Biothane tuig, voors en tegens vd merken en aanbieders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Biothane tuig, voors en tegens vd merken en aanbieders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 09:37

Ik ben aan het rondkijken naar biothane tuig, halster-hoofdstel teugels en martingaal. Hier zijn verschillende merken (oa marylot, zilco en ook merkloos) en verschillende aanbieders van (oa goedhart en greendistance).

Ik zou echt niet weten wat de voors en tegens zijn van de verschillende merken en aanbieders dus weet ook echt niet wat en waar te bestellen. Ze lijken verdraaid veel op elkaar en in de prijs lijkt ook nauwelijks verschil te zitten.

Zijn hier wellicht mensen die me iets kunnen vertellen over de voors en tegens van de verschillende mogelijkheden?

Bij voorbaat dank! *\o/*
Laatst bijgewerkt door troi op 10-05-15 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:43

Ben zelf heel erg tevreden over Goedhard, na jaren en jaren zien mijn teugels en beugelriemen er nog netjes uit. Heb ook een keer bithangers bij CountryMill vandaan gehaald, het merk weet ik zo niet meer. Binnen een paar maanden verkleurd -O-

Olympia96

Re: Biothane tuig, voors en tegens vd merken en aanbieders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:40

Ik heb een hackamore van goedhard. Mooi spul. Alleen beetje onhandig dat ik het heb laten onderleggen met een stukje foam. Die stiksels zitten precies over de hele neus. En dat is dus niet zo zacht.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:39

Ik ben erg tevreden over marylot het merk wat Goedhard zelf maakt en verkoopt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 21:01

Allemaal goedhard fans dus! Hebben jullie ook ervaring met materiaal van andere merken?

Bedankt voor de reacties!

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:06

Ik heb Zilco gehad, de kwaliteit is op zich wel goed, maar hij verkleurde bij mij wel. Nu heb ik ook een Marylot en die blijft wel goed.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:41

Hier een aanhanger van Maximum Horseware. Zo erg zelfs dat we sinds april distributeur in België zijn geworden. Countrymill heeft deze ook in het assortiment.

Ik denk dat het vooral eigen voorkeur en smaak is mbt het merk. Ik heb begrepen dat het Biothane bij dezelfde fabrikant ingekocht wordt. Dus daar zal het verschil denk ik niet inzitten..

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:45

Voordeel van goedhard is dat je elk stukje hoofdstel/teugels/marginaal in de kleur die je wilt kan laten maken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:51

Ik heb een Marylot halsterhoofdstel, mat zwart met glow in the dark accenten.
Hij bevalt me prima, oersterk, verkleurt niet, makkelijk in gebruik.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:21

Jorie schreef:
Voordeel van goedhard is dat je elk stukje hoofdstel/teugels/marginaal in de kleur die je wilt kan laten maken.

Dat kan bij Maximum ook. Je kan zelfs de naam van je paard op het hoofdstel laten zetten. Of een camouflage patroon hoofdstel laten maken in allerlei kleuren.. Met biothane is bijna alles mogelijk.

Het grote voordeel van Biothane (Marylot, Maximum, Zirico, Norton enz) is dat je nooit meer hoeft in te vetten.. Zo in een emmer water of vaatwasser en klaar..

http://pinsta.me/maximumhorses

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:56

Hier eentje via Goedhard maar die is wel na 2 seizoenen aan vervanging toe.
Ik vind de afwerking niet zo mooi en stiksels laten los helaas :(

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:11

Wederom bedankt voor de reacties!

Bedankt voor de link alexvb, erg leuk om de verschillende kleurencombinaties te zien op de paarden! Wat een mogelijkheden zeg. Ondertussen zit ik stiekem te denken aan groen icm babyblauw. Maar geen idee of dat mooi staat op een wildkleur vos.
Ach gelukkig nog tijd om te beslissen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:23

ik heb zelf een aantal verschillende merken, Zilco / Marylot / Maximum en Podium, op clinics laat ik alle merken rond gaan zodat iedereen zelf kan kijken / verschillen kunnen zien / voelen en iedereen komt op het zelfde merk uit: Zilco

ik zweer zelf ook bij Zilco en heb inmiddels 5 hoofdstellen van dit merk. mijn 1e hoofdstel die ik 14 jaar geleden kocht ziet er beter uit dan sommige die ik nog maar 3 seizoen heb.

van Zilco heb ik ook 2 verschillende modellen: de gewone en de marathon. mijn ene arabje heeft een mooi en fijn hoofdje en dus zonder onderlegd neusriem en de andere zijn met onderlegd neusriem en staat bij de andere juist weer heel mooi :j

te koop bij: www.outdoorruitersport.nl Ingrid Helmes / goede winkel / goede en snelle service en heeft echt van alles wat

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:24

Ik lees hier veel mensen die ervaring met goedhard hebben. Ik heb 4/5 weken geleden bij hun een hoofdstel gekocht. Had Bordeaux besteld kreeg fel rood. Terug gestuurd binnen een week. Nu zit ik al 3/4 weken te wachten maar krijg geen gehoor. Geen reactie op mails en kan geen telefoonnummer vinden op de site?

Had hun agenda al bekenen of ze t druk hadden was niet zo. Iemand ervaring of tips?

Ts: dit is ook mijn 1e bij goedhard! Heb uiteindelijk een turquase besteld ben heel benieuwd!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:34

Hoor ik helaas (steeds) meer over Goedhard, vandaar en aangezien ik Zilco een veel beter merk vind, ga ik naar www.outdoorruitersport.nl

Ingrid is ook tijdens Renkum aanwezig met haar winkel :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:27

Ik ben wel tevreden over mijn Marylot hoofdstel van Goedhard, maar nu ik er wat aan wil laten aanpassen krijg ik ook geen contact helaas... Hopelijk binnenkort alsnog een reactie en anders ga ik iemand anders zoeken die biothane kan bewerken.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:19

Nou ik heb ze 100 euro gegegeven. Ik mail ze nu maar elke dag mail ik en laat zelfs iemand anders mailen want word nu wel een beetje ongeduldig :(

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:46

Chouchou schreef:
Ik ben wel tevreden over mijn Marylot hoofdstel van Goedhard, maar nu ik er wat aan wil laten aanpassen krijg ik ook geen contact helaas... Hopelijk binnenkort alsnog een reactie en anders ga ik iemand anders zoeken die biothane kan bewerken.

Alles kan bij outdoorruitersport dus ver hoef je niet te zoeken ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:06

Karrimh schreef:
Chouchou schreef:

Alles kan bij outdoorruitersport dus ver hoef je niet te zoeken ;)

Bedankt voor de tip! Heb al contact met Ingrid :D Alleen doet zij al het stikwerk met de hand en dat is met biothane eigenlijk te lastig. Ze wilde het eventueel wel proberen maar raadde vooral aan om contact te blijven zoeken met Goedhard omdat daarvan zeker is dat het goed gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:10

Biothane met de hand stikken kán wel... maar leuk is anders. Het is echt rotspul om te stikken, vooral dat opaque en translucent spul. Bijna net zo erg om te doen als geperst leerafval.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:18

Ja, ik heb translucent. Dacht het eerst zelf wel even te doen, maar dat ging 'm niet worden kwam ik snel achter :P Het zou met veel siliconenspray wel te doen zijn om de naald door het materiaal te krijgen, maar dan moet je de naald nog zien vast te houden in combinatie met alle spray. Ik weet niet of Goedhard daar een speciale naaimachine voor heeft, neem ik aan van wel gezien zij zoveel zelf maken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:25

Ik heb jaren geleden m'n eerste hoofdstel en martingaal van Marylot gekocht. Enkel en alleen omdat ik het schoonmaken na het buitenrijden en zwemmen zo'n klus vond. Vond het zooooo lelijk maar het werd wel ons favoriete setje. Licht, goed op maat te maken en zo schoon.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:55

Opnieuw bedankt voor de reacties!
Wisselende ervaringen met goedhard dus, das jammer want over hun merk volgens mij niks dan goeds.
Een aantal zeiden dat Zilco verbleekt, herkennen meer dat of is dat een uitzondering?

Bedankt voor de link karrimh, ik zal de site bekijken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:57

Chouchou schreef:
Ja, ik heb translucent. Dacht het eerst zelf wel even te doen, maar dat ging 'm niet worden kwam ik snel achter :P Het zou met veel siliconenspray wel te doen zijn om de naald door het materiaal te krijgen, maar dan moet je de naald nog zien vast te houden in combinatie met alle spray. Ik weet niet of Goedhard daar een speciale naaimachine voor heeft, neem ik aan van wel gezien zij zoveel zelf maken.

Ik hoop het voor ze. Met een els, brospen, tang en stevige zadelmakersnaalden is het al een rotklus. Nergens zo veel naalden op gesloopt als op biothane :Y)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:11

Ik herken de reacties over het verbleken van Zilco niet.
Ik gebruik het zelf al enige tijd en de kleur is net zo vast als Marylot.
Het basis materiaal komt ook uit de zelfde fabriek anders mocht het geen biothane heten.
De oranje van Zaldi verkleurd wel en van Norton verkleuren ze uiteindelijk allemaal.