Belgie: Pulderbos/ Stekene

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Belgie: Pulderbos/ Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:47

Wowie, ik zie dit jaar een paar mooie ritten in de nabije omgeving staan bij VET2000! Zou het dan eindelijk zover komen dat ik een keer ga proeven aan de endurance? *\o/*

Op zondag 18 april is er Pulderbos/ Zandhoven en op zondag 2 mei is er Stekene. Volgens mij zijn beide ritten vergelijkbaar?
Ik vraag me alleen af of de 'Kennismakingsklasse' qua afstand en snelheid overeenkomt met de 'Initiatie'?

Zijn er bokkers die hier starten?

Zag dat er in augustus ook in Huybergen een rit georganiseerd wordt, da's helemaal goed in de buurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:50

Afstand is hetzelfde als de initiatie. Bij de kennismakingsklasse mag je iets langzamer rijden (min. 8 km/u tegenover 9km/u bij de initiatie), de max. snelheid is dacht ik hetzelfde (12 of 13 km/u, het is even geleden :o ).

Nog geen idee of ik er ga zijn ... de planning is nog niet echt gemaakt :')
(Stekene trouwens sowieso niet, dat weekend is er een VLP-wedstrijd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:47

Stekene is een toffe omgeving. Heel goed te doen voor beginners :j Zeker aanrader :)

Pulderbos ken ik niet.

Initiatie / Kennismakingsklasse moet je even rondzoeken op dit forum, weet even niet hoe het zit met de Vet2000 op het moment, ben er al eventjes uit... Ik zie ze namelijk niet staan op Equibel ( klik )

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:14

Chubby schreef:
Wowie, ik zie dit jaar een paar mooie ritten in de nabije omgeving staan bij VET2000! Zou het dan eindelijk zover komen dat ik een keer ga proeven aan de endurance? *\o/*

Op zondag 18 april is er Pulderbos/ Zandhoven en op zondag 2 mei is er Stekene. Volgens mij zijn beide ritten vergelijkbaar?
Ik vraag me alleen af of de 'Kennismakingsklasse' qua afstand en snelheid overeenkomt met de 'Initiatie'?

Zijn er bokkers die hier starten?

Zag dat er in augustus ook in Huybergen een rit georganiseerd wordt, da's helemaal goed in de buurt!

Zeg maar je paard staat op Nieuwmoer of heb ik het mis? Dan kan je wel eens met mij meerijden. Ik rij wel VLP wedstrijden soms vet2000 als er geen VLP wedstrijd is?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:14

Ha Inn, zullen we meteen maar wat afspreken?
Want we roepen nu al zó lang dat we eens samen kunnen rijden :D

Ik wil 2 mei rijden in Stekene, moet vanaf nu echt serieuser gaan rijden en trainen.
Kun jij het weekend van van 10/11 april?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:01

Op1/2 mei rij ik het kampioenschap 7j paarden dat weekend in Mont le Soie. De goedgekeurde wedstrijden gaan voor op die van VET.
10/11 April stage in de Ardennen.
Nog niet simpel om samen af te spreken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:14

eerste of tweede paasdag?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:51

Inn schreef:
Op1/2 mei rij ik het kampioenschap 7j paarden dat weekend in Mont le Soie. De goedgekeurde wedstrijden gaan voor op die van VET.

Elders las ik:
Citaat:
Internationale wedstrijden gaan altijd voor nationale wedstrijden en daarom zal Laag Soeren dan geen andere keuze hebben dan te verplaatsen naar een andere datum. De opties zijn dan voor Laag Soeren 3-juli of 4-september.

Inn, bedoel je dan dat Stekene uberhaupt niet doorgaat op 2 mei of dat jij niet naar Stekene gaat?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:14

Ik gok het laatste. De Belgische kalender heeft niets van doen met de Nederlandse.

Inn

Re: Belgie: Pulderbos/ Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:50

Vet2000 heeft ook niks met VLP vandoen, maar ik verkies VLP omdat die meetellen en die van VET2000 niet erkend zijn rij ik die enkel als training of voor de lol als er niks anders is.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:38

Ik doe mee aan de kennismakingsrit in Stekene op 2 mei met nog twee andere bokkers die vorig jaar ook al meededen. Ik kijk er wel naar uit, ik ga nu consequent 3 x per week rijden want we willen natuurlijk wel een deftige tijd neerzetten. ;)
Een endurance-rit rijden staat al jaren op lijstje van "to do" en nu mijn paard 5 jaar is en goed te rijden, moet het ervan komen natuurlijk.

Inn

Re: Belgie: Pulderbos/ Stekene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:50

@Dana veel succes met je eerste endurance, laat ons weten hoe het bevallen is. En misschien zie ik je nog wel op één van de volgende wedstrijden. Als je de kneepjes wil leren kan ik je altijd aanraden om eens met mij mee te gaan als groom op een grotere wedstrijd. Dan leer je hoe je een paard moet koelen enz.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 11:58

Inn schreef:
@Dana veel succes met je eerste endurance, laat ons weten hoe het bevallen is. En misschien zie ik je nog wel op één van de volgende wedstrijden. Als je de kneepjes wil leren kan ik je altijd aanraden om eens met mij mee te gaan als groom op een grotere wedstrijd. Dan leer je hoe je een paard moet koelen enz.

Klinkt leuk! Ik ben voor de moment nog vooral bezig met western riding (cursussen etc). Maar eenmaal die achter de rug (nog 1 schooljaar hierna) en deze rit bevalt me, kan het zijn dat ik wel meer endurance ritten wil doen. Ik probeer namelijk zoveel mogelijk verschillende dingen te doen met mijn paard, lekker afwisselend voor ons beiden ;) .

Ik zie juist dat jij in Kalmthout woont, mijn bomma woont daar ook :D . Mooie omgeving!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:17

Inn, kun jij eerste of tweede paasdag wellicht samen rijden?

Dana, jij start dus ook voor de eerste keer! Spannend hoor! Heel veel succes met de training en wie weet zien we elkaar?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:30

Chubby schreef:
Inn, kun jij eerste of tweede paasdag wellicht samen rijden?

Dana, jij start dus ook voor de eerste keer! Spannend hoor! Heel veel succes met de training en wie weet zien we elkaar?

Chubby schreef:
eerste of tweede paasdag?
Sorry, Deze had ik niet zien staan.

4 April waarschijnlijk endurance Gedinne LEWB maar 5 april ben ik wel vrij onder voorbehoud dat mijn dochter niet juist is bevallen die is uitgerekend voor Pasen. :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 15:00

Spannend Inn, we hebben tegen dan even contact!

Is er iemand die ik in Belgie zou kunnen groomen op een wedstrijd voor 2 mei?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 17:44

Chubby schreef:
Spannend Inn, we hebben tegen dan even contact!

Is er iemand die ik in Belgie zou kunnen groomen op een wedstrijd voor 2 mei?

Ik ga deze twee rijden.
28/03/10
Helchteren
CEN tot 80km

4/04/10
Gedinne
CEN tot 60km

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:23

waar vind ik info over Stekene 2 mei ( ben een beginner)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:13

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 21:20

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:28

Ik ga ook
4 april Overpelt
18 april Pulderbos
2 mei Stekene

Ik vind ze alledrie leuk om te doen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 08:57

Inn schreef:
Ik ga deze twee rijden.
28/03/10
Helchteren
CEN tot 80km

4/04/10
Gedinne
CEN tot 60km

Hmmmm, jammer, de 4e heb ik al een afspraak staan overdag en de 28e is deze zondag en dan wil ik graag zelf een trainingsronde rijden... Misschien dat ik dan de 18e april gewoon Pulderbos bezoek...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:47

Spannend, morgen is het zover!
Hoop dat het een beetje droog wilt blijven..

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 04:24

Chubby schreef:
Spannend, morgen is het zover!
Hoop dat het een beetje droog wilt blijven..

Veel succes maar ik denk dat je dit niet meer ga lezen voor vertrek.
Ik ga naar Mont Le Soie vandaag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 19:09

Was een gave dag vandaag!

Trailerladen ging even wat lastig, maar vooruit. Na een uurtje rijden waren we in Stekene, paardje van de trailer, inschrijven, dierenarts (alles prima, hartslag 41) en om 12.30h van start. Chub merkte wel dat er wat anders was dan anders en was lekker fanatiek, maar op een leuke manier. Stukje gestapt maar om te voorkomen dat ik haar gespannen boogje niet zou knappen bij 2 dravende achteropkomers, heb ik haar in draf gezet. Wel lastig dat ze op die momenten zó hoog opgooit, want ik had echt moeite om controle te krijgen over mijn eigen bewegingen :):) Na een kilometer of 8 werd het gelukkig minder en was ze fijn voorwaarts en niet te kijkerig of stuiterig op de omgeving. Eén langshuppelend konijn bracht even wat onenigheid in het te volgen pad, maar verder was het top! Ook mijn fijne grooms hebben supergoed voor ons gezorgd! De laatste 3 kilometer hebben we gestapt, Chub was er klaar mee en ik eigenlijk ook wel :o Uiteindelijk zijn we binnengekomen op 3h15m, dus zo'n 8,5 km/uur gemiddeld. Dat was binnen de marge voor de kennismaking, maar vond ik al best pittig! Als we door willen, moeten we dus nog wel even wat fanatieker trainen. We hebben Chub een 10 a 15 minuutjes later aangeboden met wederom overal prima en een hartslag van 42.

Ben wel benieuwd of er meer bokkers hebben gereden en wat zij van de rit vonden. Ik ben 1x verkeerd gereden door een ontbrekend bordje, maar vond de rit over het algemeen goed aangegeven! De modderigheid van het parcours viel me ook reuze mee als ik me bedenk dat er zo'n 50 combinaties voor mij hadden gereden..