Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Na 3km stappen een hartslag van 68 bij een laag kennismakingsklasse-tempo is niet geweldig. Je zal merken dat wanneer de conditie beter wordt, de hartslag sneller zakt en minder hoog op loopt. Maar goed, dit was je eerste wedstrijd, dus vooral blij zijn dat het een succes was! Gefeli!
dus voor klasse 1 volgend jaar moet dat nog wel even 0.6 omhoog

julietink schreef:ik rijd ook met een tinker, vorig jaar was zijn hartslag ook steeds hoog, ook als ik heel relaxed aan kwam rijden was het 68.( ook in de kennismakingsklasse en een langzame tijd in de hitte, 30 graden). dit jaar veel getraind, zijn hartslag is nu in draf 80-85 en in galop 105-110.
julietink schreef:vorig jaar was zijn hartslag ook steeds hoog... dit jaar veel getraind, zijn hartslag is nu in draf 80-85 en in galop 105-110. dus trainen, heeft goed geholpen.
Ibbel schreef:Als ik Gorino (arabier in goede conditie) vergelijk met Doma (Paso met alleen basisconditie) zitten daar ook giga verschillen tussen:
Gorino: rust 36, stap 60-70, draf 105-115, galop 110-130
Doma: rust 38, stap rond de 80, draf en tolt 130-140, galop 150-160, telgang 170-180
Hoe zwaarder (qua bouw) het paard, hoe hoger de hartslag, normaalgesproken. Of hoe 'bloediger' het paard hoe lager de hartslag. Net hoe je het wilt zien.
Ik voelde z'n hart kloppen terwijl ik op z'n rug zat. Arm dier, hij dacht vast dat het een of ander roodfier was