Wedstrijd Ginkelse hei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Wedstrijd Ginkelse hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:33

Ik zit nog te twijfelen of ik deze wedstrijd of de Utrechtse Heuvelrugrit ga uitverkiezen voor mijn wedstrijd-debuut.

Nu zoek ik wat meer informatie over de wedstrijd op de Ginkelse hei; omgeving, soort paden etc. etc. Maar ik kan nergens een website vinden.

Er staat me iets bij dat ik van iemand hier op bokt in het onderschrift een link naar deze wedstrijd heb gezien. Iemand die in de organisatie zat? Ik kan nu nergens iets vinden en ook met Googlen kom ik er niet????

Wie weet het adres van de website of kan zelf iets vertellen over deze wedstrijd?

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:35

Bedoel je de ginkelse hei in Ede??

bella24

Re: Wedstrijd Ginkelse hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:46

ja...

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:50

ga ik ook heen meestal errug leuke wedstrijd. Wat wil je weten?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:02

Is het een prettige beginners-wedstrijd? Ik zag dat het maar 26 km is, maar zijn de paden zwaar? Veel mul zand? Is het goed te doen zonder ijzers? (niet te veel steentjes/asfalt?)

Op wat voor bodem is het voordraven? Is de klasse 1 normaal gesproken druk of valt het wel mee?

Staan er waterbakken langs het parcours? Is de omgeving mooi?
Zijn er nog andere speciale dingen zoals hekken waarvoor je af moet stappen? Is de route duidelijk aangegeven?

Veeel vragen!!!

In other words: wat wil ik niet weten!

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:19

ohw heb je het nu over een endurance wedstrijd??

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:54

Je maakt een grapje zeker? Natuurlijk bedoel ik de endurance-wedstrijd!

Goed, zijn er ook mensen die info hebben over de ENDURANCE wedstrijd op 1 juli op de Ginkelse Hei?

Nadua

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:01

haha ik maak geen grapje nee, want er is op de ginkelse hei ook 1x per jaar een wedstrijd dressuur en springen.....

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:30

Maar dit topic staat in het subforum 'END'.

De wedstrijd wordt georganiseerd door Mordysh en Combo, probeer ze anders eens met een PB naar dit topic te lokken?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:03

En hij is dit jaar voor het eerst, dus of het er druk is, is nog niet te voorspellen. En hoe de route is, weten alleen Mordysh en Combo .
Voordraven moet reglementair op harde vlakke bodem, en in de route mag maar 10% verhard zitten (ook volgens het reglement)

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:34

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar alle informatie over deze nieuwe rit!
Afbeelding
Ik wil dan ook mijn debuut maken (met nieuw paard) dus ik hou dit topic scherp in de gaten. Graag antwoorden in dit topic plaatsen en liever niet via pb Afbeelding

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:08

www.enduranceginkelseheide.nl

Het is mijn 'thuis' en daar in het gebied heb je vrij normale bospaden en brede zandwegen over de hei. Foto's staan op de website.
Nadeel kan zijn bij erg zonnig weer dat het warm is, je hebt op de open hei geen schaduw van de bomen.
De omgeving en paden zijn (vind ik) super! Ik train er erg graag!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:38

Het lijkt me een prachtige wedstrijdroute!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 09:50

Yes, op deze info zat ik te wachten!!!

Nandoman schreef:
Citaat:
Graag antwoorden in dit topic plaatsen en liever niet via pb

Ik heb de website bekeken en als het heet wordt dan kan het wel een pittige route zijn met mul zand. Wel een waanzinnig mooie omgeving en de afstand (26 km) is prettig om mee te beginnen!

Ik zal de organisatoren eens proberen te traceren hier op bokt...

vicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:10

Lijkt mij ook erg leuke wedstrijd!
Ga er zeker starten.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:50

bella24 schreef:
Ik heb de website bekeken en als het heet wordt dan kan het wel een pittige route zijn met mul zand. Wel een waanzinnig mooie omgeving en de afstand (26 km) is prettig om mee te beginnen!

Ik zal de organisatoren eens proberen te traceren hier op bokt...

Het is vast nog geen zomer op 1 juli Denk eerder dat het bewolkt is met een buitje of zo (dat zou wel ideaal zijn natuurlijk!)
Heb je de organisatoren al te pakken gekregen?

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 14:56

Nou hier heb je er een hoor!

Zit zelf niet veel op bokt maar las toevallig dit topic !!!

Zoals Arjanne al zei wordt een deel van klasse I gereden over de edense hei en hier is niet veel beschutting. maar er zal ook een heel groot deel door het roekelse bos gaan, hele andere sfeer en een dicht bos, zeker in de zomer als de bomen goed in hun bladeren zitten.

De tankbanen kunnen iid zwaar zijn maar dat ligt geheel aan het weer rond de wedstrijd. Het wordt, zeker voor beginnende endurance ruiters, een leuke afwisslende korte klasse I.

Hopelijk zien we veel van jullie op 1 Juli!

Houd de website in de gaten voor nieuws!

Groeten Floor

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 16:16

Ha Floor, mag ik meteen nog wat vragen op jou loslaten ?

- weet jij of er waterbakken langs de route komen te staan?
- weet jij ook er zo'n regeling is waarbij mensen die voor de allereerste keer starten met wat meer ervaren mensen mee kunnen rijden?

Die laatste vraag omdat ik misschien geen maatje heb om mee samen te gaan dus ik zou daar misschien interesse in hebben...

Groetjes Karien

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:23

bella24 schreef:
Ha Floor, mag ik meteen nog wat vragen op jou loslaten ?

Waarschijnlijk alleen in een deel voor de klasse II en III omdat een groot deel lastig te bereiken is voor grooms. Maar we zullen het bespreken, het is nog erg vroeg om dit allemaal vastgesteld te hebben.

- weet jij ook er zo'n regeling is waarbij mensen die voor de allereerste keer starten met wat meer ervaren mensen mee kunnen rijden? Die komt er niet maar we kunnen natuurlijk wel meerdere mensen die geen maatje hebben dezelfde start tijd geven. Dit moet dan aangegeven worden op het inschrijf formulier of doorgeven aan de organisatie.

Die laatste vraag omdat ik misschien geen maatje heb om mee samen te gaan dus ik zou daar misschien interesse in hebben...

Groetjes Karien

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:43

Ha Floor, dank je wel voor je antwoorden!

Het lijkt mij een prachtige wedstrijd dus ik denk dat de Ginkelse hei mijn endurance-debuut wordt!

Succes verder met de organisatie!

Groetjes Karien

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:56

bella24 schreef:
Ha Floor, dank je wel voor je antwoorden!

Het lijkt mij een prachtige wedstrijd dus ik denk dat de Ginkelse hei mijn endurance-debuut wordt!

Succes verder met de organisatie!

Groetjes Karien

Leuk Karien,
dan ga ik je daar vast wel zien (haha, rijmt )
Ik heb vorig jaar mijn debuut gemaakt in Holten en achteraf is het me alles meegevallen, dus maak je niet te druk van te voren. Gewoon rijden en genieten!

buurvrouw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:58

Alles is hiervoor eigenlijk al beschreven. De ginkels hei is ook vlakbij mijn huis en rij er dus regelmatig. De zandpaden (tankbanen) zijn lekker breed maar kunnen dus wel zwaar en warm zijn omdat daar alleen maar hei is. Maargoed, daarintegen heb je ook weer stukken bos waar je wat kan afkoelen. Ik ga zeker. Gr. Mary

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:49

bella24 schreef:

Om nog even op het antwoord van combo voort te borduren en jouw vragen over waterbakken

Bij een endurance-wedstrijd is het de regel dat bij de PA (dus voor klasse 1 en de kennismakingsklasse) water aanwezig is. Zeker op een korte afstand moet het voor een paard geen probleem zijn om een afstand van ongeveer 13 km (afstand tot de PA) te overbruggen zonder water Dus het is geen probleem als er tussen de start en de PA geen water aanwezig is. En mocht het toch erg heet zijn dan weet je dat je het rustig aan moet doen op die afstand om je paard te ontzien

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:55

Maarten schreef:
Bij een endurance-wedstrijd is het de regel dat bij de PA (dus voor klasse 1 en de kennismakingsklasse) water aanwezig is. Zeker op een korte afstand moet het voor een paard geen probleem zijn om een afstand van ongeveer 13 km (afstand tot de PA) te overbruggen zonder water Dus het is geen probleem als er tussen de start en de PA geen water aanwezig is. En mocht het toch erg heet zijn dan weet je dat je het rustig aan moet doen op die afstand om je paard te ontzien

Heb ik ook nog even wat toe te voegen: neem grooms mee! Die ontmoet je een paar keer tussendoor (als het goed is ) en kunnen jou en je paard voorzien van water, zowel om te drinken als om te koelen, wat denk ik in juli wel noodzakelijk is.

Had ik nog een vraagje over die tankbanen: is het beter om daar in draf of stap overheen te gaan? Ligt denk ik ook een beetje aan hóe mul het is, maar draven lijkt me toch wel noodzakelijk gezien ook de afstand/tijd die je moet halen.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:15

Citaat:
Heb ik ook nog even wat toe te voegen: neem grooms mee! Die ontmoet je een paar keer tussendoor (als het goed is ) en kunnen jou en je paard voorzien van water, zowel om te drinken als om te koelen, wat denk ik in juli wel noodzakelijk is.

Hihi, lief die tips, maar dit soort dingen weet ik gelukkig al! Ik groom namelijk regelmatig een vriendin die klasse II rijdt.
Het leek me wel handig om te weten voor het geval ik mijn grooms kwijt ben!