteen al wat en daar kwam de test, flessen koelwater... Dat kende hij niet en ik dacht ach ik probeer het toch maar. Want in 1e instantie zei ik tegen Carla dat dat niet hoefde. Dus toch geprobeerd en met aangeven vond hij het even eng, maar het gieten zelf ging prima! Hij vond het water wat op de grond drupte geloof ik enger dan dat het over zijn hals ging.

Ingehaald worden was trouwens ook geen probleem. Hij werd wel even wat drukker, maar de hartslagmeter gaf aan dat het hem niet opwond. Die hartslag steeg nl geheel niet! Toen de weg naar de p/a.. 1km voor de pa gingen we stappen, tijd zat tenslotte! Blik zijn hartslag daalt altijd snel naar rond de 70 in stap of lager, maar nu bleef hij schommelen tussen de 80 en 94. Vooral als er andere paarden langskwamen. In stap deed hem dat duidelijk meer dan in draf. Op 500m ernaast gaan lopen en dat was misschien achteraf niet zo verstandig. Hij werd alleen maar drukker en begon zelfs af en toe te dribbelen. Eenmaal in de p/a zag ik een hartslag van 119 a 124 op de meter en hij was ongelooflijk druk. Stilstaan was een ramp, maar toen ineens moest hij plassen en zakte de hartslag naar 61. Ik stond op het punt om aan te bieden toen ik aan Blik zag dat hij wat hoorde (andere paarden) en voor de zekerheid keek ik nog eens op de hartslagmeter voor ik aanbood. En ja hoor, weer stijgende! 94, 107, 118... Lichte paniek bij mij, straks kwam hij door die drukdoenerij niet door de pa Scheve mond Op een gegeven moment zakte hij weer naar 61 en ik besloot de gok maar te nemen. Ik bood hem op 6 minuten aan en mijn spanning was groot. Opluchting alom toen bleek dat hij op 56 werd geteld!

Snel opgestegen en verder gegaan. Hij was nog wel wat druk, maar na een km begon hij weer heerlijk te lopen. Mo en Blik vonden elkaar afwisselend wel en niet aardig maar liepen verder prima samen. Hartslag was ook super. In draf telkens zo tussen de 107 en 114 tijdens de keren dat ik keek, met af en toe een keer 118, maar eigenlijk niet hoger. Na nog 2 groompunten incl vlak voor de finish waar Blik nog een klein beetje dronk gingen we op 2km stappen, nu bleef ik erop. En ja hoor de hartslag ging netjes naar de 80 en lager. Opeens kwam er een ruiter in draf achterop (Wilma met Branco) en daar ging de hartslag weer richting 94. En ik had een druk paard onder me. Balen! Toen maar de hartslagmeter met rust gelaten want ik werd er toch niet vrolijker van. Laatste stukje naar de finish, het gras op. Meneer begon te draven. Hij wilde liever een klasse II finish geloof ik. Toch weer in stap gekregen en zo over de finish. Weer enige zenuwen bij mij hoe die hartslag zou zijn. 54! Ik blij Haha!

Daarna naverzorgd en op na de nakeuring. Daar waren zijn waardes super. Hartslag 42 en de rest net als bij de voorkeuring. Toen voordraven. Hij liep keurig mee en de dierenarts vroeg bij terugkomst of het lekker was gegaan. Ja zeker! Nou dat was zichtbaar want Blik liep als een zonnetje. Goedgekeurd dus!
Ik ben trots op het mannetje! Lovers

Daarna heeft hij nog gezellig met Ilonka in de paddock gestaan wat ook super ging en ze hebben samen nog goed gegeten en gedronken voor de terugreis. Thuis aangekomen stond Bliksem wat te trillen op de trailer, denk van de spanning, maar na even gerold te hebben in de paddock draafde hij er alweer vrolijk rond. In de wei hem achtergelaten met een volle bak hooi en nog een klein beetje muesli.

Carla en Suus, nog heel erg bedankt voor het groomen!! Ik vond het fijn dat jullie er waren. Ja

Blik vlak voor de p/a:
Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Nog een debuut in Vaassen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:14

Goed gedaan met puppypoowny!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:14

Super Blikkie!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:17

Dat is een mooi debuut Djilan Lachen.

Als hij wat vaker mee gaat dan zal hij ook wel wennen aan andere paarden en drukte Lachen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 12:23

Op het terrein zelf was hij in zijn paddock heel rustig. Stond gewoon lekker te grazen en af en toe hinnikte hij wat. Alleen bij de pa was hij ècht behoorlijk druk. Dat stappen en stilstaan vindt hij blijkbaar maar niets Clown

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:27

Klinkt als een fijne rit!!!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:32

Netjes hoor Djilan! Knap gedaan van Blikkie

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:33

Super gedaan van Blikkie! Ach en dat stappen en stilstaan is gewoon veel te saai Knipoog Clown haha.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:38

Super Djilan, en dat voor zo'n ukje nog OK dan! Als hij meer ervaring krijgt dan zal het allemaal wel wat minder indruk maken neem ik aan Lachen

Heerlijke foto ook, geweldig bekkie Lovers

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:43

Super Djilan! Dat klinkt als een goed begin!

Wat heb je toch een mooi Blikje!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:33

Wauw! Super gedaan voor de eerste keer!! Knap hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:04

Zeker een erg mooi resultaat voor je debuut. Daar mag je trots op zijn! Leuk verslag om te lezen Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:07

Thanks allemaal Haha!
Ik had net Annalynn (Ganna) aan de lijn om te informeren hoe het met onze paarden staat. Blik lag in de wei en Lynn is er gezellig bij gaan zitten en hij bleef gewoon liggen. Hij lag ook steeds te gapen dus het dagje uit gisteren heeft wel wat sporen nagelaten Tong uitsteken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:12

Ik heb je gisteren al 'live' gesproken en gefeliciteerd, maar hierbij nog eens.
Gorino lag trouwens vandaag ook twee keer te maffen in de zon, dus zo ongebruikelijk is dat nou ook weer niet Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:14

De wedstrijd heeft dus veel indruk gemaakt op hem Lachen

Leuk verslagje en gefeliciteerd met dit debuut ! Dat er nog vele geslaagde wedstrijdkilometers mogen volgen met Blik !

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:21

Dat hij ligt is zeker niet ongebruikelijk Knipoog Maar dat hij zo ligt te gapen wel. Dat doet hij niet zóveel nl, alleen direct na het werk.
Voor zover Annalynn kon beoordelen waren zijn benen ook mooi dun dus dat is erg fijn!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:06

De kop is eraf Lachen Super Djilan!

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:23

Djilan schreef:
Thanks allemaal Haha!
Ik had net Annalynn (Ganna) aan de lijn om te informeren hoe het met onze paarden staat. Blik lag in de wei en Lynn is er gezellig bij gaan zitten en hij bleef gewoon liggen. Hij lag ook steeds te gapen dus het dagje uit gisteren heeft wel wat sporen nagelaten Tong uitsteken

haha, die van mij had precies hetzelfde!

Geweldig gedaan hoor Djilan, en wat heerlijk dat je nu weer zo fijn aan de slag kunt!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:55

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:59

Wat een geweldige foto Djilan! Gefeliciteerd met jullie goede rit! Het is je wel bevallen he? Clown

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:01

Het is me zeker goed bevallen Lachen Maar dat had ik ook wel verwacht. Ik was wel heel blij dat hij zo voorwaarts was. Ik heb hem het grootste gedeelte van de rit toch wel moeten inhouden Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:03

Ik ga even de foto's bekijken. Het verslag is super, Djilan!
Erg mooi debuut en als afsluiter van het verslag een erg lieve foto. Haha!

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:04

Echt een Bliksem zo te lezen.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:20

Super gedaan!
Jullie zijn een echt team aan het worden, helemaal te gek dat hij het allemaal zo gewoon vond, zijn volgens mij wel erg veel paarden op 1 lokatie.

Zijn moeder is ook zo'n held in het stilstaan en rustig stappen, euh ook het rustig draven en galoperen kan lastig zijn bij haar Knipoog
Zondag even snel tussen de andere merrie op haar gesprongen maar toen ze haar draf inzetten er ook maar weer heel snel afgesprongen Clown

Op naar de volgende wedstrijd!!!

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 20:48

Blik heeft het gewoon geweldig gedaan. Heb nog nooit ene paard gegroomd wat op het eerste groompunt al in de drinkemmer dook dus dat is primeur nummer 2. Haha!