Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en mond van paard - teugels - handen - polsen - elleboog ook een lijn, tenminste, zo heb ik het geleerd 
Ilsiie schreef:hm in de dressuur gewoon, beugels zodanig dat je er normaal in kan lichtrijden, maar niet dat er een megaknik in je knieën zit.. en hakken mooi uitgedrukt, hakken - heupen - schouders - oren een lijnen mond van paard - teugels - handen - polsen - elleboog ook een lijn, tenminste, zo heb ik het geleerd
maargoed, laat ik het zo zeggen, ik zit niet perfect, bij mij verdwaalt er nog wel eens iets (handen, benen, voeten) en de bodembedekking is ook altijd wel heel interessant
Ilsiie schreef:hm in de dressuur gewoon, beugels zodanig dat je er normaal in kan lichtrijden, maar niet dat er een megaknik in je knieën zit.. en hakken mooi uitgedrukt, hakken - heupen - schouders - oren een lijnen mond van paard - teugels - handen - polsen - elleboog ook een lijn, tenminste, zo heb ik het geleerd
maargoed, laat ik het zo zeggen, ik zit niet perfect, bij mij verdwaalt er nog wel eens iets (handen, benen, voeten) en de bodembedekking is ook altijd wel heel interessant
Ibbel schreef:Ilsiie schreef:hm in de dressuur gewoon, beugels zodanig dat je er normaal in kan lichtrijden, maar niet dat er een megaknik in je knieën zit.. en hakken mooi uitgedrukt, hakken - heupen - schouders - oren een lijnen mond van paard - teugels - handen - polsen - elleboog ook een lijn, tenminste, zo heb ik het geleerd
We hebben het hier over Endurance rijden....![]()
Ik zit meestal in een soort zit halfweg tussen verlichte zit en gewone zit in. OOk niet echt zweefzit, omdat ik wel voornamelijk blijft lichtrijden. Misschien nog wel het meest te vergelijken met hoe je gaat zitten als je een jong paard inrijdt: licht voorover dus om de rug wat te ontlasten.

) tijdens het rijden een beetje naar voren. Ik vind dit net wat prettiger zitten, en ik merk dat Loryen dan net wat makkelijker, sneller loopt. 

Esperanza schreef:Daar verniel je je paard mee op de lange termijn
khOuuvnnjOuu schreef:hakken op een lijn met je kont/hoofd hakken mooi uitgedrukt, handen neit te hoog niet te laag gewoon zorgen dat het er netjes uitziet en voor je gevoel ook goed zit