Ik moest om 12.26 starten waren er er om 11.30 mooi op tijd Bonito was rustig dus kon ik samen met mijn vader mijn hesje en kaart ophalen.
Vervolgens Bonito uitgeladen en op naar de voorkeuring. Poetsen was niet nodig had ik al thuis gedaan. Alles was gelukkig goed hoofd vet vond hem een leuk paardje!
Op naar de start! Was erg druk bij de start maar kon uiteindelijk alleen van start. Alles onderweg ging prima, ook het passeren van andere paarden vormden geen probleem. Tijdens een stappauze zelfs uit de passen gedronken! Na de zandverstuiving lekker gaan stappen aangekomen bij de P/A had hij een hartslag van 58 dus gelijk weer door. Na een hapje gras en een wortel. Laatste gedeelte van de rit verliep ppk prima tot 2km voor de finish want waar waren mijn grooms? Bonito en ik konden wel wat gebruiken. Een andere groom was zo vriendelijk om naar de auto te lopen lagen ze gewoon te slapen!
Gelukkig kwamen ze snel met waterflessen maar geen emmer
De cake hebben we uit het bakje gehaald en hem daar uit laten drinken vond ie ook prima hij had flinke dorst.
We hebben tot 1km voor de finish nog gedraafd en vervolgens rustig in stap op naar de laatste km. Aangekomen bij de finish had hij weer een hartslag van 58
. We zijn Bonito gaan verzorgen, hij heeft gegeten. Na 30 min op naar de nakeuring alles weer goed goed tot het hart. De assistent twijfelde aan een hartruis, hoofdvet erbijgehaald hoorde wel iets maar niks van betekenis. pfff helemaal goed dus met 2x een A voor locomotie!
Mijn vader is samen met mijn vriend en Bonito alvast naar huis gereden en ik heb samen met mijn vriendin en dochter op de prijsuitreiking gewacht. Het resultaat was super 8ste van de 58 starts
Voor de zekerheid gaan we naar de DA voor een echo van zijn hart.
Hopen dat het zoals de hoofdvet dacht niet veel is dan kan mijn seizoen verder gaan!