Zelf plassen tijdens wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Zelf plassen tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:02

Er wordt altijd een hoop geschreven over het laten plassen van je paard tijdens een wedstrijd of training. Maar wat als jezelf moet plassen. Ik kan me voorstellen als je een paar uur onderweg bent je toch ook wel eens moet. Met een volle blaas zit ik er niet meer ontspannen op. Mischien een rare vraag maar ik heb het op een flinke buitenrit soms toch hoog zitten :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:03

Zolang ik op paard zit, heb ik nergens last van. Maar als ik dan na 2 uurtjes rijden van paard stap, moet ik echt wel nodig plassen. Dan wordt het rennen naar de wc!

Blue9

Re: Zelf plassen tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:06

Afstappen (als je al op het paard zit), wc zoeken broek open en HUPPA, probleem opgelost toch :+. Denk dat je als mens toch wel op vreemde plaatsen kan plassen

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:08

het mag wel niet maar bosjes zijn gewillig hoor ;)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:08

Ach, als ik op buitenrit ben en ik moet plassen, ga ik gewoon met paard aan de hand tussen de bosjes zitten..Je moet toch iets :+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:19

Op de meeste wedstrijden zweet ik zo, dat ik op een gegeven moment niet meer hoef te plassen als het niet kan. Ik ben er eigenlijk nog nooit af gegaan om de bosjes in te duiken, maar als het echt niet anders kan, zou ik dat wel doen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:23

meestal op wedstrijd geen last van. soms voor ik ga opzadelen enz vanwege de stress maar ga meestal aanmelden en dan moet ik ook meteen.
op buitenrit tja gewoon in de bosjes paard aan de hand en hopen dat ie niet schrikt :P
gelukkig maak ik geen buitenritten van 7 uur meer. en kan het erg goed ophouden

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:51

haha, dit was eigenlijk een vraag die ik me van de week ook al afvroeg.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 05:58

Maar goed met je paard aan een touwtje in de bosjes (lekker onopvallend ;) ) dat berijp ik nog wel maar op een wedstrijd, waneer het erg druk is kan je dat toch niet doen. Niet te vergeten dat je er een flinke bekeuring voor kan krijgen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 06:01

ik kan niet eens in de bosjes plassen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:26

JJane schreef:
Maar goed met je paard aan een touwtje in de bosjes (lekker onopvallend ;) ) dat berijp ik nog wel maar op een wedstrijd, waneer het erg druk is kan je dat toch niet doen. Niet te vergeten dat je er een flinke bekeuring voor kan krijgen.

Tijdens een wedstrijd kan dat best hoor. Als je samen met iemand rijdt, vraag je gewoon een rijmaatje even je paard vast te houden. Ik heb dat ook wel eens gedaan voor iemand. Of je duikt even de bosjes in tijdens een groomplaats. Je grooms mogen je paard ook even voor je vasthouden.

Meestal rijd je echter niet langer dan 2 uur voor je of op een P/A plaats óf op een vetgate met WC bent. En de meeste mensen hebben toch wel een blaasinhoud die 2 uur op een paard zitten overleeft...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:28

sheela schreef:
Zolang ik op paard zit, heb ik nergens last van. Maar als ik dan na 2 uurtjes rijden van paard stap, moet ik echt wel nodig plassen. Dan wordt het rennen naar de wc!

dat heb ik ook :+

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:33

JJane schreef:

volgens mij krijg je alleen een bekeuring als je 2 km binnen de beboude kom ´wild´plast ;)
en als ik moet,dan moet ik,ook al rijd ik wedstrijd,en komen er andere ruiters voorbij

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:50

Ik ga ook altijd gewoon in de planten. Vervelend maar ik kan het echt niet ophouden hoor :P

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:53

Ik sluit me bij HHenny aan, als je echt moet plassen kun en (vooral wil) je dat overal wel doen.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:56

Als je op wedstrijd bent dan heb je denk ik over het algemeen je trailer bij je , ga je daarin toch naar de wc. aan het eind van de dag spoel of schrob je dat ding toch weer en het paard zal daar vast ook wel eens een klein plasje plegen toch ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:04

Op de wedstrijdterreinen zijn altijd WCs, daar hoef je je trailer niet voor te gebruiken. Na een lange trainingsrit in het bos, met nog een half uur te gaan voordat je thuis bent is het wel een prima optie :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:30

JJane schreef:

als je je paard maar goed genoeg neer zet kan ie gelijk beschutting voor je geven
meestal zoek ik een stukje dennebos uit, en paard mag de voorkant afdekken :P
(al is mijn paard daar wel meer geschikt voor dan het gemiddelde paard :D lang leve de sokjes )

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:33

In geval van erge nood zou ik toch voor de bosjes gaan indien er geen toillet in de buurt beschikbaar is :D.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:41

Ik red het altijd wel tussen de vetgates. Als het paard gekeurd is geef ik hem aan m'n grooms en race ik naar de WC.
Maar vaak verlies ik zoveel vocht dat ik de hele dag niet naar de WC hoef.

Tijdens de training duik ik regelmatig even de bosjes in. Het is hier zo stil, niemand die me ziet.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:38

Vorig jaar in Banholt moest ik voor een GP al heel erg. Na anderhalf uur kwam het GP pas en mocht ik éindelijk plassen.
Snel in de bosjes gaan zitten, daarna heb ik pas weer lekker gereden..

:')
Goed, als 't moet dan moet 't..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:48

Ik ben vaak voor de start al zo vaak naar de wc gelopen dat ik niet meer hoef. Mijn man daarintegen (tevens groom in de mendurance) springt om de haverklap af om 'hem' er even uit te slingeren in de bosjes. Ik rij dan gewoon door dus moet hij rennen. Ik ga op de vetgate wel weer even. Tijdens de training wel regelmatig met het probleem gezeten. Dat ment echt niet meer lekker met een verkrampte blaas. Wel eens de hele boel midden op het ruiterpad stilgezet en voor de pony's geplast. moest ze toch ook vasthouden. Gelukkig waren ze braaf anders had ik er met mijn broek op de enkels achteraan kunnen huppelen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:39

haha Napie: ik zie jou al zo voor me :D Ik hoop dat ik jou ooit zo eens tegen kom in het bos, broek op de enkels achter 2 pony's met kar aan huppelen, Hoo, Hoo nou even Hellup! ;) Op zondagmiddag is het hier in het bos altijd heel druk met wandelaars, fietsers enz. Moet je maar niet met je pony's gaan rijden en dan nodig moeten plassen onderweg. Ach genoeg mensen die je pony's even vast kunnen houden als jij de bosjes induikt. :o

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:55

...lijkt mij ook vervelend op wedstrijd. Vooral als je in je eentje bent. :(:)
..meestal heb je dan bij de toiletten ook een rij wachtende voor je...dan is de trailer idd misschien een optie...
als hij niet te ver van het wedstrijdterrein afstaat dan...en anders misschien een portapotti in de trailer?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:45

Ja de mannen doen het te pas en ongepast, voor ons vrouwen ligt dat een stuk moeilijker. Ik had juist vandaag ook dat probleem tijdens een 40km lange training. Ik moest echt hoogdringend gaan, dus naar één van de plekken in het bos waar het nooit druk is en dan met paard zover mogelijk van het pad af ergens tussen de struiken gaan zitten. Het was dat of een natte broek. In de week kan dat naast het pad maar vandaag is het een feestdag en veel drukker. Ben even geschrokken toen ik daar zat van een reuzen konijn dat langs sprong (waarschijnlijk een verwilderde Vlaamse Reus) ik dacht eerst dat het een hond was en zocht al naar het baasje. Op wedstrijd ben ik ook al eens in een hoog maisveld gaan zitten met paard en al maar dan is het een stuk moeilijker omdat er veel ruiters voorbij moeten en je paard mee wilt. Als de wc ver is tijdens de rust ga ik op een emmer in de trailer en spoel die daarna uit.
Met de trekruiters is er altijd wel iemand die mijn paard wilt vasthouden of ik bind het in de buurt van de wachtende aan een boom.