Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar daar gaat een goede training aan vooraf, conditie opbouwen is erg belangrijk voor zowel het paard als jijzelf.
. Maar ieder hoofdstel kan, let wel op dat je GEEN hulpteugels mag gebruiken, de martingaal is wel toegestaan.
.
Ik kan je aan raden om een informatie pakket aan te vragen. Daar leer je een hele hoop van.
BonBon schreef:Kijk eens op dutchjoy.nl. Ik geloof dat zij ook wel eens paarden in de verkoop heeft. Yvonne vd Velde heeft er in ieder geval wel veel verstand van, dus misschien kan zij je verder helpen.

reininglover schreef:zouden quarters ook niet geschikt zijn?

knolliepower schreef:reininglover schreef:zouden quarters ook niet geschikt zijn?
Daar dacht ik ook al aan, quarters zijn gefokt voor die lange afstandsracen en hebben hun hele manier van lopen zo ontwikkeld dat het niet veel energie kost.....

knolliepower schreef:quarters zijn gefokt voor die lange afstandsracen
. lijnEnAtlas schreef:

Lopen er een aantal in de endurance vandaar dat ik op het idee kwam

judith_cloud schreef:Ik rij met een draver endurance en kanje nu al vertellen dat ik met hem nooit hoger zal komen dan klasse twee en heel misschien klasse drie.
.fransje23 schreef:Dravers en kruisingen (zgn.
dravebieren
) komen er daar helemaal niet zo slecht uit.