Aangezien de dressuur niet echt dé sporttak is voor mijn paard en mezelf, zou ik graag een keertje endurance proberen!
Nu zit ik al een hele poos dingen op te zoeken op internet en heb alweer een boel bijgeleerd (wat nou gewoon simpel bosritje?
)Alleen zit ik met het probleem dat bijna alle -waardevolle- info uit NL komt, en ikzelf een Belg ben maar wel dicht bij de grens woon.
Ook heb ik, misschien de verkeerde, indruk dat in NL veel meer wordt gedaan om endurance te promoten en gaat alles er heel gemoedelijk aan toe?
Kortom: ik zou graag eerst eens een (paar) keer als vrijwilliger meedraaien aangezien je dan ongetwijfeld nog veel meer bij kan leren, en uiteraard moeten we eerst nog netjes en rustig aan trainen alvorens we zèlf zouden kunnen starten. Maar is het eigenlijk mogelijk om als Belg in NL vrijwilliger te zijn? En zo ja, hoe en waar kan ik me dan inschrijven en wat zijn de taken zoal?
Ik hoop dat iemand het antwoord weet, ik heb er alvast veel zin in!

Inderdaad als groom of als helper.

Het lijkt me leuk om daar dan onze eerste keer in mee te doen, aangezien het zowat achter de hoek is. Tegen dan zijn er hopelijk bij paard én ruiter een paar kilootjes af en zijn we een beetje in vorm!