Moos99 schreef:Ja in de bak rijden kan ik ook, ik heb het dan ook meer over trainen voor endurance wedstrijden en dan het onderdeel echt kilometers maken buiten. Mijn paard krijgt sowieso 6 dagen in de week beweging. Dit kan dan longeren of rijden zijn, maar echt de langere buitenritten om te trainen lukken mij niet meer dan 1-2x in de week in de winter.
Welke klasse rijd je? Daarvan is natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe je traint.
In de winter kom ik doordeweeks altijd als het al donker is op stal, maar wij rijden op de rijvereniging, kleden dus paarden aan als lopende kerstboom en rijden naar de vereniging.
Gaan daar dressuur rijden of zo en rijden dan weer terug.
Met fanatiek dressuur rijden bouw je ook zekere basis conditie op en je kan er op letten dat ze ook correct lopen (recht op eigen benen etc.)
Je zou dan in het weekeind als het licht is een langere rit kunnen maken, is wat behelpen, maar is niet anders. Gelukkig hoef je voor het opbouwen van endurance conditie niet elke dag 30 km buiten te rijden
dan waren dagen en weken inderdaad te kort.
Ik rijd in ieder geval niet buiten op straat in het donker, anders dan naar en van de vereniging, omdat het toch wel gevaarlijk is op de weg.