Voor de voorkeuring was ik wel wat zenuwachtig omdat Anouar tot nu toe steeds een B had. Maar goed, het moest toch weer gebeuren. Eerst de gewone keuring, alles was in orde. Had ook niet anders verwacht. Hartslag van 44.
Toen de locomotie. En ja hoor, een A. Mijn dag kon alvast niet meer stuk. We mochten dus starten.
Nog even staan kwijlen bij de endurance broeken (als ik weer geld heb koop ik er een) En toen maar gaan opzadelen en naar de start.
Ik starte alleen en Anouar wilde het eerste stuk helemaal niet lekker lopen. Hij liep maar wat te sloffen en ongeinteresseerd te doen. Na 5 km heb ik hem achter een ander geparkeerd en toen begon hij lekker te lopen. Uiteindelijk heb ik de hele rit met dat meisje gereden, het was heel gezellig en de paarden liepen ook super samen.
Verder geen rare dingen onderweg. Bij de PA had hij weer 44, dus dat was ook netjes.
Het tweede deel van de rit ook geen gekke dingen. Ben iets minder dan 1 km (denk 600m) voor de finish gaan stappen omdat ik nu toch ook wel eens een wat snellere tijd wilde en ik dacht dat Anouar het makkelijk zou kunnen.
Bij de finish was de hartslag 56, wel wat hoger dan anders maar nog netjes vond ik. We hadden het laatste stuk flink hard gereden en een stuk minder groot stuk gestapt (vorige keren 2 km)
Toen nog even de nakeuring natuurlijk. Weer alles in orde, hartslag van 42 en een A voor locomotie. Dus deze rit was helemaal geslaagd

Dit was onze derde goed uitgereden wedstrijd, dus we zijn nu klasse 2 startgerechtigd. Misschien aan het eind van het seizoen een kleine klasse 2
Kreeg nog complimentjes van de veterinaren, zowel bij de gewone keuring als bij de locomotie. Ze vonden dat ik een heel leuk en geschikt paard had en dat ik daar nog ver mee kon komen.
Toch leuk om te horen.
Hier een paar foto's.
PA

Lekkere appeltjes mond

En weer verder. Ik hou m'n voeten altijd zo vreemd, net of ik geen voeten heb

Tak

Bijna bij de finish

En weer bij de trailer. Dit keer maar een andere deken mee, die rode stond echt niet bij al dat oranje

Er deed ook nog een familielid van Anouar mee. Een (half)broer van zijn vader. Vooral die aftekeningen zijn grappig. De achterbenen zijn bij dit paard, bij Anouar z'n vader en bij Anouar precies hetzelfde en ze hebben alledrie iets wits aan het linker voorbeen en rechtsvoor helemaal niks. En alledrie een bles