[TEN] planning / doel 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

[TEN] planning / doel 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:07

aangezien ik altijd alles op tijd geregeld wil hebben en benieuwd ben wat andere willen zou ik wel willen weten wat jullie planning / doel is voor komend seizoen :)*
Laatst bijgewerkt door Hilli op 02-01-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd voor de duidelijkheid

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:19

Als eerste mijn doel om mijn paard zonder problemen de trailer op te krijgen. Hij liep er altijd zonder problemen op en sinds afgelopen jaar vertikt hij het. Heb hulp gehad met iemand die traint op de manier van Emiel Voest. Hij gaat nu de trailer op zonder stress maar vind het nog erg spannend. We zijn er nog niet maar we houden geduld.

Heb dus om die reden nog niet een hele uitgebreide planning.
Ga dit jaar wel voor het eerst klasse 1 rijden.. Hoopte in maart in kootwijk te kunnen starten maar durf nog even niks te zeggen of ik deze planning al ga halen.. zo niet dan maar niet..
Vorig jaar heb ik 2x impulsklasse gereden.. Maar ga dit jaar dus officieel starten

Mijn doel is voor 2014 paard goed de trailer op te krijgen en hopelijk een aantal wedstrijden goed uit te rijden.. Dus heel uitgebreid is die nu momenteel niet maar dit is nu gewoon even belangrijker :j

Sok

Re: [TEN] planning / doel 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:25

Mijn doel is klasse I door te rijden met 'de nieuwe' :D
In elk geval gaan we lekker trainingskilometers maken in boswachterij Ommen, dus als iemand wil aanhaken.. Gezellig! :D

Zoals ik de kalender zo zie staan, ga ik voor Ommen, Wateren, Grolloo, Haarle en Onstwedde, die zijn het dichtst bij. Alleen nog kijken of het haalbaar is natuurlijk, plannen kan altijd, maar of het gaat lukken.....? :D

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:58

Mijn doel is om met Bella een soort van trainingsjaar ervan te gaan maken.

Gewoon op een heel rustig tempo de wedstrijdjes te gaan meerijden en ga voor een goedgekeurd paard op iedere wedstrijd welke nog superfit is bij aankomst. Zo kan ze haar basiskilometers gaan maken en gelijk leren hoe alles gaat op wedstrijd.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:00

"Ons" doel is klasse 2 te gaan rijden dit jaar. We moeten nog 2 wedstrijden goed uitrijden en dan mogen we door naar klasse 2. Als ik merk dat Dushi er nog niet aan toe is, gaan we nog even verder in klasse 1, maar denk wel dat het goed komt. Ysselsteyn wordt de 1e, dan KWB en vanaf daar zien we het wel!!

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:45

Aan een kennismaking trec clinic/weekend meedoen. Iemand nog suggesties?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:52

Geen endurance komend jaar, maar TREC :)

Ik wil wat meer zelf trainen, dat heb ik het afgelopen jaar te weinig gedaan. Meer bezig met springen en crosstraining en wat specifieke dingen trainen. Dan toewerken naar het EK in september :):)

suus27 schreef:
Aan een kennismaking trec clinic/weekend meedoen. Iemand nog suggesties?

Waar woon je? Er zijn verschillende trainingslocaties in Nederland :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 19:13

ik durf inmiddels niet meer te ver vooruit te plannen, want vorig jaar was er maar 1 van de 5 paarden die zich aan de planning hield en dat was super shet Dinky Toy ~~}>

dit jaar start ik zelf 6 van mijn eigen paarden en 1 voor een blauwe maandag van een vriendin.
daarnaast start Anne Marijn nr 7 van Stal Norwind -> Soldier
tevens worden een aantal paarden van mij door Corrina, Veerle en Elynn gestart....

maar voorlopige planning:

Ysselsteijn - Palmass - 20km
Bierbeek - Mask - 60km
KWB I - Khariton of Sera - 62km
Ermelo - Ghadir en/of Valkan - 20km

voor de rest zal ik aan bijna alle wedstrijden (als het goed is) in NL starten

MLS is ook zeker een wedstrijd die ik echt wil gaan rijden en daarnaast in die omgeving regelmatig gaan trainen

hopelijk lukt het om Sera weer CEI te starten, maar durf niet meer hardop te denken gezien ons geluk de laatste 1,5 jaar :o

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:15

Ik woon in Hilversum, paard in Utrecht.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 11:19

1e wedstrijd is al binnen 2 maanden *\o/*

Zijn er nog meer mensen die naar Ysselstein gaan?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:25

Ja, ik ga meedoen met de lange klasse 1 , heb er zo'n zin in na een jaar niet hebben kunnen meedoen.
Voor we het weten is het al zover, de tijd gaat zo snel voorbij....

ps. wil jij mijn hoefschoen dan meenemen aub die ik vergeten was

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:11

Ja ik wil ook mee doen *\o/*

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:12

Ik hoop dat 2014 een jaar is waarin mijn paard geen blessures krijgt of ziek wordt. Als dat zou lukken, zou ik al erg blij zijn!
Afgelopen jaar heb ik twee impulswedstrijden gereden en een keer officieel. Ik wil dit jaar meer wedstrijden gaan rijden waarbij mijn doel is dat mijn merrie zo fit mogelijk over de finish komt.
Ik heb er zin in!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:27

risky schreef:
Ja, ik ga meedoen met de lange klasse 1 , heb er zo'n zin in na een jaar niet hebben kunnen meedoen.
Voor we het weten is het al zover, de tijd gaat zo snel voorbij....

ps. wil jij mijn hoefschoen dan meenemen aub die ik vergeten was

mail me nog even die week, vergeet soms nog wel wat door de you know what :o :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:01

Mijn doelen voor komend jaar zijn voor de endurance om iig 3x klasse 2 te rijden en Tapas daarmee hopelijk klasse 3 gerechtigd te krijgen.
En daarnaast met de TREC wil ik meerdere T4 (voorkeur europa cup) rijden en kwalificeren en deelnemen aan het EK in Italië.

IJselstein wil ik iig klasse 2 starten

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:10

Onze planning word tijdelijk voorruit geschoven. Nu ging hij eindelijk braaf de trailer op bij de pogingen die we gedaan hebben maar nu staat hij sinds begin december al stil. Meneer schijnt het nodig te vinden om ruzie's op te zoeken zodra die genezen is van de ene klap, krijgt hij de andere klap of prikt de veearts verkeerd zijn enting waardoor hij nauwelijks kan lopen. De pech hebben we hier wel.. :(

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:04

Sterkte Elmars_Floor!

Wij willen de puntjes voor klasse 2 binnenhalen dit seizoen en daarna rustig een klasse 2 gaan starten als we er beiden klaar voor zijn. :o

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 09:24

Karrimh schreef:
1e wedstrijd is al binnen 2 maanden *\o/*

Zijn er nog meer mensen die naar Ysselstein gaan?

Ja wij ook! Eerste wedstrijd sinds 2012 en we gaan alleen. Lekker rustig aan.
Gewoon om weer mee te doen maakt mij erg blij!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 10:45

Wij starten in Ysselsteyn ook de 20 km. Doel is om lekker op laag tempo te beginnen met wat stukken stap tussendoor : 10-11 km/h, vooral om weer de indrukken te verwerken van zo'n wedstrijd en dat hij dan daarna niet uitgeput is van alle impressies.

Daarna volgt KWB, de 31 km. Deze gaan we weer echt op wedstrijdtempo rijden, Daya zijn eigen, comfortabele tempo, geheel in draf.

Als alles goed verloopt, hebben we dan de punten binnen voor de klasse 2. Fysiek en mentaal is hij daar helemaal klaar voor. We hebben zelfs al de vetgates geoefend en hij weet nu dat hij zijn rust moet pakken, want hij moet daarna nog door. Dit viel me eigenlijk vanaf het begin erg mee, had wel meer struggles verwacht, of beter gezegd : opstartproblemen. Gelukkig viel dat enorm mee.

Dan gaan we dus van start in de klasse 2. Laag beginnen, rond de 45 km. De rest is geheel van hem afhankelijk.

In juli gaan we er 2 weken tussenuit, naar Frankrijk, met Daya. Dan gaan we daar 2 weken aan het trainen geblazen en natuurlijk een beetje genieten van het mooie weer en vakantie. In augustus zijn we dan weer terug en gaan we verder met de wedstrijden.
Wat afstanden betreft laat ik het allemaal van Daya afhangen, want hij is degene die het voor het grootste deel moet doen.

Belangrijkste is fit en vrolijk het wedstrijdseizoen door, zonder blessures. Daar laat ik me door leiden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:18

Eerst wil ik graag kwb de 44 km rijden.
De rest moeten we allemaal nog zien. Wel al enkele plannen/dingen die ik graag zou willen starten
Maar eerst maar eens zien of het ook allemaal kan!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:14

Ik wil ook weer in kootwijkerbroek mee doen met kennismakingsklasse. Doel is deze keer zonder herkeuring uit te rijden :)

Verder kijk ik wel hoe het jaar loopt. Ik vind een startkaart + lidmaatschappen te duur voor die paar wedstrijden, dus daarom blijf ik sowieso alleen kennismakingsklassen rijden

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:17

Gilbey schreef:
Mijn doelen voor komend jaar zijn voor de endurance om iig 3x klasse 2 te rijden en Tapas daarmee hopelijk klasse 3 gerechtigd te krijgen.
En daarnaast met de TREC wil ik meerdere T4 (voorkeur europa cup) rijden en kwalificeren en deelnemen aan het EK in Italië.

Jammer dat mijn voet weer roet in het eten gooit, kunnen we nog niet samen klasse 2 rijden.
Heel misschien einde van het jaar, maar ik ben al blij als ik er straks weer op kan.

Mijn doel, is dus eerst weer te paard komen, dan paard en ik zelf gezond houden en dan weer rustig weer opbouwen en wat klasse 1 starten, mocht dat fijn gaan misschien dan einde van het jaar klasse 2 nog meepikken (zou zo graag klasse 3 startgerechtigd willen zijn ;) )
Maar ach we zien wel, want misschien loopt het allemaal wel weer heel anders.
Paard is iig verhuisd en gedijt goed op zijn nieuwe plek, dus dat is iig een mooi begin.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:23

zou mooi zijn als je dit jaar ook klasse 3 gerechtigd raakt, Fannetje, kunnen we samen verder *\o/*

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:50

fannetje schreef:
Gilbey schreef:

Jammer dat mijn voet weer roet in het eten gooit, kunnen we nog niet samen klasse 2 rijden.
Heel misschien einde van het jaar, maar ik ben al blij als ik er straks weer op kan.

Mijn doel, is dus eerst weer te paard komen, dan paard en ik zelf gezond houden en dan weer rustig weer opbouwen en wat klasse 1 starten, mocht dat fijn gaan misschien dan einde van het jaar klasse 2 nog meepikken (zou zo graag klasse 3 startgerechtigd willen zijn ;) )
Maar ach we zien wel, want misschien loopt het allemaal wel weer heel anders.
Paard is iig verhuisd en gedijt goed op zijn nieuwe plek, dus dat is iig een mooi begin.

wat heb je gedaan Sandra? had het er vandaag nog over dat ik weer een keer bij jou wilde komen trainen, maar dat zit er nu voorlopig niet meer in dus :(:) sterkte

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 09:59

In een kuiltje stappen was voldoende ;)
Zal me weer melden als ik er weer op zit, dan spreken we dan wat af.