Endurance Ysselsteyn 8 maart 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolindaa

Endurance Ysselsteyn 8 maart 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 10:50

*\o/*

Het duurt niet meer al te lang, of het wedstrijdseizoen gaat weer van start. Wie starten er allemaal in Ysselsteyn en welke afstand?

Wij starten zelf op de 20 km.

We hebben er zin in!

Somebitch

Re: Endurance Ysselsteyn 8 maart 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:57

Wij zijn van plan de 30 km te starten. *\o/*

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:59

Bij ons staat de 30 km op de planning.
Heb er al helemaal zin in! *\o/*

rozanlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:00

misschien even off topic maar is dat Ysselteyn in limburg? Ik wist helemaal niet dat die daar gehouden werden (anders wil ik graag kijken :D)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:02

rozanlady schreef:
misschien even off topic maar is dat Ysselteyn in limburg? Ik wist helemaal niet dat die daar gehouden werden (anders wil ik graag kijken :D)

Ja dit is in Limburg :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:02

rozanlady schreef:

Zoals eridinges zegt: het is in Limburg. Meer informatie kun je bijvoorbeeld vinden op de website van de organisatie: http://www.euregio-endurance.eu/

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:50

Als Joy fit is, schrijf ik me waarschijnlijk wel in. Zo niet, dan slaan we hem over. Gelukkig hebben we nog even.
Als we gaan, starten we de 30 km.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:53

Nog even een vraagje voor degenen die deze wedstrijd al eerder gereden hebben. Mijn merrie staat voor op ijzers. Red ze het hiermee of wordt vierkant beslag aangeraden op dit parcours?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:58

Mijn super shet heeft hier vorig jaar op blote voeten gelopen dus is goed te doen :j

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:18

Oké, dan blijft ze voorlopig nog blootsvoets achter. Bedankt.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:19

Ik las wel ergens in een topic van vorig jaar dat beslag wel aan te raden is, maar dat is natuurlijk heel erg aan je paard. Heeft hij/zij een beetje slijtvaste voeten, of juist helemaal niet.. Ik ken de route alleen niet, dus kan hem niet zo goed inschatten :+

Misschien kan iemand die hem al gereden heeft even vertellen hoe de route er zoal uitziet qua ondergronden? :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:38

Jolindaa schreef:
Ik las wel ergens in een topic van vorig jaar dat beslag wel aan te raden is, maar dat is natuurlijk heel erg aan je paard. Heeft hij/zij een beetje slijtvaste voeten, of juist helemaal niet.. Ik ken de route alleen niet, dus kan hem niet zo goed inschatten :+

Misschien kan iemand die hem al gereden heeft even vertellen hoe de route er zoal uitziet qua ondergronden? :D

dat vertel ik net:

Karrimh schreef:
Mijn super shet heeft hier vorig jaar op blote voeten gelopen dus is goed te doen :j

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:57

Ik wil voor de korte 2 gaan daar.
Rustig eens een echte vetgate draaien met Tapas en kijken hoe ze daarop reageert.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 07:34

Emmely; Mark (de (mede)organisator van deze wedstrijd) raad wel hoefbeslag aan. Je gaat ook gedeeltelijk over asfalt etc..

Citaat:
Ongeveer 1km van de 30km lange route loopt langs een drukke verkeersweg, met een vrijliggend fietspad en een brede grasberm, verder loopt ong. 1km van de route over verharde weg met een smalle berm.

Rondom Ysselsteyn bestaat de ondergrond voornamelijk uit zandgrond, en er is van hoogteverschil nauwelijks sprake. Er wordt gereden door brede grasbermen, smalle bermen met grind of kiezel, zandwegen, halfverharde zandwegen, bospaden en harde gras(bos-)paden, plus enkele korte stukjes over verharde ondergrond.

Maar, zeker als er voorafgaand aan de wedstrijd veel regen valt, dan kan de route zeer zwaar worden door bijv. modder, oneffenheden en bijv. gladheid (op harde graspaden in het bos bijv.) met de daarbij behorende kans op struikelen, verstappen of uitglijden. Als er sprake zou zijn van een vorstperiode, dan zal het parcours uiteraard ook behoorlijk zwaar worden door de dan harde en gladde ondergrond. Mocht dit het geval zijn: pas dan uw snelheid en rijstijl hier op aan, of stop bijvoorbeeld eerder in de wedstrijd.

Hoefbeslag wordt aangeraden: zeker na vorst of veel regenval kan het een zwaar parcours worden.

Even maar gequote ;)

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:44

Met vorst meld ik me sowieso af. Stukken asfalt is geen probleem. Het gaat me vooral om ruwe oppervlakten. In Etten-Leur was er ook veel asfalt en daar liep ze ook zonder probleem.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:48

vandaar ook de quote van de website zodat je kan zien om wat voor paden het gaat ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:53

ik wil mee gaan doen met de lange klasse 1, op een heel rustig tempo of zelfs buiten de tijd.

@amj, ik ga het helemaal blootvoets proberen met mijn paard, heb er ook nog nooit gereden maar als het niet lukt dan weet je dat voor volgend jaar.

Ben benieuwd wanneer de inschrijving open gaat :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:37

amj schreef:
Met vorst meld ik me sowieso af. Stukken asfalt is geen probleem. Het gaat me vooral om ruwe oppervlakten. In Etten-Leur was er ook veel asfalt en daar liep ze ook zonder probleem.

Hij is makkelijker dan Etten-Leur, ik heb beide wedstrijden zelf gereden.

Als je paard gewend is om zonder ijzers te lopen en gewoon normale hoeven heeft is hij zeer goed te doen zonder beslag

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:06

Aha, dan moet het zeker lukken. Nogmaals dank voor je reactie!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:24

Karrimh schreef:
Jolindaa schreef:

dat vertel ik net:

Karrimh schreef:

Ja, maar vast niet iedereen heeft dezelfde voeten als Dinky Toy, dus dan is misschien een specifieke uitleg qua ondergronden wel handig voor bepaalde mensen, zoals voor mij :+ Daya heeft min of meer kaasvoeten, die kan helemaal niks hebben zonder beslag.

Maar ik lees intussen even verder en zie dat het is toegelicht :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:43

als je paard kaasvoeten heeft zonder beslag is het sowieso verstandig om je paard te beslaan en als helemaal als je endurance wilt gaan rijden ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:56

Als alles volgens planning gaat ben ik ook van de partij in lange afstand klasse 1

Die van mij heeft wel vierkant beslag

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:03

We hebben er weer zin aan!! :D Wij gaan voor de lange 1. En ik zorg dat Dushi voor op ijzers staat, neem liever geen risico.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:25

Karrimh schreef:
als je paard kaasvoeten heeft zonder beslag is het sowieso verstandig om je paard te beslaan en als helemaal als je endurance wilt gaan rijden ;)

Eens, maar ik ben wel van het uitharden van de hoeven zodat ze gaandeweg stukje bij beetje meer kunnen gaan hebben. Tot nu toe werkt dat erg goed. Kan inmiddels een redelijke rit maken met stukken asfalt zonder teveel slijtage. Als er dus de mogelijkheid was geweest om Ysselsteyn en KWB nog zonder te rijden, had ik dat gedaan.. Nu ik dit weet gaat hij vanaf Ysselsteyn gewoon op ijzer tot einde seizoen :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 07:33

Aileen_Noël schreef:
We hebben er weer zin aan!! :D Wij gaan voor de lange 1. En ik zorg dat Dushi voor op ijzers staat, neem liever geen risico.

*\o/* Gezellie! :D