Ik heb mezelf suf gezocht, maar kan -behalve clinics- niet echt iets vinden. Ik heb Suzanne Pen ook een berichtje gestuurd, omdat zij praktijklessen aanbied waarin deze keuringen ook worden geoefend, maar wil het toch ook eventjes hier aan jullie vragen!
Vandaag heb ik een heeeerlijke rit gereden met mijn rarebiertje in Kootwijkerbroek, super gereden, heeft zich super gehouden en ik ben apentrots op hem!
Bij de voorkeuring was hij nog samen met zijn vriendje, dus daar was hij nog wel rustig. Hartslag van 44 hier terwijl hij daarna bleek te moeten plassen

Ik reed de 31km en mijn stalgenootje de 22, dus we reden en startten niet samen. Nu is dat voor mijn paard geen probleem: weglopen en lekker op pad gaan, inhalen en ingehaald worden, alles is goed. Hij is super relaxed, maar dan kom ik bij de finish...
Mijn ponypaard verwacht dan daar zijn vriendje wachtend op hem, maar helaas pindakaas is die nog onderweg. De hartslag meten is dan ook een ramp, want hij blijft schreeuwen en roepen, draaien en tollen. De hartslag is daardoor te hoog, nu voor de tweede keer. De eerste wedstrijd reden we samen, maar het tempo is te verschillend.
Nu ga ik in Haarle proberen om eens alleen te gaan, alleen op de trailer, alleen naar het terrein. Met dressuurwedstrijden was hij namelijk ook alleen en dan is er niets aan de hand.
Graag zou ik alsnog wat tips van jullie willen hebben, als jullie die hebben. Hebben jullie iets vergelijkbaars meegemaakt, hoe hebben jullie dat aangepakt/opgelost? Hebben jullie tips/trucs die misschien zouden kunnen helpen?
Ik heb overigens op stal al geoefend met ''hartslagmeten'', ook door vreemden en mensen die een beetje zenuwachtig van hem werden door zijn gedraai, maar daar gaat het altijd goed. Is natuurlijk zijn vertrouwde omgeving

Ik ben reuzebenieuwd, dus brand los
Ik ga haar van de week er eventjes over bellen, want wil toch wel graag wat oefening
29 augustus hebben we ook priveles bij Esther Groen en ik hoop van haar ook misschien op wat tips.