Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ibbel schreef:Dat zijn normale snelheden, ook voor Arabieren. De mijne stapt ook 5 km/u, draaft idd 12/13 km/u en galoppeert tussen de 16 en 20 km/u. Harder dan 20/22 km/u rijd ik niet in galop - tenzij ik interval training doe. Overigens rijd ik op hartslag (die wil ik rond de 110 hebben) niet op km/u.

toen we op een gegeven moment over een zandpad kwamen met aan het begin een bord met daarop heel groot '15'. Tja, ook tijdens wedstrijden moet je je natuurlijk aan de maximum snelheid houden.

Karin schreef:Toen hij nog crosste, haalde hij 30 km/u gemiddeld wel. In de cross is het volle kracht vooruit op de rechte stukken, maar er moet dan ook nog gesprongen worden, dus dat haalt de vaart eruit. Ik neem daarom stiekem aan dat-ie nog wel harder kan, ik heb het nooit gemeten.
)
Toydoll schreef:Maar ze loopt wel trager met andere paarden; dan gaat ze meeliften. daar moeten we nog even op oefenen
fransje23 schreef:Toydoll schreef:Maar ze loopt wel trager met andere paarden; dan gaat ze meeliften. daar moeten we nog even op oefenen
Dat doet de mijne ook. Als ik alleen rijd of zij loopt voor op is haar staptempo bijna 6 km p/ u. Zit ik achter iemand anders dan zakt dat zo tot onder de 5 km p/u. Achter een manegegroep kan ze zelfs in slow motion lopen
haha.