overzicht 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

overzicht 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:33

hoe was jullie jaar

zijn jullie tevreden

wat zijn jullie aandachtspunten

hebben jullie kunnen doen wat je wilde

ben je van plan om verder te gaan

wat is je ambitie

ben altijd maar een beetje nieuwgierig :P

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:00

Ik ben super tevreden over afgelopen jaar. We zijn alle wedstrijden goed gefinisht en goed gekeurd. Alle wedstrijden stond mijn pony er de volgende dag fris en fruitig bij. Ik wilde mijn punten voor klasse II halen, maar ben in Katwijk zelfs klasse II gestart. Dat is super gegaan. Ik moet alleen nog even wat vaker oefenen dat ze na de vetgate weer alleen op pad moet :D .

Mijn ambitie voor volgend jaar? Ik hoop een klasse III te starten en heel misschien mijn jonge arabier voor het eerst op wedstrijd uit te brengen, maar dat kan ook het jaar erop worden.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:55

hoe was jullie jaar
Helaas maar 2 wedstrijden meegedaan omdat mijn paard nog zeer jong is en we in het voorjaar pas zijn gaan oefenen, 1 in Belgie en 1 in Nederland meegereden en ik moet zeggen dat ik het in Belgie veel fijner vind om mee te rijden vooral omdat je onderweg geen p/a hebt

zijn jullie tevreden
Ik ben super tevreden op BB, hij doet het echt supergraag en is zo braaf

We moeten volgend jaar gaan trainen op meer galopstukken in de rit

Ja, dat hebben we nl 2x de rit uitlopen binnen de tijd

Zeker weten

wat is je ambitie
Een gezond,vrolijk en sterk paard te krijgen die net zo geniet van iedere rit als het baasje en na een paar jaar doorschuiven naar de Klasse2 en wie weet wat daarna nog komt

ben altijd maar een beetje nieuwgierig Geeft niks hoor, ik ken het probleem ;)

kim345

Re: overzicht 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:07

hoe was jullie jaar
Top :)

zijn jullie tevreden
Jep, doel was om klasse II startgerechtigd te worden en dat is gelukt

Volgend jaar proberen sneller aan te bieden, en zorgen dat smurf meer blijft drinken en tja trailerladen ook maar blijven oefenen :(

Ja helemaal gelukt!

Ja!

wat is je ambitie
Volgend jaar klasse II rijden en klasse III startgerechtigd te wordenb als het kan

En donna waar is jouw lijstje dan?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:54

hoe was jullie jaar
helemaal top

zijn jullie tevreden
meer dan tevreden _/-\o_

Mask leren minder boos te worden tijdens de rit, P/A is echt drama - andere paarden mogen doorlopen/voorbij rijden en hij niet }>

ja en meer

uiteraard, dat is mijn leven :j

wat is je ambitie
Sera volgend jaar naar het WK jonge paarden in Compiègne, Karrimh naar Alp 'd Huez en de 3 musketiers uitbrengen in klasse II, super shet Dinky weer laten starten en heel misschien mijn (nu) 4 jarige A Welshje aan start brengen (mocht ik nog plek hebben)

ben altijd maar een beetje nieuwgierig :P
:o :o

zo goed Kim :j
mijn paarden drinken geen van alle in klasse I Kim, zodra je klasse II gaat starten zal je zien dat het allemaal wat makkelijker gaat (zelfs het drinken en anders mail je me maar ;))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:19

Zo ik snap ook waarom jij de nieuwe kalender al wilde weten!~ Als je dit allemaal moet gaan plannen....

Fijn! We hebben nu wat musli in appelsapwater gegooid en toen ging ze eindelijk drinken, maar fijn als het uiteindelijk toch beter word :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:57

hoe was jullie jaar
Een bewogen jaar met wat wissels in wedstrijden

zijn jullie tevreden
Ik ben super trots op mijn paard!! Ze heeft onwijs goed haar best gedaan en daardoor zijn we we klasse 2 startgerechtigd geworden.

Ze kan heel slecht tegen de warmte

We hebben bereikt wat we wilde bereiken,klasse 2 startgerechtigd worden.

Ik heb besloten om te stoppen. Mijn paard vind het niet leuk genoeg om er mee door te gaan. Klasse 1 heeft ze netjes gelopen, maar ik maak haar er echt niet blij mee om dan nog een rondje te gaan doen. Wel wil ik mensen die ik heb leren kennen via deze sport graag helpen met hun wedstrijden. Dus Charlotte Kim en Eva geef maar een gil als jullie hulp nodig hebben :D

[/u]wat is je ambitie
Als er een paard op mijn pad komt die het wel leuk vind om te doen zou ik graag een stapje verder willen gaan.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:00

hoe was jullie jaar
Top! Pas midden dit jaar besloten om mijn paard te laten uitbrengen, en dat ik prima gelukt. Ik ben zelf ook enkele keren gaan groomen en een keertje vrijwilligertje gaan spelen op de Fasna, wat echt een mooie ervaring was. Ik kan intussen wel zeggen dat ik dit jaar een héleboel bijgeleerd heb. :+

zijn jullie tevreden
Laat dat wel OVERduidelijk zijn... :D

De belangrijkste zijn denk ik relaxter in de trailer geraken/zijn en geduld leren uitoefenen bij het wachten bij de Vet-In. Ook aan schakelen in galop gaan we nog moeten werken. En het achterhoofd moeten we steeds rekening houden met: oude peesblessure, soms een wat moeilijkere rug en gevoelige maag.

Zeker! Mijn oorspronkelijke doel was zelfs om hem pas volgend jaar een klasse hoger te laten starten, maar hij is toch nu al startgerechtigd voor een 60. *\o/*

Absoluut. Paardje mag lekker doen wat hij het liefst doet met onze trainer, want die 2 zijn echt een wedstrijdcombi vind ik. En intussen word ik zelf rustig aan maar zeker klaargestoomd om zelf onderaan de ladder te debuteren.

wat is je ambitie
Ik wil uiteraard zelf kunnen starten, maar vind het ook gewoon prima als mijn paard en trainer samen met rasse schreden verder gaan en ik lekker kan groomen. MAAR het àllerbelangrijkste is en blijft: gezond en wel de finish halen, met welke plek dan ook!! En als ik in een verdere toekomst kijk en luidop mag dromen, dan lijkt het me helemaal top om Shahied internationaal startgerechtigd te krijgen... :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:07

GAM schreef:
Ik heb besloten om te stoppen. Mijn paard vind het niet leuk genoeg om er mee door te gaan. Klasse 1 heeft ze netjes gelopen, maar ik maak haar er echt niet blij mee om dan nog een rondje te gaan doen. Wel wil ik mensen die ik heb leren kennen via deze sport graag helpen met hun wedstrijden. Dus Charlotte Kim en Eva geef maar een gil als jullie hulp nodig hebben :D

Komt goed :)
En gis heeft het toch maar gedaan en alles netjes uitgelopen, top zeker met die warmte!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 19:37

Joyce je bent altijd van harte welkom om bij mij te komen groomen. manlief gaat alleen met de CEI wedstrijden mee (heeft ook een full-time baan met verschillende diensten en moet voor mij vaak vrij nemen en heeft ook nog een eigen hobby en wedstrijden) dus altijd genoeg wedstrijden te rijden en niet altijd genoeg grooms ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:33

hoe was jullie jaar
Rustig. Helaas door het wegvallen van 2 wedstrijden maar 2 wedstrijden kunnen starten. In Leersum een hele fijne klasse II gelopen en in Otterloo besloten klasse I te starten (ivm mijn eigen fysieke gesteldheid toen).

zijn jullie tevreden
Ja! Beide wedstrijden gingen fijn. En in Otterlo het tempo wat kunnen verhogen en ook veel galop mee kunnen pakken, ondanks de extreme hitte.

Hartslag. Dat blijft, maar ze begint nog steeds makkelijker te lopen, ook zonder andere paarden om zich aan op te trekken.

Nee. Helaas niet zo vaak kunnen starten als ik wilde.

Ja!

wat is je ambitie
Stiekem toch klasse III starten. Dat is iets wat nooit mijn ambitie is geweest, maar toch gaat het kriebelen nu we klasse III mogen starten. Dus... wie niet waagt wie niet wint.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 21:47

leuk om te horen iedereen.

ik ben al weer bezig met het plannen en organiseren van clinics, misschien een optie om ook een keer overgang klasse II naar klasse III te doen en eventueel overgang naar klasse IV als er interesse voor is.

zouden jullie hier interesse in hebben?

we zijn nu bezig met endurance voor dummy's en overgang klasse I naar klasse II *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:03

Overgang klasse II naar III :j Jup.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 07:48

hoe was jullie jaar
Super!
Een na laatste rit over 82km gewonnen en best condition, en 4e bij de laatste rit over 90km en weer best condition gewonnen *\o/*

zijn jullie tevreden
Meer dan tevreden!

Meneer kan moeilijk doen als de vets naar zn tandvlees willen kijken *D .... maar stop je iets in zn mond dan is er geen probleem :Y)

Jazeker

Natuurlijk!

wat is je ambitie
Mn paard in 1 gezond en blessure vrij beestje te houden :D Maar zou graag de Tom Quilty willen rijden in 3 jaar tijd (want dan is het in mijn state) en misschien zelfs in 2 jaar tijd(eerste even kijken of de spaarrekening dat wel toelaat aangezien het aan de andere kant van oz is). Maar dat zien we dan wel eerst maar eens kijken of hij de 160km wel aan kan in de State Championships in July 2012 :)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:05

hoe was jullie jaar
Super gaaf :D

zijn jullie tevreden
Zeker, we zijn van totale groentjes naar iets minder groentjes gegaan en heb vooral heel erg genoten van de endurance en alles er om heen.

Amber rustiger en constanter laten lopen. Verder proberen de dag van te voren niet zenuwachtig te zijn, (meer gezonde spanning denk ik) en niet de hele tijd denken dat ik alles vergeet. Amber beter leren drinken tijdens de wedstrijd.

Ja, ik wilde kijken of endurance wat voor ons is en wilde klasse I rijden. Eerst kk gestart in KWB wat erg goed ging. Daarna nog 4 x klasse I gestart.

JA :D

wat is je ambitie
Volgend jaar wil ik de punten voor klasse II halen en als het goed gaat eind volgen jaar klasse II starten. Uiteindelijk proberen zo ver mogelijk te komen. Het lijkt me super gaaf als het amber en mij ooit lukt om een keer klasse III of misschien wel IV te rijden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:19

Hoe was jullie jaar?
-hmmm, niet goed maar ook niet slecht. het was eigenlijk een overgangsjaar. Andere stal, ander buitenrijgebied, voor dochter ander paard.

zijn jullie tevreden?
- ja dat wel. Over de wedstrijden die dochter gereden heeft zijn we heel tevreden.

wat zijn jullie aandachtspunten?
-weet ik zo niet, het valt vast nog genoeg te verbeteren, maar daar komen we volgend jaar wel weer achter.

hebben jullie kunnen doen wat je wilde?
- nee niet echt. het was mijn plan om dit jaar met onze merrie te starten, omdat dochter haar eigen endurancekanjer heeft gekregen. Dit is niet gelukt om verschillende redenen. Ze begon ineens problemen te krijgen met trailerladen. En omdat we van stal zijn veranderd, hadden we amper trainingsmogelijkheden en ik kreeg haar niet genoeg in conditie.
dochter heeft met haar nieuwe paardje een paar (3) wedstrijden gereden. die gingen goed. Ze wilde rustig beginnen, paardje leren kennen tijdens de wedstrijden. Zij kon ook niet genoeg trainen, dus vandaar dat het bij 3 wedstrijden bleef. Ze had er graag nog 1 of 2 meer willen rijden, maar qua planning lukte dat niet.

ben je van plan om verder te gaan?
- ja volgend jaar gaan we vol goede moed verder. We hebben ons voorgenomen om vaker te gaan trainen, dan maar elders. Op stap met de trailer. Gezellig samen met dochter. De paarden gaan goed samen, dus dat moet goed komen.

wat is je ambitie?
-gezien onze merrie al wat ouder is, wil ik met haar een paar klasse 1 wedstrijden rijden. Gewoon voor de lol. Ik hoef echt geen klasse 2 meer met haar starten. Om haar lekker fit en in conditie te houden.
Dochter wil volgend jaar starten met 1 of 2 klasse 1 en daarna klasse 2 starten (zij en kanjer zijn overigens beide al klasse 2, alleen om erin te komen een klasse 1). . En hopelijk aan het einde van het jaar klasse 3 startgerechtigd zijn.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:58

hoe was jullie jaar
Het gaat, beetje dubbel. Met Speed veel minder kunnen doen dan gepland, in Schweich kreupel en in Uddel na 1 dag zelf gestopt. Daarna einde seizoen verklaard voor hem. Wel met Na'ima een eerste wedstrijdje kunnen rijden, wat ze erg goed deed.

zijn jullie tevreden
Over Na'ima zeer zeker, maar van het seizoen met Speed had ik me meer (misschien wel teveel?) voorgesteld.

Met Speed zorgen dat we er de rust weer in krijgen bij de wedstrijden, tempo omlaag. Met Na'ima ervaring opdoen.

Absoluut niet en ja.

Natuurlijk!

wat is je ambitie
Met Speed wil ik uiteindelijk ooit een keer een 100 rijden, dan is het dak voor hem ook echt bereikt denk ik.
Van Na'ima kan ik nog niks zeggen, daar eerst maar eens een leuke wedstrijdpoown van maken!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:17

hoe was jullie jaar
Een domper... 3 wedstrijden gereden, waarvan er 1 eindigde met een B, de andere super ging, en de laatste moeten stoppen op de laatste vetgate om mijn paard niet kapot te rijden...

zijn jullie tevreden
Ja, dat wel. Liekie blijft lopen, en blijft zijn best doen. Nadeel is dan wel dat je erg goed op je paard moet letten omdat hij zelf niets aangeeft...

Geen meer, zie een na laatste vraag...

Absoluut niet. Wilde CEI starten en klasse 4 uitgereden hebben.

Niet met Liekie helaas... ;(
die krijgt zo'n beetje endurance-pensioen... Nog wat korte afstanden in klasse 1 en 2 om hem vrolijk te houden maar geen lange afstanden meer voor hem. Wil hem graag heel houden.

wat is je ambitie
Mijn ambitie is toch om CEI te starten, maar dan wel met een ander paard mocht dat mogelijk zijn...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:35

hoe was jullie jaar
Tot oktober gingen we als een speer, Zetske heeft 5 wedstrijden goed uitgelopen, klasse II startrechtig en overduidelijk in topconditie.
Helaas bleek mijn onderbuik gevoel waar en blijkt ze toch een binnenpees blessure, linksvoor te hebben.
Staat gemiddeld 8 maanden revalidatie voor..

zijn jullie tevreden
Ik ben zeker tevreden over ons behaalde doel: Klasse II startrechtig.
En super trots op mijn Fries!
Hebben veel geleerd!

Dat madam leert eten en drinken op vreemd terrein.
Maar nu ligt de focus op een goed herstel.
En leg een paard wat 10u p/w in training stond en graag hard voor je werkt maar eens uit dat ze rust moet houden..

Ja, al had ik na 5 goed uitgereden klasse I wedstrijden graag Klasse II gereden in Wanroij..
En we hebben Banholt gereden, de wedstrijd waardoor bij mij het 'dat-wil-ik-doen' gevoel ontstond!

Half januari de peesscan afwachten, kijken hoe/of het geneest.
Verder train ik wat andere paarden op dit moment dus wie weet start ik volgend jaar wel een keer.
En anders vrijwilligen en wat groomen.

wat is je ambitie
Mijn droomdoel is om met Zetske de Heidedistanz te rijden.
Maar nu is het vooral hopen dat ze goed geneest, voor de rest stel ik nog even geen doelen voor haar.
Mijn eigen ambitie is toch wel om ooit een 160 goed uit te rijden :D

GAM schreef:

Gelukkig kunnen we wel gezellig samen buitenritjes blijven maken!
En liggen Gis en Marko elkaar erg goed, ook qua tempo! :D

Donna jij krijgt weer een druk jaar zo te horen, mooie plannen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:48

hoe was jullie jaar
onrustig, gewisseld van stal en minder kunnen trainen dan ik wilde en minder westrjden gereden door uitval.

zijn jullie tevreden
Op zich wel met de wedstrijden die we gereden hebben.
We hebben dit jaar voor het eerst klasse 2 gestart en beide wedstrijden goed uitgereden.

Het plassen op de wedstrijden, gaat gelukkig al steeds beter, laatste zelfs onder het zadel geplast :Y)
En het drinken, ging in klasse 1 makkelijk, maar nu hij het spelletje doorheeft, neemt hij op de groompunten in het eerste rondje de rust niet om te drinken.

Nee, wilde heel graag Sprengenrit rijden, maar die werd afgelast.
En Salland stond ook op het verlanglijstje, ook afgelast.
Dus geen 3e wedstrijd kunnen rijden, richting Wanroij was er teveel veranderd qua stal en te weinig getraind daardoor, dus niet haalbaar.

Tuurlijk! Werkt verslavend hoor!

wat is je ambitie
Eerst maar eens klasse 2 zonder pijn kunnen uitrijden en dan misschien toch ooit een klasse 3?
En nog wat doelen voor mijn lichaam halen....

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 20:07

misschien vinden jullie het leuk om in de winter af en toe af te spreken om te gaan trainen? kunnen we het niveau aanpassen aan het weer e.d. vinden jullie dit ook wat? bij wie kunnen we trainen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:11

Samen trainen is altijd gezellig!
Maar bij mij op stal geen gelegenheid tot parkeren, maar in mijn buurt zat mooie trainingsplekjes :D
Zouden dan gewoon op een parkeerplaats af kunnen spreken, dan neem ik wel warme choc en koek mee ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 20:50

helemaal super Sandra, ik ga een apart topic hierover openen ;) misschien kan je dan ook melden hoe groot de rondjes zijn ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:53

Aangezien wij hier nauwelijks ruimte hebben om te trainen, ben ik helemaal voor! Mits de afstand om daar te komen niet te ver is en de rondjes in het begin niet te lang, stem ik voor. En als iedereen iets te drinken en/of eten meeneemt, komt het wel goed. Lijkt me erg gezellig ook.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:46

Karrimh schreef:
misschien vinden jullie het leuk om in de winter af en toe af te spreken om te gaan trainen? kunnen we het niveau aanpassen aan het weer e.d. vinden jullie dit ook wat? bij wie kunnen we trainen?

Klinkt goed, alleen is maar alleen.
En zeker nu Nuut vanaf volgende week niet meer vlak bij de Loonse en Drunese duinen staat...