Het duurt niet meer al te lang, of het wedstrijdseizoen gaat weer van start. Wie starten er allemaal in Ysselsteyn en welke afstand?
Wij starten zelf op de 20 km.
We hebben er zin in!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) rozanlady schreef:misschien even off topic maar is dat Ysselteyn in limburg? Ik wist helemaal niet dat die daar gehouden werden (anders wil ik graag kijken)

Jolindaa schreef:Ik las wel ergens in een topic van vorig jaar dat beslag wel aan te raden is, maar dat is natuurlijk heel erg aan je paard. Heeft hij/zij een beetje slijtvaste voeten, of juist helemaal niet.. Ik ken de route alleen niet, dus kan hem niet zo goed inschatten
Misschien kan iemand die hem al gereden heeft even vertellen hoe de route er zoal uitziet qua ondergronden?
Karrimh schreef:Mijn super shet heeft hier vorig jaar op blote voeten gelopen dus is goed te doen
Citaat:Ongeveer 1km van de 30km lange route loopt langs een drukke verkeersweg, met een vrijliggend fietspad en een brede grasberm, verder loopt ong. 1km van de route over verharde weg met een smalle berm.
Rondom Ysselsteyn bestaat de ondergrond voornamelijk uit zandgrond, en er is van hoogteverschil nauwelijks sprake. Er wordt gereden door brede grasbermen, smalle bermen met grind of kiezel, zandwegen, halfverharde zandwegen, bospaden en harde gras(bos-)paden, plus enkele korte stukjes over verharde ondergrond.
Maar, zeker als er voorafgaand aan de wedstrijd veel regen valt, dan kan de route zeer zwaar worden door bijv. modder, oneffenheden en bijv. gladheid (op harde graspaden in het bos bijv.) met de daarbij behorende kans op struikelen, verstappen of uitglijden. Als er sprake zou zijn van een vorstperiode, dan zal het parcours uiteraard ook behoorlijk zwaar worden door de dan harde en gladde ondergrond. Mocht dit het geval zijn: pas dan uw snelheid en rijstijl hier op aan, of stop bijvoorbeeld eerder in de wedstrijd.
Hoefbeslag wordt aangeraden: zeker na vorst of veel regenval kan het een zwaar parcours worden.
amj schreef:Met vorst meld ik me sowieso af. Stukken asfalt is geen probleem. Het gaat me vooral om ruwe oppervlakten. In Etten-Leur was er ook veel asfalt en daar liep ze ook zonder probleem.
Karrimh schreef:Jolindaa schreef:Ik las wel ergens in een topic van vorig jaar dat beslag wel aan te raden is, maar dat is natuurlijk heel erg aan je paard. Heeft hij/zij een beetje slijtvaste voeten, of juist helemaal niet.. Ik ken de route alleen niet, dus kan hem niet zo goed inschatten
Misschien kan iemand die hem al gereden heeft even vertellen hoe de route er zoal uitziet qua ondergronden?
dat vertel ik net:Karrimh schreef:Mijn super shet heeft hier vorig jaar op blote voeten gelopen dus is goed te doen
Daya heeft min of meer kaasvoeten, die kan helemaal niks hebben zonder beslag.
Wij gaan voor de lange 1. En ik zorg dat Dushi voor op ijzers staat, neem liever geen risico. Karrimh schreef:als je paard kaasvoeten heeft zonder beslag is het sowieso verstandig om je paard te beslaan en als helemaal als je endurance wilt gaan rijden