Een aantal maanden geleden zijn er foto's gemaakt van Daya zijn been in verband met een vermoedelijke schiefel. Foto's wezen inderdaad schiefel uit en op een gunstige plaats: geen irritatie voor de pezen en spieren, gewoon als een "kras op een nieuwe auto" zoals de dierenarts dat zei.
Omdat dit alleen qua schoonheid in de weg zit, hoeft het van mij niet verwijdert te worden.
Ze raadde wel aan om met beenbescherming te gaan rijden, want eigenlijk deed/doe ik dit nooit. Nu heb ik zijn gangwerk erg zitten bestuderen en hij tikt zichzelf eigenlijk nooit aan. Ik neem dus aan dat hij dit heeft opgelopen bij het spelen in de wei. Misschien een gekke sprong of iets.
Ik heb mijn laatste wedstrijd zonder bescherming gereden, want ik ben bang voor te warme benen en gezien mijn studie omtrent zijn gangwerk vond ik dit ook niet nodig: en terecht.
Nu gaat hij vanaf deze week op ijzers en vraag ik mij toch af wat wijsheid is. Als hij met zijn ijzer deze schiefel raakt is er natuurlijk opnieuw schade waardoor de schiefel zal groeien (microschade legde de kliniek mij uit). Deze schade is vele malen groter wanneer het wordt geraakt met een ijzer en dus brengt mij dit weer aan het twijfelen.
Anderzijds staat hij in de wei ook zonder bescherming en is de kans daar natuurlijk vele malen groter op aantikken omdat hij daar altijd aan het rennen, vliegen en spelen is.. Vind het erg lastig.
Hebben mensen hier ervaring mee en/of heeft men (wijs) advies
? Wanneer je bescherming aanraadt, graag ook merken/modellen erbij vernoemen zodat ik mij hier een beetje in kan verdiepen met betrekking tot de ventilatie.Alvast enorm bedankt

Edit: beenbescherming moet flexibel genoeg zijn omdat dit absoluut niet mag drukken op de schiefel
) maar ook op stronken/ongelijkheid ed. Dan is ie toch redelijk vast op de benen.
bedankt allemaal!