1e x trec, trec Heiloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garffpamela

1e x trec, trec Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 16:59

Hoi iedereen,

Ook ik wil wel eens een wedstrijd gaan rijden met mijn paard en na lang zoeken kwam ik informatie over de T.R.E.C. tegen. Buiten het feit dat mijn paard in ik geen springers zijn lijkt me dit heel erg leuk om te gaan doen!

Nu ben ik nog helemaal blanco wat dit betreft en ik weet ook niet of wij geschikt zijn hiervoor. Ik heb een clydesdale merrie van 1.70m. Het onderdeel met de langzame galop zal heel moeilijk worden, want de galop is haar moeilijkste gang, maar daar wordt aan gewerkt :D

Nu is er 1 april a.s. een trec in Heiloo en dat is ongeveer een uurtje rijden voor mij en het lijkt me geweldig om hier aan mee te doen! Alleen weet ik niet goed waar ik moet beginnen als ik trec wil gaan rijden.

Ik zag in het reglement dat je ook eventueel met 2 personen mag rijden, misschien is er iemand hier op het forum die met mij mee wil??

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen! Alvast bedankt!

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:05

Ik dnek dat je via de facebookpagina ook wel mederuiters kan vinden :j https://www.facebook.com/TrecHeiloo?fref=ts

Op mijn website staat wel het e.e.a. over wat TREC is: http://www.trecnoord.nl/joomla/index.php/wat-is en over de eerste keer meedoen: http://www.trecnoord.nl/joomla/index.ph ... er-meedoen

Het is wel ideaal als je vantevoren een training kan volgen, dan kan je ook meteen alle vragen stellen. Volgens mij wordt er in Heiloo nog wel een training gegeven, maar zit die al vol. Misschien kan je informeren naar een reservelijst of in ieder geval heen gaan om te kijken om wat inspiratie op te doen.

Gilbey

Re: 1e x trec, trec Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:32

ha, leuk een Grootebroeker die ook TREC gaat rijden!! (Ok, heeft niets met TREC te maken maar zo vaak kom ik niemand tegen die daar vandaan komt. Ik ben daar opgegroeid)
Verder heeft Wendy al gezegd waar je info kan vinden.

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:32

17 februari is er een training in Heiloo maar die is inderdaad al vol.
De kantine is gelukkig groot met mooi zicht op de bak ;)

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 10:28

Iedereen alvast bedankt!

Ik heb inmiddels ook een oproep geplaatst op de facebook pagina, maar nog geen reactie, dus wacht het rustig af!

Arsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:12

Misschien als je op facebook op de pagina van TREC Heiloo wat schrijft?

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 23:04

Ik heb ook zitten denken om er aan mee te doen. Ben redelijk blanco en heb hiermee verder geen ervaring. Balen dat de trainingsdag al vol zit, maar wil op 17 feb er gaan kijken. Ik kom overigens uit bovenkarspel en mijn pony staat in enkhuizen.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 12:36

Via fb heb ik inmiddels een bericht van iemand ontvangen waar ik evt mee mee mag rijden, maar heb verder niets meer gehoord.

Maar Nina, misschien kunnen we de 17e samen heen gaan om te kijken? Ik woon in Venhuizen en mijn paard staat in Zwaagdijk. Ik heb me inmiddels wel op de reservelijst laten zetten, dat kan je misschien nog proberen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:04

leuk joh! Gewoon doen!

Kom anders eens langs in het trec huiskamertopic, daar zitten er veel!

Veel succes en wellicht zie ik je in Heiloo!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:06

Trec is ontzettend leuk!
Ik ging ook totaal blanco afgelopen jaar meedoen met mijn haf die ook bijv de galop moeilijk vind maar een lol joh!
Tis gewoon kei gezellig, en leuk dat ze het zelf vond.
In loon op zand/kaatsheuvel is er 28 april ook 1 en ik doe zeker weer mee :=

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:46

komende zaterdag is er in Drachten het evenement Paard & Zo.
daar worden ook clinics gegeven, o.a. TREC, en er zijn nog plekken vrij.
Misschien een idee om daar nog voor aan te melden?

http://www.paardenzo2013.tk/

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 22:29

De site probeerde ik vandaag al te bekijken, maar helaas opent hij niet. Maar helaas staat mijn paard al de hele week stil vanmege de sneeuw. Nu is het wel een koudbloed maar om dan mee te doen met te clinic lijkt me niet zo'n succes. In de winter is ze toch een stukje frisser:-)

Iedereen bedankt voor de positieve reacties! Ik ga even neuzen in het hk topic!

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 14:35

Degene waar ik evt. mee zou gaan rijden weet nog niet of ze wel gaat, dus ben nog steeds op zoek:-)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:39

Je zou de organisatie kunnen vragen of zij jou kunnen koppelen aan een team.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 09:42

Inmiddels weet ik dat ik mee mag doen met de clinic 17 februari a.s. en ik heb er echt ontzettend veel zin in!! *\o/*

Misschien kom ik daar iemand tegen die eventueel samen wil rijden. Tot op heden heb ik nog niemand gevonden helaas. Ik heb al wat mensen benaderd dus hopelijk krijg ik nog een reactie.

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:32

de clinic zit vol las ik. maar weten jullie het tijdstip? ik ben dat weekend in maastricht maar als ik wat vroeger terug ben kan ik evt komen kijken en info inwinnen :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:34

irmsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:39

Ik woon in westwoud
Ik ga met een paar meiden mee die met hun paarden mee doen
Mijn meisje en ik zijn er nog niet klaar voor. Evt kan ik je bij de meiden in contact brengen.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 14:43

irmsel schreef:
Ik woon in westwoud
Ik ga met een paar meiden mee die met hun paarden mee doen
Mijn meisje en ik zijn er nog niet klaar voor. Evt kan ik je bij de meiden in contact brengen.

Als je dat zou willen heel graag! Als ze het zelf ook willen natuurlijk :)

In ieder geval bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:51

Leuk dat je ook mee gaat doen, lijkt me leuk om je paard in het echt te zien want het lijkt me een prachtig dier :))

Volgens mij gaan veel mensen bij de TREC Heiloo voor het eerst meedoen. Ik was bij de Theorie avond en vrijwel iedereen had nog nooit meegedaan met een wedstrijd. Dus maak je vooral geen zorgen over dat je 'niet goed genoeg' zou zijn aangezien het voor iedereen nieuw zal zijn. Ook ik ga voor het eerst meedoen en wat ik merkte van de Theorie avond is dat het de meeste mensen om het plezier gaat en ze een leuke dag willen hebben. Dus denk dat je zo meekomt met de rest hoor!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:54

Is vaker zo met een eendaagse, en helemaal als er verder niet veel wedstrijden in de buurt zijn. Ik raad je wel aan om de reglementen gewoon een keer door te lezen, en vooral de hindernisbeschrijvingen even goed door te nemen. Het is voor de hindernisjury ook prettig dat ze niet 30x "wat moet ik hier doen?" hoeven te horen :+

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 15:05

Buckskey schreef:
Leuk dat je ook mee gaat doen, lijkt me leuk om je paard in het echt te zien want het lijkt me een prachtig dier :))

Volgens mij gaan veel mensen bij de TREC Heiloo voor het eerst meedoen. Ik was bij de Theorie avond en vrijwel iedereen had nog nooit meegedaan met een wedstrijd. Dus maak je vooral geen zorgen over dat je 'niet goed genoeg' zou zijn aangezien het voor iedereen nieuw zal zijn. Ook ik ga voor het eerst meedoen en wat ik merkte van de Theorie avond is dat het de meeste mensen om het plezier gaat en ze een leuke dag willen hebben. Dus denk dat je zo meekomt met de rest hoor!

Dankjewel!! :D

Vooral voor de POR lijkt het me handig om bij iemand aan te sluiten. Niet omdat ik niet goed genoeg zou zijn maar omdat ik geen idee hebt hoe zoiets gaat en daarom vind ik het allemaal nogal spannend. Je bent toch op een vreemd terrein en dan nog dat kaartlezen erbij. En natuurlijk is het veel gezelliger om samen met iemand te rijden:-)
En misschien valt het allemaal wel heel erg mee en wijst het allemaal voor zich.
k ben in ieder geval blij dat ik 17 feb. a.s. mee mag doen met de clinic voor de PTV :)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:44

Leuk dat je er volgende week bij bent Garffpamela!!

Wij geven de training, we hebben er zit in!
Voor alle T1-ers die in Heiloo gaan starten hebben wij een starterspakket samengesteld. Hierin zit alle verplichte bepakking wat je nodig hebt om een wedstrijd te mogen rijden.(touwhalster, halstertouw, ruitermes met hoevenkrabber, id hoesje) Allemaal lekker klein en gemakkelijk.

De kosten zijn 22,50 euro. Los kopen is véél duurder.
We nemen de pakketten volgend weekend mee naar de trec trainingen....

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:08

piecon schreef:
Leuk dat je er volgende week bij bent Garffpamela!!

Wij geven de training, we hebben er zit in!
Voor alle T1-ers die in Heiloo gaan starten hebben wij een starterspakket samengesteld. Hierin zit alle verplichte bepakking wat je nodig hebt om een wedstrijd te mogen rijden.(touwhalster, halstertouw, ruitermes met hoevenkrabber, id hoesje) Allemaal lekker klein en gemakkelijk.

De kosten zijn 22,50 euro. Los kopen is véél duurder.
We nemen de pakketten volgend weekend mee naar de trec trainingen....

Wat leuk!
Ik ben benieuwd of mijn paard überhaupt kan springen!! Maar ik heb er ontzettend veel zin in!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:00

Komt goed hoor!
iedereen tot morgen!! We hebben er zin in!! *\o/*