Wat voor een singel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

Wat voor een singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 14:25

Ik rij met een kieffer dressuurzadel, maar wel een met een 'gewone' singel, dus geen dressuursingel. Ik heb nu een neoprene singel van Harrys Horse, maar die gaat soms opkrullen aan het uiteinde en ik vind hem ook wel snel zweterig. Is het een optie om er een bontje om heen te doen? Met wat voor type singel rijden jullie?

Sok

Re: Wat voor een singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:31

Ik rijd met een neoprene van ik geloof Kieffer.
Nog nooit problemen mee gehad! Lachen
Een bontje zou denk ik geen slechte oplossing zijn.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:56

Sinds kort rij ik met een westtip, een vol elastische singel! Gaat echt heel fijn!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:23

Heb je daar misschien een foto van Jeddah? Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:27

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:55

Ik heb er een van Torowgood, met elastiek.
Zat bij m'n zadel, vin het een prima singel

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:35

Van die krijg Jeddah op lange (zweterige) ritten juist weer schuurplekjes.

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:46

Mijn lamsvellen bontjes passen niet om de neopreensingel, die is te breed. Maar mijn paard vindt het wel erg fijn zo'n bontje er om (om een slmallere eenvoudige singel) en ze heeft geen singelplekjes meer gehad terwijl ze daar erg gevoelig voor is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:47

Afbeelding

Ik heb de onderste, met klittenband over de gespen. Heb er twee, heb ze al jaren en ze doen het nog steeds prima. Mijn paard reageert er ook goed op: geen plekjes, geen wondjes.

Aan het zadel van mijn bijrijdpaard zit zo'n singel met elastiek. Daar doe ik met wedstrijden een bontje om, anders blijft de electrode van de hartslagmeter niet zitten.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:48

Inderdaad blijft dat niet goed zitten onder elastiek. Wat voor merk is dat Karin? Kan het niet zo goed lezen op het plaatje. Zijn ze van neopreen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:51

Kavalkade, idd neopreen. Ja

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 07:19

Ik rijdt met een Wintec elatsiche singel, die hele singel is licht elastisch, niet bij de gespen. Hij is niet superbreed, heb er zo geen foto van, maar van bredere singels of die neopreen singels krijgt Lou snel plekjes als ze zweet, vooral een stukje voor de singel bij haar voorbeen. Met deze singels heeft ze nauwelijks last.

TS, als jij dan met een veelzijdigheidssingel rijdt, heb je dan de gespen onder het zweetblad zitten? Dat is dus juist een voordeel van een dressuurzadel, dat dat niet hoeft. Dat is voor je eigen benen veel fijner, dus ik zou maar snel op zoek gaan naar een fijne dressuursingel. Als ze vn deze singel verder geen last heeft, kan je van hetzelfde merk voor een dressuur uitvoering gaan.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 09:26

Bedankt voor de reacties! Er kan geen dressuursingel op, het is een al wat ouder Kieffer Munchen Dressuurzadel, maar heeft singelstoten voor een vzh zadel. Die kavalkade singel lijkt me ook wel wat, is dat een veelzijdigheids singel?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:29

Die Kavalkade is een dressuursingel, maar het is best mogelijk dat-ie er ook in VZH-model is. Zou je even moeten zoeken op internet of contact moeten hebben met een ruitersportzaak waar ze verkocht worden (of met de importeur).

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 07:18

Ah juist, nu is het duidelijk waarom je met een veelzijdigheidssingel rijdt. Die ik gebruik zijn er ook in veelzijdigheidsuitvoering in elk geval.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:47

@Jeddah : gaat die volledig elastische singel van Westip dan niet uitrekken op den duur?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:57

Geen idee? Zo lang heb ik hem nog niet. Knipoog Maar het is echt MEGA stevig elasiek hoor! Dus ik denk dat dat meevalt. En dan nog, als ik zie hoe mijn paarden erop reageren heb ik het er wel voor over om iets eerder een nieuwe aan te schaffen indien nodig.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:05

Is het dan zo'n verschil met je oude singel voor je paarden? Ben ook wel geïnteresseerd in die singel hoor, heb eens een keer een Startrekk zadel geprobeerd en daar zat die singel bij. Heb er alleen niet veel gebruik van kunnen maken.
Wat vind je de grootste voordelen van deze singel t.o.v. andere singels? De singel is toch niet zo elastisch dat je maar kan blijven aansingelen hé?(het is al een tijdje geleden dat ik die singel in m'n handen heb gehad, zat zelf richting de dressuursingel van Thorowgood te denken)

Pfhoe, er komt nogal veel 'singel' voor in m'n tekst! Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:07

Jep! Zeker een verschil!

Nee hoor, zó elastisch is ie ook weer niet. Ik merk wel dat aansingelen voor de paarden fijner is en wat ik vooral ook merk is dat ze fijner galoperen...? Geen idee hoe en waarom, maar met 2 verschillende paarden heb ik nu die ervaring.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:20

Dat is zeker positief! Ken jij nog mensen die er zo tevreden van zijn?
Denk dat ik anders eens een topic over de Westip-singels open zodat iedereen z'n zegje kan doen!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:21

Is misschien een goed plan! Ik heb wel via via gehoord dat er wat mensen erg tevreden mee waren. Je kan ook BZ zelf even pb-en, zij verkoopt ze en heeft vast wat meer ervaring ermee.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:33

Ja, maar zij VERKOOPT ze, dat is nooit neutraal hé. Ga maar eens een topic openen! Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:13

als je het fijner vind rijden kan je er ook andere singelstoten aan je zadel laten zetten, kost geloof ik niet zoveel en je zit zelf ook fijner doordat je niks onder je benen hebt zitten. Zelf heb ik een wintec singel maar ze krijgt in de zomer snle wondejes doordat ze een dun velletje heeft dus heeft ze een bontje erom heen

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:02

Ik zweer echt bij de singels van Podium! (te koop bij goedhard.nl en equestor.nl) Mijn arabier kreeg zelfs met bontjes schuurplekken (daar waar het bontje ophield) en volgens mij staan arabieren ook bekend om hun extreem gevoelige huid.
Bij de singel van Podium heb ik helemaal nergens last meer van en dus ook geen gedoe meer met een bontje. De singel is helemaal met gel afgewerkt (alle randen zijn rond en zacht) en heeft een goede pasvorm. De singel wordt ook juist verkocht voor paarden met een overgevoelige huid. Ik rij al twee jaar met deze singel en echt... voor mij nooit meer iets anders!!! (ik heb geen aandelen Knipoog )

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:01

Ik rij ook met een Kieffer neopreen singel en heb er nooit problemen mee gehad. Ideale singel en kan hem zo in de wasmachine gooien!