Ik ben zelf al bijna 2 maanden trotse eigenaar van de draver merrie Une de Pink en wil ergens volgend jaar en heel misschien al dit jaar (vind ik zelf denk ik nog wat te vroeg) starten met misschien toch een paar endurance wedstrijden. Ik heb alleen wel een beetje een probleem. Hoewel ik een prachtig gebied heb om te trainen (vind ik zelf) namelijk het prachtige Ameland, zijn er maar een beperkt aantal routes en is het natuurlijk erg lastig om naar een wedstrijd toe te gaan (ivm boot en daardoor vaak extra reis dag en stalling). Nu vroeg ik me dus af wat jullie er van vinden als iemand een paard maar 1 of 2 keer per jaar op een wedstrijd uitbrengt. Ik wil dit namelijk puur voor mijn plezier doen en ook om eens te kunnen genieten van een andere omgeving op de rug van mijn zo onder hand al best wel vertrouwde paardje Una.
Verder vroeg ik mij af of endurance puur en alleen lange afstand rijden is of dat er af en toe ook eens een hindernis zou kunnen zijn (ben zelf namelijk als de dood voor springen). Is het eigenlijk ook verplicht alle 3 de gangen echt goed te beheersen? Una heeft namelijk nog erg veel moeite met de galop, hier ben ik natuurlijk wel mee bezig.
Omdat ik op dit moment nog niet het perfecte zadel heb voor Una (eigenlijk alles behalve perfect, licht niet heel slecht maar ook zeker niet mooi op haar) vroeg ik me af wat jullie zelf fijn vinden om mee te rijden! Ik rijd eigenlijk alleen maar buiten en wil vanaf het voorjaar Una ook een beetje dressuurmatig gaan rijden om haar bespiering te verbeteren en hopelijk ook mijn band met haar.
Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen en ik ben zelf erg benieuwd of er eigenlijk veel mensen zijn die ook met dravers mee doen! Wat ik vaak zie als ik over endurance lees zijn namelijk toch wel veel arabieren! of valt dat eigenlijk wel mee?
Zijn er trouwens endurance zadels die je gewoon met dressuurdekjes kan gebruiken? ik ben tot nu toe namelijk alleen nog maar van die lomp grote dingen tegen gekomen die met speciale westernachtige dekjes gebruikt moeten worden.