fijnste endurance beugels??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evenaar

fijnste endurance beugels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 23:36

Nu heb ik een nieuw (2e hands) zadel op komst waar gewone engelse beugels bij zitten, ik rij echter al 4 jaar met endurance beugels.

Eerst met die van Podium zonder kooi, op zich best heel fijn maar ik vond het voetbed al snel loslaten.

Toen kwam er een westernzadel waar ik westernachtige endurance beugels bij heb gekocht via ebay.

Inmiddels zijn er meer modellen en ervaringen en naar beiden ben ik erg benieuwd! Welke vinden jullie het fijnst en waarom?

Het zadel is trouwens zwart en ik wil er zwarte of aluminium beugels bij Lachen

buurvrouw

Re: fijnste endurance beugels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:06

Ik heb Podium beugels met korf en ben er voorlopig heel tevreden over. Alleen laat er af en toe een popnagel los.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:20

Flexrides!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 07:08

Ik heb ook flex rides. Heerlijke beugels, ze veren ook waardoor je minder snel last krijgt van je gewrichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:18

Ik heb podiums nu. EZrides zijn ook heel fijn, maar die vind ik wel vreselijk lelijk, helemaal aan een engels zadel. GM beugels heb ik geprobeert en ik barstte gelijk van de pijn, dus een tot de tenen doorlopend voetbed is het niet voor mij.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 08:22

Heb EZrides en Podiums.
Vind de EZrides net wat fijner eigenlijk.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:15

Ik heb EZrides en ben er heel tevreden over.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:46

Ik heb ook de EZ rides, super beugels! Ik vind ze alleen wel erg lelijk.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 15:05

Dank voor de reacties!
Inderdaad de EZ rides zijn lelijk, maar lijken me wel comfi.

Hoe zijn jullie ervaringen met grote schoenen (kisten) in de beugels? Ik heb een vage herinnering ergens gelezen te hebben dat Flex rides vrij krap zouden zijn....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:07

Ik heb Flexrides. En raar maar waar: met mijn legerkisten kan ik er probleemloos mee rijden, mijn Rimfrosts van Mountain Horse zijn echter net te breed (kunnen erin, maar blijven vastzitten).

Ik rijd nu in de zomer weer met mijn Ozzie boots (Redbacks, ander bekend merk is Blundstone) en Flexrides, in de winter rijd ik met kisten of Rimfrosts (tegen de kou) en gewone beugels.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:13

Hier nog iemand met de EZ Rides! Ik vind ze heerlijk en inderdaad, ook lelijk! Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 09:16

Ik heb sinds kort ook flexrides en in 1e instantie vond ik ze heerlijk rijden tijdens de training. Op mijn 1e wedstrijd kreeg ik gewoon pijn in mijn voeten omdat de beugels bij mij dus idd een beetje te strak zitten. Ze drukken aan de zijkant/bovenkant van mijn voet als ik draf lichtrij. Ik heb maatje 38 van schoen dus dat moet het probleem niet zijn Verward

Ik rij wel met, ik geloof net als Karin, mountainhorse rimfrost en blijven dus ook af en toe steken in de beugels. Misschien toch maar eens andere rijschoenen proberen Verward

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:29

bedankt voor jullie reacties!

Idioot eigenlijk dat de Flex rides zo krap zijn, terwijl veel vrijetijds- en enduranceruiters toch met robuustere schoenen rijden..... Zouden ze eens over na moeten denken Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:30

Ik rij met ariats, die zijn niet zo breed maar zitten wel heerlijk

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 11:39

Maar zijn de ervaringen met EZ rides net zo geod als met Flex rides? Want dan zou ik eerder voor de lelijke EZ's gaan omdat daar alle schoenen in passen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:39

Evenaar schreef:
bedankt voor jullie reacties!

Idioot eigenlijk dat de Flex rides zo krap zijn, terwijl veel vrijetijds- en enduranceruiters toch met robuustere schoenen rijden..... Zouden ze eens over na moeten denken Knipoog

Ja dat was ook mijn gedachte. Snap het ook niet dat ze zo smal zijn. Misschien moet ik ook maar eens naar Ariats gaan kijken Lenneke.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:49

GM beugels!!! Ik heb ook nog flexrides, aar heb ik jaren mee gereden maar mijn paard geeft hoog op en moet ik dus krampachtig mijn voeten op de juiste plek houden omdat ze zo licht zijn en met het staan mee omhoog komen.....

Bij deze GM beugels (www.greendistance.nl) stop ik mijn tenen voorin en verder geen omkijken meer naar!!! Haha!

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 16:01

Citaat:
GM beugels!!! Ik heb ook nog flexrides, aar heb ik jaren mee gereden maar mijn paard geeft hoog op en moet ik dus krampachtig mijn voeten op de juiste plek houden omdat ze zo licht zijn en met het staan mee omhoog komen.....

Dat lijkt mij dus het nadeel van zulke lichte beugels! Bij de Podiumbeugels had ik daar toen ook geen last van want die zijn toch wat zwaarder.

Maar jij raad de GM beugels aan, Jorie? Is het ook fijner dat ze helemaal tot de teen dicht zijn en steun geven? Watn ze zijn wel weer een poepie duurder geloof ik, en die beugels waren allemaal al zo goedkoop Boos!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:04

Ik vind die lichte beugels juist heel fijn. Hievoor had ik gpg beugels, die waren iets zwaarder, ik vind dat lichte echt prettiger

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 21:59

Hmmm, dus toch een kwestie van persoonlijke voorkeur. Jammer hoor, ik had gehoopt dat jullie mij precies konden vertellen welke ik het best kon nemen Knipoog Tong uitsteken

Ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen, ben toch pas eind augustus jarig Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:02

Evenaar schreef:
Citaat:

Dat lijkt mij dus het nadeel van zulke lichte beugels! Bij de Podiumbeugels had ik daar toen ook geen last van want die zijn toch wat zwaarder.

Maar jij raad de GM beugels aan, Jorie? Is het ook fijner dat ze helemaal tot de teen dicht zijn en steun geven? Watn ze zijn wel weer een poepie duurder geloof ik, en die beugels waren allemaal al zo goedkoop Boos!

Die GM beugels zijn ietsje duurder als flexies. Niet eens zo gek veel duurder. De kunstof uitvoering is ook weer een slag goedkoper als de leren uitvoering. Ze zijn zwaarder als de flexies (maar zo moeilijk is dat niet natuurlijk Haha! ) Maar niet zo zwaar als GPG beugels bijvoorbeeld (die heb ik ook, heb ik lang mee gereden omdat ze het hoog opgooien wat opvangen, heerlijk dus, maar door de smale steun onder je voet weer dooie voeten)

Het liefst zou ik de GM willen hebben met GPG veersysteem......

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:05

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 07:07

Dat vind ik ook een voordeel aan de flex rides, dan ze veren.
Zonder verende beugels kan ik echt niet rijden. Nou ja, wel rijden, maar daarna 2 dagen niet zonder pijn lopen door m'n knieeën.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 13:52

Ik heb ook EZrides! Niet mooi, maar zeeeeer comfortabel! Ik rijdt hierin met Ariat's.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:09

flexrides zijn de enigste waar ik mee heb gereden, en ik vond het heerlijk rijden!