Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovewidy schreef:ik wilde eigenlijk vorig jaar al een keer een wedstrijd proberen, maar dit hebben we uiteindelijk toch niet gedaan, omdat mijn pony toen al bijna 5 maanden drachtig was.
dit jaar wil ik het 27 oktober gaan proberen, dan is namelijk de laatste wedstrijd. ik kan namelijk niet eerder omdat ik dan nog een veulen heb dat nog niet afgespeend is en ik wil het veulen niet te vroeg afspenen. en dan heb ik genoeg tijd om ons weer voor te bereiden en haar conditie wat meer op te bouwen.
daffie1986 schreef:lovewidy schreef:ik wilde eigenlijk vorig jaar al een keer een wedstrijd proberen, maar dit hebben we uiteindelijk toch niet gedaan, omdat mijn pony toen al bijna 5 maanden drachtig was.
dit jaar wil ik het 27 oktober gaan proberen, dan is namelijk de laatste wedstrijd. ik kan namelijk niet eerder omdat ik dan nog een veulen heb dat nog niet afgespeend is en ik wil het veulen niet te vroeg afspenen. en dan heb ik genoeg tijd om ons weer voor te bereiden en haar conditie wat meer op te bouwen.
Als de merrie uitgerekend is in mei, dan is ze in oktober nog maar 5 maanden bevallen. Ik denk dat je beter kunt wachten tot volgend jaar. Op deze manier krijg je je merrie echt neit op een verantwoorde manier op conditie. Vind de trektocht die je in gedachten hebt wel een klein beetje te veel aangezien ze dan een veulen van rond de 5 maanden oud aan de voet eheft staan. Hoe kom je d'r eigenlijk bij dat je wel genoeg tijd hebt om haar conditie op peil te krijgen dan?
rox_en_wilvy schreef:Iedereen hier geeft aan dat het te zwaar is, waarom wacht je niet met je eerste wedstrijd tot maart 2013! Dat is de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, dan heb je genoeg trainingstijd, je pony kan goed herstellen van de dracht! Misschien zou je je eigen moeder eens moeten vragen of zij nadat ze van jou is bevallen ook zin had om de marathon van rotterdam te gaan lopen!!!
lovewidy schreef:olga schreef:Je zou eens kunnen beginnen met de reglementen door te lezen?!
heb ik al gedaan maar er staat alleen 'tekenen van zogen' ofzo en ik weet niet of je dat na 3 weken nog hebt.
). de eerste paar keren stond ie zonder zn de shetlander op stal en dat ging prima, dus afgelopen zaterdag, toen het even niet mogelijk was om de shetlander erbij te zetten, stond ie ook alleen. maar dat gign niet goed. toen ik terug kwam was ie over een schot heen gesprongen en had ie de balk die erboven zat eraf gehaald. hij was hele maal gestresst en stond te trillen, gelukkig had ie niks meer als een maar schaafwondjes. hier was ik natuurlijk heel erg van geschrokken, dus voor de volgende buitenrit zal ik het anders moeten oplossen. de shetlander gaat er inieder geval weer bij. maar als ik gewoon in de wei aan het rijden ben of aan het longeren ben dan laat ik hem er gewoon bij lopen. is soms wel eens lastig want hij is behoorlijk energiek en is de hele dag aan het spelen. dus dan loopt ie de hele tijd zn moeder uit te dagen voor een race door het weiland. maar ik wil natuurlijk niet de hele tijd door de wei racen, dus dan moet ik aan begin wel even duidelijk zijn tegen Widy. maar na 5 minuten snapt ze ook wel weer dat ze gewoon rustig mee moet werken en negeert ze het veulen gewoon.
Mijn moeder begon ook al snel met haar merrie weer wat in de bak te rijden, in het begin crosste het veulen er inderdaad als een gek tussendoor, maar na een tijdje had ze wel door dat mams nergens heen ging. Na een paar keer kon het veulen zelfs in de aangrenzende wei blijven terwijl de merrie door de bak liep.
daffie1986 schreef:Volgens het kwpn of pavo(stond een keer op 1 van die site's) is het juist wel schadelijk om het veulen bij de moeder te laten tijdens het rijden/longeren. Ik heb zelf nog een periode in belgië op een fokkerij gezeten en als je dan de veulens en merrie's in de wei bekeek rennen ze hooguit 5 minuten en dan gaan ze weer 10 minuten slapen.