In the Dutch mountains...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

In the Dutch mountains...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 11:02

... is inderdaad een liedje van de Nits Afbeelding , maar ook de locatie van een nieuwe Nederlandse endurancewedstrijd in 2007: het Zuid-Limburgse Heuvelland. Cool
Omdat er in Nederland geen wedstrijden (meer) in het Zuiden waren, en natuurlijk omdat we trots zijn op onze mooie trainingsomgeving, hebben we met een paar enthousiaste enduranceruiters het idee opgevat om een wedstrijd te organiseren.

En zie hier het voorlopige resultaat: http://www.dutch-mountains-endurance.nl .

Voor Nederlanders een mooie kans om eens in heuvelachtig en steniger terrein te rijden, zonder meteen voor enorme bergen te staan of een andere taal te moeten spreken.
Het zal een beetje een avontuurlijke wedstrijd worden Haha! , met naast heuvels o.a. een aantal doorwadingen van een riviertje. gezien de stenige ondergrond wordt rondom hoefbescherming ten zeerste aangeraden...
De datum van 29 april staat overigens officieel nog niet 100% vast, aangezien het overleg tussen KEV en organisatoren nog plaats moet vinden.

Lenneke_

Re: In the Dutch mountains...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:36

Ik doe zeker mee.
Ben zelfs al een weekendje in Zuid Limburg geweest om te oefenen, echt prachtige omgeving.
Ik ga wel hoefschoenen aanschaffen voor de zekerheid.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 13:49

Oh ja, jij was bij Desiree toch? Lachen Op blote voetjes (je paard dan) hè?
Ik ken enkele paarden die het volhouden en endurancewedstrijden uitlopen op zulke ondergrond (in België), daar heb ik veel respect voor. Maar de meesten gaan na een tijdje toch over op beslag, blootvoets is echt een grote uitzondering, ondanks de moeite die sommigen ervoor doen.

Het blijft een eigen keuze, maar als organisatie kunnen we hoefbescherming (voor gevoelige paarden evt. zooltjes) alleen maar ten zeerste aanraden! Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:51

Leuk, ik had Desiree er vorige week al over gesproken! Ja

Als het volgend jaar zo uitkomt, dan ben ik erbij, lijkt me een mooie wedstrijd. En een erg leuk initiatief om een wedstrijd in Zuid-Limburg te organiseren!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:02

Nina_rex schreef:
Oh ja, jij was bij Desiree toch? Lachen Op blote voetjes (je paard dan) hè?
Ik ken enkele paarden die het volhouden en endurancewedstrijden uitlopen op zulke ondergrond (in België), daar heb ik veel respect voor. Maar de meesten gaan na een tijdje toch over op beslag, blootvoets is echt een grote uitzondering, ondanks de moeite die sommigen ervoor doen.

Het blijft een eigen keuze, maar als organisatie kunnen we hoefbescherming (voor gevoelige paarden evt. zooltjes) alleen maar ten zeerste aanraden! Knipoog

Ja, ik was bij Desiree Haha!

Het probleem is dat ik thuis alleen op zachter ondergrond of op de vlakke weg train. Zo kunnen z'n hoeven nooit wennen aan een andere ondergrond. Dat weekend is het wel goed gegaan. Hij liep op de steentjes wel wat gevoelig, maar op de vlakke weg niet. Alleen toen reden we 30 km per dag voornamelijk in stap, in de wedstrijd stap je niet alleen maar.
Daarom wil ik hoefschoenen kopen. Die beschermen dan z'n voetjes en ik hoef ze alleen aan te trekken als het nodig is.
Ze zijn wel duur in aanschaf, maar als ik ze eenmaal heb heb ik er altijd iets aan. Je weet maar nooit waar ik nog allemaal ga rijden.

Ik weet nog niet of ik klasse 1 of 2 ga doen. Ik ben vanaf januari ook op stage en heb het dan erg druk. Dus ik zie wel hoe fit hij dan is.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 14:22

Nou ja, misschien dat ik er kan staan met de weegschaal, want Salty zal ik het maar niet aandoen. Knipoog
Tenzij ze op dat moment wel schoentjes heeft natuurlijk.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 17:11

Hé da's een goed aanbod, ik PB je even!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:52

uiteraard zijn wij ook van de partij Go jij! Go jij! en Lenneke gewoon klasse II starten, want dan kunne we gezelli same rijde *LOL*

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:11

Het lijkt me een prachtige omgeveing om een wedstrijd te rijden.

Ik zal tegen die tijd mijn grooms eens lief aankijken of ze zo ver willen reizen Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:15

Je kan toch op het terrein overnachten?

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:23

Dat is voor mij ook geen probleem, lijkt me geweldig Haha!

Ik heb er alleen mijn twijfels over of mijn grooms dat enthousiastme delen..... Ach, ik heb nog een aantal maanden om ze te overtuigen (of mijn E rijbewijs te halen Tong uitsteken)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:25

Ik bedoelde ook niet specifiek naar jou, maar meer een vraag of dat kan Haha!

Anders moet je maar met ons mee rijden Lachen Moet je wel een auto hebben die twee paarden mag trekken, dat mag die van ons namelijk niet.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:31

Hehe, ik betrek ook alles op mijzelf Schijnheilig

Ik heb wel een auto die een 2 paard trailer kan trekken (geen trailer, dat dan weer niet..).

Ach, ik moet tegen die tijd maar eens gaan kijken. Eerst de winter maar eens doorkomen Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 11:18

Ja, je kan op het terrein overnachten (tegen een kleine vergoeding Knipoog ).

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:29

Mooi idee en ik heb jullie een mailtje gestuurd!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 17:17

Kleine update: de datum 29 april 2007 is inmiddels officieel bevestigd, dus we gaan vrolijk verder met de organisatie! Cool
Op de site staat inmiddels ook een diashow met foto's van de route, voor geïnteresseerden.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:28

Okee dan! bij mij staat ie ook op de agenda en ik ga er alles aan doen van de partij te zijn!! Klasse I met Simply Haha! . Jeddah krijg ik van mijn leven niet door het water. Knipoog

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:50

Ik zou graag meedoen Lachen
Heb hier ook zo'n zelfde soort terrein in het bos, iets minder hoge heuvels, maar wel veel heuvels Knipoog Maargoed, ik zit dus een beetje met dat water.. Ben bang dat ik Vuran daar van zijn leven niet doorkrijg! Kleine ondiepe plassen vind hij geen probleem, maar dit weet ik niet hoor... Verward Hoe kan ik het hem eventueel aanleren?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:02

Anouar was altijd als de dood voor water. Je kon hoog en laag springen, hem kreeg je er niet in.
Maar na een klein beetje aanmoedigen stapte hij zo het water in en vond het nog leuk ook. Het tweede beekje ging zelfs zonder twijfelen.
Gewoon achter de andere paarden aan

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 23:37

Ik moet het eerste paard dat daar het water niet indurft nog tegenkomen. Knipoog Tot nu toe gingen alle gastpaarden er heel gemakkelijk in, zeker achter onze paarden aan! Het zijn heel geleidelijke overgangen, het water is helder, stroomt niet superhard, en het is niet diep.
Waarschijnlijk gaan we tijdens de wedstrijd wel een controlepost annex hulpje bij het water zetten om evt. te helpen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:11

Leuk... eindelijk een wedstrijd in het zuiden! Ik heb de foto's nog niet gezien dus ik ga eens even kijken Knipoog
Water gaat Liek als het even kan liever omheen maar als het echt moet, gaat hij er met gemak doorheen.
Ik heb wel besloten om hem volgend seizoen vierkant te laten beslaan omdat ik toch ook meer in Belgie wil gaan starten. Dus toch maar ijzertjes Schijnheilig

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:52

Ik twijfel nog of ik mee doe. Ik zie wel hoe het allemaal loopt.

Ik denk dat Anouar z'n hoeven het wel kunnen hebben. Van dat weekend heeft hij niks over gehouden. Terwijl hij toen ook nog eens een hoefzweer had, die arme stakker. Heb aan de DA gevraagd of dat door Limburg gekomen zou zijn, maar volgens hem zat die zweer er al langer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:42

Ik heb zojuist besloten niet mee te doen.
Voor ons is het toch een redelijk zware wedstrijd omdat we het niet gewend zijn en ik wil niet het risico nemen dat Anouar er misschien een (kleine) blessure aan over houdt en de rest van het seizoen in het water valt. Ik blijf gewoon lekker in de buurt rijden

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 08:35

Ik denk ook dat ik dit jaar nog niet met Jip kom.
Ik heb er wel heeel erg veel zin in, maar ik denk dat het voor mijn wedstrijd opbouw, voor Jip, ten eerste toch te vroeg in haar "carriere" komt en ook te vroeg in het seizoen.
Bovendien zijn er redelijk veel wedstrijden die voor mij relatief dichtbij zijn scheelt ook natuurlijk.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:35

Nina_rex schreef:
Ik moet het eerste paard dat daar het water niet indurft nog tegenkomen. Knipoog Tot nu toe gingen alle gastpaarden er heel gemakkelijk in, zeker achter onze paarden aan! Het zijn heel geleidelijke overgangen, het water is helder, stroomt niet superhard, en het is niet diep.
Waarschijnlijk gaan we tijdens de wedstrijd wel een controlepost annex hulpje bij het water zetten om evt. te helpen.

Oke.. ik denk dat ik het erop ga wagen Nagelbijten / Gniffelen Wordt mijn eerste echte endurance dan.. Spannend!!