Het zit al een tijdje in mijn hoofd en elke keer schuif ik het weer weg maar nu wil ik toch wat serieuzer kijken naar de endurance. Aangezien ik niet kan springen met mijn pony en alleen maar dressuur mij niet zo ligt maar ik toch wat wil 'bereiken' en het buitenrijden ons beide erg bevalt wil ik hier eens naar kijken.
Nu heb ik zelf ook wat opgezocht uiteraard. Op de site van de KNHS las ik dat je mee kunt doen in de zogenaamde impulsklasse. Hiervoor hoef je alleen lid te zijn van de KNHS en verder heb je weinig nodig.
Hartstikke mooi natuurlijk om te kunnen kijken of het wat voor ons is natuurlijk!
Maar wat kun je precies verwachten van deze klasse?
Ook zou ik wat informatie willen (mag ook in de vorm van een duidelijke site) met wat bijvoorbeeld je gemiddelde snelheid moet zijn, de checks inhouden, hoe de routes zijn aangegeven, hoe zo'n dag een beetje verloopt etc. Maar ook bijvoorbeeld wat voor kleding handig is, wat voor tuig handig is (speciaal endurance hoofdstel?)
Een deel hiervan of een aanvulling hierop mag natuurlijk ook

Ik ben echt niet van plan allemaal spullen ed aan te schaffen in begin, straks is het toch niks en dan zit je ermee. Maar een leuke basis is altijd fijn natuurlijk. Daarnaast ben ik sowieso aan het oriënteren op een ander zadel dus misschien zit er nog wel een goede suggestie tussen

Als laatste wil ik volgend jaar pas eventueel starten omdat mijn paard af en toe wat stijf wil zijn (hier heb ik in mijn andere topic al goede tips voor gehad waarmee ik aan de slag ben. Sommige tips geven nu al resultaat dus daarover geen zorgen

Alvast bedankt!