Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nairtje schreef:Wat leuk om te weten dat ze in Amerika ook gewoon met gangenpaarden western rijden. Heb een aantal jaar geleden eens contact gehad met een westernmanege. Het leek mij erg leuk om daar met mijn paard te staan en op die manier te rijden. De vrouw waar ik contact mee had, gaf eigenlijk aan dat gangenpaarden daar niet geschikt voor zijn.
De MM is ook bijzonder lenig en flexibel en het zijn daarom ook echte veepaarden. Helaas heb ik verder geen verstand van western, dus nam het maar gewoon aan.
Zamora schreef:Vind dat de dierenartsen zich er maar meer in moeten verdiepen.
Pleasuregaits schreef:Een geoefend oog is 1 maar een beetje veearts gaat mee in de tijd en gebruikt ook zijn oren om regelmaat te beoordelen. Want daar gaat het om; regelmaat, ongeacht de gang.
fannetje schreef:Maar elk paard kan draven, het is een kwestie van aanleren.
...
Tonkie rijdt met haar ijslanders in de endurance zeer verdienstelijk, maar ook die draven netjes aan de hand bij de keuringen, dus zou niet snappen waarom een ander ras dit niet zou kunnen.
Mikkee schreef:Maar ik begrijp dat het voor een kennismakingsrit bij de endurance niet uitmaakt als je het paard niet in draf kunt tonen?
Citaat:Dat begrijp je helemaal verkeerd... Een kennismakingsrit is in alle opzichten hetzelfde als een officiele start, behalve dat je resultaat niet meetelt. Maar de keuringen zijn precies hetzelfde en even streng. Als de DA voor de start niet kan vaststellen dat je paard zuiver draaft, mag je niet starten. Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar daar is het denk ik net wat te duur voor.