Interesse weekend Zuid Limburg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Interesse weekend Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 22:02

Zaterdag de trainingsrit olv Desiree Hanen gehad. Zij vertelde me dat ze volgend jaar een wedstrijd in Zuid Limburg wil organiseren.
Lijkt me echt heel erg leuk en ga ik ook zeker aan mee doen. Maar Anouar is totaal geen heuvels gewend. Dus toen kwam het idee een keer een weekendje die kant op te gaan om te trainen.
Alleen is ook maar zo alleen, dus toen kwam het idee er een gezellig weekend van te maken.
Gewoon heel simpel. Met z'n allen op een camping. Paard mee, tent mee, overdag lekker rijden, 's avonds barbequen.

Zijn er mensen die dit ook wel wat lijkt? En mensen die mij hierbij zouden willen helpen. Dit is de eerste keer dat ik zoiets wil organiseren, dus het is nog allemaal nieuw voor mij.
Ideeen voor campings enzo zijn ook allemaal welkom.

Ik dacht aan het voorjaar, maar misschien kan het ook nog wel in het najaar (of gewoon twee keer als het bevalt)
Augustus is al heel snel en dan zijn er denk ik ook nog veel mensen op vakantie. In september is er bijna elk weekend een wedstrijd en in oktober is het misschien al te koud om te camperen.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden!

evita_

Re: Interesse weekend Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:07

mijn steun en deelname heb je in ieder geval! En helpen organiseren wil ik ook wel..

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:17

Lijkt mij ook erg leuk! Alleen dit jaar gaat het voor mij denk ik niet meer lukken, in het voorjaar lijkt me wel een goed idee!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:05

cool Cool en ook heel erg leuk idee Afgod
dit najaar graag, lijkt ons waanzinnig. wij zijn echte bikkels hoor, dus kom maar op Lijst

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:32

Ik zou eens even op zoek gaan naar iets om te overnachten.

Donna, kun jij Desiree vragen of ze iets weet?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:40

M'n moeder wil ook graag mee, zij wil dat de catering enzo verzorgen Vingers aflikken

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 09:36

Het lijkt me erg leuk! Maar helaas! Ik ben geen bikkel! Dus slapen in een tentje is niet echt wat voor mij... Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 09:56

Mensen die niet mee willen, maar wel ideeen en tips hebben of een camping weten of wat dan ook, laat het weten

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:54

Super leuk idee!! Wij zijn ook van de partij!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:02

Lijkt me echt heel leuk.
Heb je al een idee hoe je mensen gaat indelen? Op niveau/ klasse/ snelheid? Of iedereen bij elkaar?
Als t te nat is voor een tentje slaap ik wel in de trailer Tong uitsteken zolang mn paardje maar goed staat vind ik het best.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:08

Ik denk dat we gewoon lekker met z'n alle gaan rijden. Als er heel veel mensen mee gaan kunnen we misschien twee groepen maken.
Verder is het denk ik gewoon wat iedereen zelf wil.
Ik wil op zoek gaan naar een camping, bijhouden wie er mee willen enzo. Maar verder wordt het niet echt een georganiseerde reis.

Ik wil Anouar niet op stal. Zijn er mensen die hun paard wel perse op stal willen?
Anouar mag van mij ook gewoon bij andere paarden in de wei, hij is niet zo moeilijk.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:24

Ik was gisteren op een verjaardag waar ook een aantal endurancemensen waren. Daar waren ook al twee mensen die mee wilde.
Dan zitten we al op 8 personen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 12:29

Even een aantal vragen voor de mensen die mee willen

Wil je in het voorjaar of in het najaar?
Najaar, welke weekende kun je dan?
Wil je je paard op stal of in de wei?
Hoe lang wil je?
Heb je een eigen tent?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:54

aboo'tje

paard graag in de wei
tent kan ik regelen
een lang weekend lijkt me net mooi, vrijdag zaterdag zondag

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:47

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:13

sabien schreef:

Ziet er leuk uit. Ik ga eens een mailtje sturen.

Wat hebben jullie liever, dat iedereen zelf betaalt of dat iedereen aan mij betaalt voor overnachten en eten dat ik dan alles in een keer betaal?

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:14

Naar aanleiding van een pb van Lenneke zal ik hier in dit topic ook maar even reageren.
Ik woon 5 minuten van Heerlen (Voerendaal ligt namelijk naast Heerlen) dus ben wel bekend hier in het heuvelland haha.

Als jullie me een beetje kunnen uitleggen wat jullie precies willen kan ik jullie misschien wel helpen met het vinden van een slaapplek voor jullie en de paarden!

- willen jullie een camping + manege? of is het ook oké, als jullie ergens op een manege of pensionstal jullie paarden zetten en jullie zelf een dorpje verderop kamperen?
- willen jullie stallen of juist weidegang voor de paarden?
- waar willen jullie precies rijden? brunssumerheide is bijvoorbeeld een mooi gebied om te rijden.

Roep maar wat jullie wensen zijn en dan zal ik nadenken welke opties hier allemaal in de buurt zijn.

Die camping die hierboven door een bokker genoemd wordt, ligt in een klein dorpje op 5 minuten van valkenburg (= erg toeristisch). En dat dorpje ligt echt precies op de top van een heuvel. Naast dat dorpje ligt een dorpje genaamd Klimmen en dat dorpje heet zo omdat je, van welke kant je ook komt, altijd een bergop moet klimmen om het dorpje te bereiken, vandaar de naam Klimmen. Maar da;s een beetje off topic geloof ik.. Bloos

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:22

Klinkt leuk Jesse!

Even mijn wensen op een rijtje;

Wil je in het voorjaar of in het najaar?

Maakt niet uit

Najaar, welke weekende kun je dan?
Elk weekend vanaf eind september

Wil je je paard op stal of in de wei?
wei

Hoe lang wil je?
3 á 4 dagen

Heb je een eigen tent?
vast wel ergens..op zolder Knipoog

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:25

Ik zal hier al ff een paar links geven van maneges waar je misschien wel terecht kan:

http://www.manegebrunssummerheide.nl/
Manege brunssummerheide ligt aan de rand van de brunssumerheide, je stapt op je paard en rijdt meteen de bossen, heide en zandverstuivingen in. Je kunt daar echt super mooi rijden! Genoeg heuvels en galopbergen! Ik ga hier zelf af en toe ook paardrijden omdat het er echt heerlijk rijden is!

http://www.engwegerhof.com/
Dit is een kleine manege/pensionstal in Schin op Geul, vlakbij Valkenburg. Direct naast deze stal is een camping, dus dat is misschien wel ideaal voor jullie. Zelf heb ik hier nog nooit buitengereden, dus daar kan ik jullie helaas niks over zeggen. Maar het ligt wel landelijk! En de stal zelf ligt aan de voet van de Keutenberg (de wielerliefhebbers kennen deze steile berg vast wel haha).

Verder ligt bij ons op de straat nog een pensionstal waar jullie misschien terecht zouden kunnen.

Mochten jullie nog meer willen weten, dan pb maar!

Grs Manon
Laatst bijgewerkt door Suomi op 24-07-06 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:27

Iig heel erg bedankt voor het meedenken

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:35

@ Lenneke; Ik denk dat, het het handigste is dat iedereen het geld aan jou betaalt en dat jij dan voor ons allemaal boekt!

@ jesse_rulez; Wat leuk dat je ons wilt helpen! De plaats maakt mij niet zoveel uit, als het maar in een bosrijk gebied is. Weet jij zo of de camping die ik genoemd heb in een bosrijk gebied ligt?

Mijn wensen;
- Het liefst in het voorjaar
- Paard in de wei
- Lang weekend
- Ik heb wel een eigen tent

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:38

De camping in Walem ligt aan één kant wel aan een bos, maar echt super groot is het daar niet voor zover ik weet.
De Brunssumerheide en het Vijlenerbos zijn pas bossen waar je echt lekker kunt paardrijden zonder dat je er binnen een half uur uitgereden bent!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:41

Wat gaaf, is dit voor Endurance ruiter? Ik wil namelijk zoveel mogelijk uti mijn pony halen en endurance staat ook op het lijstje Bloos Ik volg het even...

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:43

Persoonlijk vind ik Walem niet echt the place to be wat paardrijden betreft. Maar ik moet zeggen dat ik er nooit paardgereden heb, maar ik ken het gehucht/dorpje omdat ik vroeger in het dorpje naast Walem, nl. Klimmen gewoond heb.
Maar misschien kun je vanuit Walem wel richting Schin op Geul rijden en daar kun je denk ik beter rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:44

Ik heb even plaatjes gegoogled van de brunssumerheide, het ziet wel heel mooi uit hoor Kwijl