Ouders vinden Endurance maar niks..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLianneZorro

Ouders vinden Endurance maar niks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:04

Geen idee of ik het hier moest plaatsen, maar het leek me de meest geschikte plek. Als het toch verkeerd staat zou het dan verplaatst kunnen worden? :)

29 April hebben mijn Andalusier en ik onze KK in Ommen goed uitgereden, super trots. Paard en ik hadden het beide naar ons zin. En we hadden al een planning met wedstrijden die we dit jaar nog meer wouden rijden. Helaas kwam ik te horen dat mijn vader en stiefmoeder dus helemaal niks aan Endurance vinden en dat ze het ook nog eens te duur vonden. Nu baal ik onwijs, want ik zou dan niet meer met plezier op Endurance wedstrijd gaan, omdat ik nog te jong ben om zelf met een trailer te rijden. En mijn vader zou dan ook nog eens mijn groom zijn.

Nu hebben we de rest van onze planning dit jaar afgelast. Maar zelf wil ik het eigenlijk heeeel graag. :+

Zou ik hier iets aan kunnen doen? Zodat Endurance ook leuk is voor mijn ouders? Of hebben jullie er ook ervaring mee? Ik ben op dit moment radeloos...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:09

Heeft het te maken met dat de enudurancewedstrijden altijd te ver is om erheen te rijden? en heeft het te maken met dat je ouders te lang moet wachten voordat de rit is uitgereden? dan snap ik het wel hoor.

xLianneZorro

Re: Ouders vinden Endurance maar niks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:12

De afstand met de auto om er naar toe te rijden vind mijn vader geen probleem. Maar mijn stiefmoeder is een springruiter en rijd spring concourse. En zij vind al dat water, eten enz. en al die tijd onzin.

En mijn vader is het met haar eens denk ik, de rit duurt volgens hun te lang. Ze vinden het saai om de heletijd te kijken en om bij het groompunt wat water te geven enz enz. En ze vinden het eigenlijk te duur.

Wij hebben de paarden aan huis, we hadden 1 pensionklant die ook Endurance reed... Maar die is helaas van de week weggegaan.

Ik zat eraan te denken om van een Endurance wedstrijd een ''dagje-weg'' te maken. Maar nog geen idee hoe ik het ook leuk kan maken voor hun...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:16

Oei, dat is wel een probleem.
Mijn ouders vinden het juist heel leuk om mee te gaan en te helpen met water en wortels etc.
Ik denk niet dat je daar echt veel aan kunt doen :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:17

Misschien omdat een springwedstrijden veel meer leeft en gewoon op 1 terrein is en er veel te zien is enzo. en dan valt een endurancewedstrijd enorm tegen en is het vaak een lange tijd wachten, voordat je aan komt rijden.

Endurance is vooral leuk voor de mensen die eraan meedoen dan voor de mensen die achterblijven.

Ik denk niet dat je daar veel aan kan doen.

Ik begrijp ze wel hoor, maar voor jou wel vervelend.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:19

Moet jij ook altijd met stiefmoeder mee?
Ik vind het wel belachelijk. Ouders gescheiden en dan ook nog niet eens Endurance rijden.
Misschien kun je samen met een bokker gaan rijden?

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:21

Mijn stiefmoeder hoeft niet altijd mee hoor! :) Maar toevallig met mijn wedstrijd in Ommen was ze er wel bij en gingen we gewoon met zijn alle.

Als iemand een bokker weet uit de omgeving: Lemele, Hellendoorn, Ommen enz... Haha. Volgens mij is het namelijk niet zo makkelijk om iemand hier te vinden...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:22

Dat de ouders gescheiden is wil nog niet zeggen dat een kind alles kan en mag en altijd zijn zin mag en kan krijgen.

Daar gaat het hier helemaal niet over.

Ze heeft een prachtige paard en daar is ze zeer gelukkig mee, het is alleen dat het erg saai is bij de endurance als achterblijvers, mij krijg je er ook met geen 10 paarden heen, ik heb wel leukers te doen, dan almaar te wachten op iemand.

Of er moet iets in de buurt zijn van waar jullie moeten zijn voor de endurance, een dierenpark ofzo, zodat je ouders heen kunnen terwijl jij ondertussen de endurance uitrijdt.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-06-12 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:23

Tja, vond het juist leuk om niet binnen 2-3 x 1,5 minuten zoals dat het geval is bij het springen, klaar te zijn. :+

Endurance vraagt echter wel veel (wachten en sjouwen) van de grooms. Je ouders zien je alleen bij de groompunten langsrijden en verder kan het inderdaad behoorlijk saai zijn. Zeker als ze de sport zelf ook niet begrijpen. Misschien is het een idee om een andere, ervaren, groom mee te nemen en je ouders eventueel op een leuk dagje uit in de buurt van de wedstrijd te sturen? ;)

Mijn grooms waren ook vaak bezig met de tijd / snelheid berekenen en soms was het vinden van de groomroute ook al een hele uitdaging :D, maar de grooms deden het toch vooral voor mij. Omdat ik (en Salty) zoveel plezier hadden in het rijden!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 18:24

Ragdollcat schreef:
Dat de ouders gescheiden is wil nog niet zeggen dat een kind alles kan en mag en altijd zijn zin mag en kan krijgen.

Ze heeft een prachtige paard en daar is ze zeer gelukkig mee, het is alleen dat het erg saai is bij de endurance als achterblijvers, mij krijg je er ook met geen 10 paarden heen, ik heb wel leukers te doen, dan almaar te wachten op iemand.

Ik denk dat hun er precies zo over denken, helaas :'). Inderdaad erg jammer voor mij.

Misschien dat ik even ga rond kijken of hier in de buurt nog meer Endurance ruiters rijden!

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:26

Ken je niemand die groom wil zijn? Dan kunnen je vader en stiefmoeder gaan wandelen ofzo? En anders iemand zoeken die ook endurance rijd en met trailer rijd zodat jullie samen kunnen? En misschien vind je vader het op den duur wel leuk worden?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:28

Heeft je vader een spiegelreflex camera?
Misschien leuk om op zo'n dag mooie foto's te maken want endurance ritten zijn vaak in hele mooie landschappen
Jij onderweg en je vader heeft wat te doen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:38

Mijn ouders gaan na 8 wedstrijden morgen voor het eerst mee.
Je kan inderdaad beter op zoek naar een enduranceruiter om mee samen te starten.
Ik sta gelukkig op een pensionstal met nog een endurance ruiter, echt kei relaxed want we gaan dus altijd samen. :) Maar zoiets is vaak moeilijk te vinden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:44

Ayla_4Ever schreef:
Ik vind het wel belachelijk. Ouders gescheiden en dan ook nog niet eens Endurance rijden.

Meen je dit nou serieus? Moet ze altijd haar zin krijgen omdat haar ouders gescheiden zijn?

Ik snap je ouders wel een beetje, wellicht kun je een advertentie in de krant/marktplaats zetten of je met iemand uit de omgeving mee kunt tegen een vergoeding, als zij dezelfde klasse rijden zal het voor hen waarschijnlijk ook niet zo'n probleem zijn om een paard extra te groomen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:48

YankeeBoy schreef:
Oei, dat is wel een probleem.
Mijn ouders vinden het juist heel leuk om mee te gaan en te helpen met water en wortels etc.
Ik denk niet dat je daar echt veel aan kunt doen :(

Hier hetzelfde.. mijn vader ging ook altijd mee naar springwedstrijden maar hij vindt endurance tien keer zoveel leuker om mee te gaan! Hij had ook niks met paarden en nu wordt hij al een echte paardenman haast...
Misschien kan je stiefmoeder zelf ook meerijden? of dat jij meegaat naar haar wedstrijden helpen en dat zij dan met jou meegaat?

Het valt wel mee met het wachten meestal... mijn vader moet altijd doorrijden om overal op tijd te zijn en klaar te staan.
Of idd dat zij gaan wandelen of iets anders gaan doen in de buurt? klasse I kun je desnoods ook zonder groom rijden.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:51

Misschien zijn er wel bokkers die het leuk vinden om mee te gaan met jou, als groom?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:55

iLOVEVIDO schreef:
Ragdollcat schreef:

Ik denk dat hun er precies zo over denken, helaas :'). Inderdaad erg jammer voor mij.

Misschien dat ik even ga rond kijken of hier in de buurt nog meer Endurance ruiters rijden!

Over dat scheiden en zin krijgen, dat was niet aan jou gericht maar aan Ayla_4Ever.

Het is inderdaad erg jammer voor jou, maar ik denk dat je bij de mensen moet gaan zoeken die jou mee wil nemen of dat je vader je wegbrengt en dat de mensen daar die ook meedoen die een beetje in de buurt van waar je woont je er weer afzet met een kleine vergoeding ofzo.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-06-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:56

RusselNuwell schreef:
Ayla_4Ever schreef:

Meen je dit nou serieus? Moet ze altijd haar zin krijgen omdat haar ouders gescheiden zijn?

Ik snap je ouders wel een beetje, wellicht kun je een advertentie in de krant/marktplaats zetten of je met iemand uit de omgeving mee kunt tegen een vergoeding, als zij dezelfde klasse rijden zal het voor hen waarschijnlijk ook niet zo'n probleem zijn om een paard extra te groomen.

Nou misschien heeft ze het er wel erg moeilijk mee, de scheiding van haar ouders. En is de Endurance echt haar uitlaatklep/ haar moment.
In welke provincie woon je?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:56

jammer dat de endurance-wedstrijden niet zo ingericht zijn dat je zonder groom kan, ik zou niet graag een dag in het zadel zitten als iemand anders maar op je zit te wachten...
jammer ook dat het allemaal zo duur is.

mss kun je nog een nieuwe pensionganger vinden die endurance rijdt, een 2-paards trailer heeft en jou mee kan nemen tegen gereduceerde stalkosten?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:59

Amalarab schreef:
jammer dat de endurance-wedstrijden niet zo ingericht zijn dat je zonder groom kan, ik zou niet graag een dag in het zadel zitten als iemand anders maar op je zit te wachten...

mss kun je nog een nieuwe pensionganger vinden die endurance rijdt, een 2-paards trailer heeft en jou mee kan nemen tegen gereduceerde stalkosten?

Dat is ook een goed idee, wie weet.............?

Ja het is ieder zijn hobby/sport.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:59

Amalarab schreef:

Klasse I kun je prima zonder groom rijden hoor....
Bij de P/A en vetgate staan bakken water, met een beetje geluk onderweg ook nog en anders zijn er wel waterplassen en neem je zelf een spons mee.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:18

Amalarab schreef:

Een klasse 1 is heel goed te doen zonder groom, en hoger eventueel ook nog wel mits je daarnaar rijd. Daarnaast zijn er meerder wedstrijden die rekening houden met ruiters zonder groom doormiddel van het plaatsen van waterbakken langs de route. En een groom zit echt niet de hele dag op je te wachten hoor, er is genoeg actie! En als er gewacht moet worden is dat vaak juist erg gezellig. Ik heb meestal grooms mee die zelf niets met paarden hebben maar endurance wedstrijden erg leuk vinden vanwege de sfeer. Bij een klasse 1 zit je ook maar een uur of 3 in het zadel, dus een hele dag in het zadel zitten dat valt ook wel mee ;)

Om nog even te reageren op ts: geen idee hoe je de wedstrijden voor je ouders echt leuker kunt maken, als ze er zelf al geen leuk beeld bij hebben zal het niet makkelijk zijn dat te veranderen. Maar wellicht kunnen ze je wel naar de wel naar een wedstrijd toe brengen en dan idd in de omgeving iets leuks gaan doen?

edit:@kim jij typt sneller als ik!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:39

Tja ik heb mn vriend overal heel erg bij betrokken, wij zijn echt een team zeg maar! Zonder mn grooms rij ik niet, op die manier is het voor ons toch echt een teamsport geworden! Misschien helpt het om je ouders juist het idee te geven dat ze onmisbaar zijn, en dat ze heel belangrijk zijn voor jou om een goede wedstrijd te kunnen rijden! Beetje ego strelen enzo ;)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:45

Mijn moeder is vorig jaar voor het eerst meegeweest als "groom" dat wil in haar geval zeggen dat ze mijn paard voor de start even vasthoud, terwijl ik de rit reed heb ik haar naar het strand gestuurd met een leesboekje en gezegd dat we pas over 3 uur weer terug waren.

Moeders heeft zich prima geamuseerd en ik vond het prettig dat er iemand bij mij in de auto zat op de heen en terugweg dus als je wat leuks voor je ouders kunt verzinnen... proberen...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:47

risky schreef:
Mijn moeder is vorig jaar voor het eerst meegeweest als "groom" dat wil in haar geval zeggen dat ze mijn paard voor de start even vasthoud, terwijl ik de rit reed heb ik haar naar het strand gestuurd met een leesboekje en gezegd dat we pas over 3 uur weer terug waren.

Moeders heeft zich prima geamuseerd en ik vond het prettig dat er iemand bij mij in de auto zat op de heen en terugweg dus als je wat leuks voor je ouders kunt verzinnen... proberen...

Hahaha dat is een hele goeie idee, boek lezen is ook zoiets heerlijks, die 3 uurtjes is heel goed te doen hoor.