Karrimh en ik gingen dit keer voor de CEI*** 160km en ik wilde graag een beetje tempo rijden.
Vrijdagochtend vroeg vertrokken om lekker op tijd aan te komen. Onderweg Karrimh 2x van de wagen af gehaald zodat hij kon plassen en grasjes eten. Op het terrein aangekomen waren Veerle en Ko al gearriveerd, dus elkaar opzoeken en gauw gevonden.
Veerle even extra in het zonnetje zetten, want het arme kind was 3 maanden naar Afrika en Namibie geweest en pas sinds dinsdag weer in het koude kikkerlandje gearriveerd EN toch gaat ze met mij mee naar Gartow. Veerle you are the best
Frits ging alvast wat water klaar zetten voor Karrimh en meneer viel gelijk aan. De heren gingen de vet-gate enz inrichten zodat ik de paddock kon maken en Veerle aanwijzingen kon geven hihi :p
Karrimh in de paddock gezet en hij bleef maar eten dus daar was ik al erg blij mee. na ca 1,5 uur naar de voorkeuring gegaan, want dit kon pas vanaf 15.00u HR van 36 en voor de rest alles A en OK dus dat was een lekker gevoel. Karrimh weer in de paddock en bleef maar eten, zelfs op stal. Wij lekker wezen eten en even een foto gemaakt

Paardje gecontroleerd, extra hooi gegeven en naar ons huisje want morgen lekker vroeg op.
De start was om 05.30u dus Karrimh weer op gehaald en mee genomen naar de paddock om te zadelen. Daarna naar de start en wat hadden alle paarden er zin in. Start werd vrij gegeven en Jannet van Wijk en Yvonne van de Velde reden gelijk voorop dus daar maar achter aan gegaan en de 1e 3 rondes heerlijk samen gereden. Af en toe gewisseld met de Zweedse ruiters, maar voornamelijk voorop gereden.
In alle vet-gates at Karrimh als nooit te voren, dronk super. Vroeg me nog een keer af en vroeg aan het team of we wel het juiste paard bij ons hadden :p
Veerle nam de massage van Karrimh op zich, maar had gelukkig weinig te doen (ze had het al koud zat).
4e Ronde had Karrimh er zin in dus maar iets meer laten lopen, dus heeft hij hier alles alleen voorop gelopen en wat liep hij fijn.
5e Ronde weer samen met Jannet gereden en de paarden liepen echt fijn en hadden er nog enorm veel zin in.
Helaas lagen er veel paarden uit in de laatste vet-gate, wat natuurlijk bijzonder jammer was want ook Jannet en Yvonne lagen er uit. Dus maar alleen op pad met slechts 1 Zweedse voor mij. Karrimh had er nog steeds zin in dus ook nu maar lekker laten lopen en ook dit rondje na genoeg alleen maar in galop. De finish kwam dichterbij en we hadden er allebei nog zin in
En ja hoor daar was het terrein weer, dit keer links af om het terrein heen over de baan heen opweg naar de finish. Dit keer mocht Karrimh voor het 1st in galop over de finish en ik was zo blij dat ik 2 handjes de lucht in deed en bijna vergat te remmen, want meneer was niet van plan om te stoppen....
Op naar de nakeuring. Aangezien het inmiddels ca 18.15u was wilde ik Karrimh (ivm zijn spieren) liever niet koelen en gewoon geduldig wachten totdat we hem konden aanbieden. Gelukkig kon dit snel en boden we hem aan.
Toch wel spannend.... De DA zei niet zoveel en toen de loco, hij liep zo soepel en gemakkelijk :angel: De vorige vet-gate zei een andere DA (uiteraard in het Engels) wauw, wat loopt hij soepel en mooi. Toen vloog ik direct naar de zevende hemel
Toen vol spanning naar de DA kijken wat zijn oordeel was: JA
Ik vloog natuurlijk eerst Frits om zijn nek, toen kreeg ik een hand en een knuffel van de DA, toen Karrimh om zijn nek gevlogen. Wauw, we did it! Zo trots op mijn super paardje, hij flikt het maar toch weer even EN hoe EN wat voor snelheid.
2e worden op je 18e met een gemiddelde snelheid van 16,932km/uur en is voor ons dus een persoonlijk record.
Bij deze wil ik natuurlijk veel mensen bedanken die dit mede mogelijk hebben gemaakt.
Mijn grooms: Frits, Veerle en Ko
Mijn ouders: Henk en Christine
Mijn sponsors: http://www.podiumzadel.nl & http://www.soulmate-nutrition.nl
De meiden die de paarden op stal hebben verzorgd
En voor de rest iedereen die ik vergeten ben
. Gefeliciteerd met jullie goed gereden wedstrijd!