Rit Austerlitz niet meer via KNHS!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

Rit Austerlitz niet meer via KNHS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 17:02

Leuk zeg, dat er nu een subforum is.

Eindelijk zou ik 9 april voor het eerst een endurancerit gaan rijden in Austerlitz. Nu krijg ik vandaag een brief dat de KNHS niet alles op orde heeft en ze daarom besloten hebben in Austerlitz niet meer samen te werken met de KNHS. De rit is nu dus onofficieel, niet volgens de regels van de KNHS, zonder puntentelling, zonder keuring en je rijdt met een routekaart. Je mag ook zelf weten wanneer je start als het maar ergens tussen 8.30 uur en 12 uur is. Ik had me er zo op verheugd en nu is het dus geen wedstrijd meer. Ik kreeg vandaag de brief en mag vandaag en morgen nog mailen om af te zeggen. Ik twijfel omdat ik anders dus 26 euro betaal voor een normaal ritje. Dan kan ik ook afzeggen en m een keer voor mezelf rijden. Aan de andere kant heb ik er lang naar uitgekeken en is alles geregeld... Wat gaan jullie doen?
Of is dit een rare 1 april grap? Lijkt me niet toch?

Bianka02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:10

k heb geen flauw iedee of het 1 april is
k zou als k jou was afzegge
en dan dat geld voor de volgende wedstrijd gebruiken
maar das mijn mening
Groesjes My

Matthanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:16

Ik baal er echt ontzettend van!
Het zou mijn eerste officiële endurance zijn.
Als het een 1 april grap zou zijn, zou het wel erg apart zijn, dus ga er niet vanuit.
Ik weet niet of ik nog heen ga. Het is 115 km voor mij, en voor een gewone rit vind ik dat eigenlijk te ver. Als er veterinaire controles onderweg zouden zijn was ik denk ik wel heengegaan om te kijken of ze er echt klaar voor is, maar die zijn er ook niet.

Ik vind het echt ontzettend jammer!

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 17:22

ik heb zelf geen auto en trailer enzo dus dan was t mooi dat dit zo lekker in de buurt is. t gaat altijd goed met de KNHS en nu ineens bedenken ze vlak van te voren dat ze ze maar dumpen.

ik ga dan maar voor 26 km maar vindt het voor de mensen die heel ver gaan rijden beetje gevaarlijk zonder veterinaire controle. vind het ook nogal op het laatste moment en de brief was niet onderbouwd. ze schreef dat de KNHS het niet op orde had dus dat ze het zonder de KNHS wilde doen. maar in hoeverre dat een feit of een mening is? en ik zou liever rijden met de KNHS wat misschien niet helemaal geod is dan helemaal voor de grap, beter wat midner dan helemaal niet. heb best wel de pest in, is t eindelijk rond hebben we dit weer.

t lijkt me ook niet dat dit een grap is maar t kwam in me op omdat ik dit ook wel vreemd vindt ineens.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:31

Tja, het zou best een 1 april grap kunnen zijn, maar als jullie echt een brief van de KNHS hebben gekregen dan líjkt me dat niet.

Ik zou iig even de organisatie mailen - dat lijkt me niet meer dan logisch. En het lijkt me ook dat je geen 26 euro hoeft te betalen voor een soort NVVR-rit (want dat wordt het dan een beetje).

Wel is het zo dat er altijd parkeerproblemen zijn, en dat de start een verrekt smal paadje is. Ik stond daar vorig jaar met 50 man voor de massastart van de klasse II en vond dat eigenlijk absoluut niet verantwoord... Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat de KNHS garanties wilde, en dat de organisatie die niet kan geven.

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:43

Ibbel schreef:
Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat de KNHS garanties wilde, en dat de organisatie die niet kan geven.

De organisatie heeft die brief gestuurd.

En de juryleden wilden garanties die de organisatie niet kon geven.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:55

Sorry. Ik zag 'juryleden' gelijk aan 'KNHS'. En uit het bericht van Zazoo maakt ik op de ze een brief van de KNHS had ontvangen. Dat was tussen de regels door lezen.

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:42

ik deed mee aan de kennismaking, maar weet nu niet of ik nog ga. ik ga gene 26 euro voor een rit betalen die ik zelf iedere zondag kan rijdne betalen. juist het door een da beoordeeld worden was voor mij belangrijk en eens kijken hoe het nou allemaal in zijn werking gaat.

verder vind ik het onverantwoordelijk nu maar gewon een rit te houden. paarden die slecht lopen of geen conditie hebben kunnen gewoon door.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:49

Ik vind het echt jammer.
Maar ik weet de precieze reden niet, dus ga er verder ook niet over oordelen. Ze zullen het heus niet zomaar aflassen.

Citaat:
verder vind ik het onverantwoordelijk nu maar gewon een rit te houden. paarden die slecht lopen of geen conditie hebben kunnen gewoon door.

Je rijdt op eigen risico, dat zeggen ze er duidelijk bij. Ik vind het niet onverantwoord, iedere gek kan tenslotte thuis ook een rit van 100 km gaan rijden.

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:09

Anouar15 schreef:
Ik vind het echt jammer.
Maar ik weet de precieze reden niet, dus ga er verder ook niet over oordelen. Ze zullen het heus niet zomaar aflassen.

Citaat:

Je rijdt op eigen risico, dat zeggen ze er duidelijk bij. Ik vind het niet onverantwoord, iedere gek kan tenslotte thuis ook een rit van 100 km gaan rijden.

natuurlijk maar ik denk dat er nu veel mensen meerijden die met een in eerste instantie met een andere instelling meerijden.

thuis zal je niet zo gauw een hele lnage afstand op tijd gaan rijden... en er is denk ik toch een apart soort druk op mensen / en op paarden waarneer ze aan zoiets mee doen,

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:12

Maar ik denk ook dat de meeste endurance ruiters zo verstandig zijn om hun paard niet 'kapot' te rijden omdat dat ook gevolgen heeft voor de rest van het seizoen

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:27

Anouar15 schreef:
Maar ik denk ook dat de meeste endurance ruiters zo verstandig zijn om hun paard niet 'kapot' te rijden omdat dat ook gevolgen heeft voor de rest van het seizoen

ik had het nu vooral over de ruiters die aan de kennismakingsklasse mee doen.

naiade

Re: Rit Austerlitz niet meer via KNHS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 19:34

Vandaag de organiserende partij gesproken, neem even contact met hun op.
Ze konden het niet via de knhs laten verlopen omdat de der deze week mededeelde dat er niet voldoende veterainaire aanwezig zijn, de mensen die het organiseren zijn zelf mensen met heel veel ervaring in de sport en vinden het zelf ook helemaal niet leuk maar wisten geen andere oplossing dus besloten het dan zo te doen.
Neem gewoon even contact met de familie van Doornik op en zij vertellen je hoe en wat.
Suc6
ps. het is dus geen 1 april grap!

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:11

De reden dat er niet genoeg veterinairen aanwezig kunnen zijn, kan nooit kloppen, want in de brief stond dat dit elk jaar zo zal gaan, dus volgend jaar is het weer een onofficiele wedstrijd. Wat ik graag wil weten is, of de route is uitgezet of dat je via de kaart moet rijden. Hierboven in een berichtje zag ik routekaart, maar in de brief staat dit niet vermeld. Ik moet klasse 2 starten, en heb geen zin constant op een kaartje te moeten turen. Het was wel mijn bedoeling te gaan...

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:33

Ik dacht ook even dat het een grap was..

Echt naar, nu heb ik me ingeschreven voor Kootwijk, maar mis ik wel een spring wedstrijd ... Mjaw, ik rijdt liever een endurance wedstrijd.

Zonder vet keuring ga ik er niet heen, als ik 26 km wil rijden kan ik dat net zo goed hier doen, dan hoef ik geen trailer te huren...
Volgens mij is de route wel gewoon uitgezet, maar je kan het altijd even vragen door te mailen

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:34

Ik zou idd zeggen mailen of bel even, heb ze gister gesproken en ze zijn idd helemaal klaar met de der, of het dus elk jaar zo blijft zou ik niet weten maar ze vinden het erg banketstaaf.

Ze hadden meer dan 200 starts en voor hun is dit een grote teleurstelling dus niet alleen voor jullie.

Bellafigura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:01

Allemaal heel erg sneu!

Als alternatief kan ik jullie de Sprengenrit in Laag Soeren op 14 mei aanbevelen. Je moet natuurlijk wel kunnen op die datum, maar het is een prachtige rit over de Posbank en het is super georganiseerd! En het leuke is dat er een korte en een lange tweede klasse rit is uitgezet.

www.sprengenrit.nl

De Ommen Vechtdalrit op 7 mei is ook een aanrader!

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:01

ik heb net een mail terug gehad en de kosten blijven hetzelfde. ik zou met iemand samen gana dus overleg met hara maar ik heb niet zoveel zin om 26 euro voor een rit te betalen die je overal kan rijden.

de reden dat de kosten hetzelfde blijven is door het al gemaakte werk.

ik zelf heb de tip gegeven kijk eens naar de studenten van de faculteit. voor hun is het een mooie gelegenheid te oefenen en zo kunnen er meerdere aanweizg zijn. dit is wel vaker op evenementen gedaan.

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:13

Jammer inderdaad dat het niet doorgaat!

Het zou ook mijn eerste wedstrijd worden en heb alles net goed geregeld met vervoer enzo... Had me er erg op verheugd! nu tot 14 mei wachten voor de volgende rit die ik kan rijden...

Ik heb besloten niet mee te doen omdat er geen veterinaire controle is en ik juist die ervaring wil opdoen!

Dit las ik op www.deronline.nl

" In het geval dat de organisatie op deze dag een rit organiseert waarbij een klassement wordt opgemaakt, geldt deze rit als wilde wedstrijd en mogen KNHS-leden reglementair hier niet aan deelnemen."

Nou ik weet niet of dit het geval is, maar dan mogen we dus niet eens mee doen...

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:14

Zolang er geen klassement wordt opgemaakt, is het ook geen wedstrijd, maar een trainingsrit. En die mag je als KNHS-lid dan ook gewoon rijden.

Lhundol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:18

Sorry, lees nu de brief nog een keer en zie dat er geen klassement zal zijn. heb me toch net afgemeld.
Hoop dat het nog een leuke dag wordt!

Arabendu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 15:48

Op www.deronline.nl staat bij Nieuws een persbericht.
Ik denk dat dit bericht alles zegt. De organisatie heeft zich éénzijdig teruggetrokken ondanks dat zij eerder had aangegeven zich volledig te kunnen vinden in het overeengekomen akkoord.
Ik ben wel blij dat de deelnemers hiervan netjes op de hoogte zijn gesteld, zij wisten het zelfs eerder dan alle andere betrokkenen. Dat er niet voldoende veterinairen aanwezig zouden zijn is onwaar, deze waren geregeld en zijn gisteren afgebeld. De echte reden zal de organisatie bekend zijn en zal voor haar zwaarwegend genoeg zijn geweest voor het verdwijnen van deze endurancewedstrijd.

Dit is de enige officieuze post die ik hierover plaats. Ben zeer teleurgesteld maar kan niets anders doen dan het besluit van de organisatie accepteren.

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:02

Arabendu schreef:
Dat er niet voldoende veterinairen aanwezig zouden zijn is onwaar, deze waren geregeld en zijn gisteren afgebeld. De echte reden zal de organisatie bekend zijn en zal voor haar zwaarwegend genoeg zijn geweest voor het verdwijnen van deze endurancewedstrijd.

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar dit is niet waar. Ik bén namelijk veterinair op Austerlitz en ben (nog?) niet afgebeld.
Sowieso weet ik dat ze meer dan genoeg veterinairen hebben kunnen regelen, dus dat zal de reden niet zijn.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:00

Ik vind het raar dat de mensen die zich aangemeld hebben zich nu moeten afmelden. De wedstrijd is toch afgelast, waarom zouden ze zich dan moeten afmelden. Ik zou denken dat de mensen die toch willen rijden, zich opnieuw moeten aanmelden!!

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:46

carola schreef:
Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is, maar dit is niet waar. Ik bén namelijk veterinair op Austerlitz en ben (nog?) niet afgebeld.
Sowieso weet ik dat ze meer dan genoeg veterinairen hebben kunnen regelen, dus dat zal de reden niet zijn.

Misschien worden in het stukje hierboven met 'veterinairen' de (eindverantwoordelijke) dierenartsen bedoeld en niet de veterinair studenten?