Mol-ZilvermeerCEN80km Vlaams kampioenschap met uniek concept

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Mol-ZilvermeerCEN80km Vlaams kampioenschap met uniek concept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 06:47

11/10 Vlaams kampioenschap tem 80km

20/30/40 km volgens klassiek stramien.
60 en 80km zijn point-to-point parcours. Dwz dat er voor deze afstanden 2 verschillende vetgates zijn. Start in Belgie en aankomst in Nederland, daar vetgate en verplichte rust. Tweede deel terug van Nederland naar Belgie met daar eveneens vetgate (zelfde van de start).

Meer info : http://www.vlp.be/_ln/article.php?id=2656
De wedstrijd loopt er samen met 'Dag van het paard'

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:50

Uniek voor België, in Nederland vaste prik. ;) In Nederland is de vetgate bijna altijd op een andere locatie dan start en finish, en rij je zelden 2 keer hetzelfde rondje. In België heb ik het tot nu toe alleen in Bierbeek gemaakt vroeger dat er 2 verschillende rondjes waren (vetgate wel op hoofdterrein), 2005 denk ik.

Maar wel leuk, dat maakt de wedstrijd denk ik aantrekkelijker! Hoewel het voor mensen zonder groom wel lastiger is, hoe moeten die hun spullen op de vetgate krijgen..?

Inn

Re: Mol-ZilvermeerCEN80km Vlaams kampioenschap met uniek concept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:30

Ik kom en heb gelukkig een koppel gevonden dat me wil groomen want mijn ventje moet werken.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 15:16

Straks de laadbak vullen. Succes aan de deelnemers !

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:14

Ik rij met mijn hengst Vencedor en Lies met mijn hengstige merrie Florida J. Samen op de trailer en dan 80km proberen uit te lopen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:38

Wij waren er helaas toch niet bij. :( Vanmorgen liet ik in alle vroegte mijn hond uit, hij ging achter een (denkbeeldige?) kat aan en werd op een kruising waar auto's eigenlijk moeten stoppen geraakt door een busje (om 7.15 op zondagochtend, je vraagt het je af...). Hij stond gelukkig na een flinke koprol weer op, en leek op wat schaafwonden na ongedeerd. Maar ik was er toch niet 100% gerust op om weg te gaan, ik was ook wel erg geschrokken...

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 06:45

Leuk dat endurance voorgesteld werd in een totaal paarde-evenement, kan onze discipline enkel ondersteunen.
Wij zijn geëindigd op een wat teleurstellende 9de plaats. Met een eerste hartslag boven de 50 wist ik al dat het genen vetten zou worden.
Goede georganiseerd en uitgepijld en chapeau voor de organisatoren dat ze de wedstrijd in een groter verband konden inkleden.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:24

Nina_rex schreef:
Wij waren er helaas toch niet bij. :( Vanmorgen liet ik in alle vroegte mijn hond uit, hij ging achter een (denkbeeldige?) kat aan en werd op een kruising waar auto's eigenlijk moeten stoppen geraakt door een busje (om 7.15 op zondagochtend, je vraagt het je af...). Hij stond gelukkig na een flinke koprol weer op, en leek op wat schaafwonden na ongedeerd. Maar ik was er toch niet 100% gerust op om weg te gaan, ik was ook wel erg geschrokken...

En Nina hoe is het ondertussen met je hond?

Wij met twee paarden geslaagd ik met mijn hengst Vencedor en Liesje met Florida J. Ons voornamelijk doel was uitrijden met een gemiddelde snelheid van 13 à 14 per uur om Florida haar eerste 80 te kwalificeren. En onverwachts kreeg mijn hengst nog brons van Vlaams Kampioen. :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:26

Fijn dat jullie goed uitgereden hadden! Ik hoorde dat de opkomst wat laag was, jammer voor zo'n nieuwe wedstrijd.
Met hond is alles in orde gelukkig. Maar ik was toch wel blij dat ik hem even in de gaten kon houden, ik was niet met een gerust gevoel op weg gegaan als we wel waren gekomen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 07:59

Inn schreef:
Wij met twee paarden geslaagd ik met mijn hengst Vencedor en Liesje met Florida J. Ons voornamelijk doel was uitrijden met een gemiddelde snelheid van 13 à 14 per uur om Florida haar eerste 80 te kwalificeren. En onverwachts kreeg mijn hengst nog brons van Vlaams Kampioen. :D

Heeeeeee, jullie zaten vlak voor ons!!! Ik was die met de grote KWPNer en mijn vriendin op de draver. Leuk dat ik je hier zie want ik ben heel benieuwd wat het bruine paard voor "merk" is. Een leuk bruin paard wat geen arabier leek.

Het was een leuke wedstrijd trouwens.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:25

Ik vermoed dat je het hebt over mijn BWP hengst die naast een Arabische schimmel merrie liep. Hij heet Vencedor V/d Riethoek en zijn vader is Pavarotti v/d Helle (Westfaals), zijn moeder Quirenza (heeft 100km Winnene uitgelopen dit jaar 16j) is van Balzflug (Trakhener) en Raimond.
Dus hij heeft een hele mooi stamboek en ik had hem eigenlijk voor dressuur gefokt, waar hij zich ook beter thuis zou voelen maar bakrijden is niks meer voor mij.
Ik heb nu zijn eerste veulen Semini v/d Riethoek staan uit een 90% Arabische merrie, ik ben benieuwd hoe die gaat zijn. En of hij nu stekelharig bruin is of schimmel wordt daar ben ik nog niet uit.
Vendedor is ook een heel rustig paard om te springen, niet zo temperamentvol als zijn moeder, hij blijft op springparcours heel rustig. Hij wil echter niet voor iedereen lopen en kan wat lui overkomen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:20

Aha, een BWP. Erg leuk ding. (ik ben niet zo van de arabieren :o dus elk paard wat er niet uitziet als een arabier maar toch endurance loopt wekt mijn interesse :D )
Hij ziet er wel uit dat ie zou kunnen vlammen in de dressuur. Maar goed, als het vrouwtje anders wil heeft ie pech. :D

Was dit zijn eerste 80?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:24

Nee zijn 3de of 4de 80km. Hij kan ook op commando steigeren en zelfs een corbette als hij wat opgehitst wordt.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:22

Dat wil ik zien de volgende keer!!!! :D Ik ga vast nog wel eens in Belgie starten. Best dichtbij Rotterdam, kom ik na 11 jaar endurance rijden achter............. :o

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 22:32

Zeker doen ben vandaag weer 80km gaan rijden maar dit keer meer dan 200 km verder van huis in Mirwart Ardennen dus. Met het grijze merrietje Florida, dit keer wel heel snel gereden bijna 20km/u. En deze keer 3de van de 80km en 2de van de jonge paarden, niet slecht voor iemand die vlak woont.
Ik zou graag eens in Nederland rijden maar dat lijkt me wel ingewikkelder. Ik woon naast de grens bij Roosendaal.

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:00

Jorie schreef:
Dat wil ik zien de volgende keer!!!! :D Ik ga vast nog wel eens in Belgie starten. Best dichtbij Rotterdam, kom ik na 11 jaar endurance rijden achter............. :o

:D

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:45

Inn schreef:
Zeker doen ben vandaag weer 80km gaan rijden maar dit keer meer dan 200 km verder van huis in Mirwart Ardennen dus. Met het grijze merrietje Florida, dit keer wel heel snel gereden bijna 20km/u. En deze keer 3de van de 80km en 2de van de jonge paarden, niet slecht voor iemand die vlak woont.
Ik zou graag eens in Nederland rijden maar dat lijkt me wel ingewikkelder. Ik woon naast de grens bij Roosendaal.

Super zeg, gefeliciteerd!!!!

En voor jou zou hooguit Katwijk nog enigzinds te doen zijn. Is wel leuk want het is aan het strand, wel zwaar in de duinen. De wedstrijden die op de Veluwe zijn (Laag Soeren) zijn erg gaaf. Maar tja, wel een flink eind rijden voor jullie en de ardennen zijn net zo mooi denk ik.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:10

Ik heb al 3 keer de Fasna willen meedoen met Quirenza (moeder van die bruine hengst) maar telkens weer moeten afzeggen. Dus wie weet volgend jaar met Florida.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:34

Fasna is leuk!!! Doen!! Hoewel we wel mooiere routes hebben in NL..... dat dan weer wel. Maar het is wel een en al ruiterpaden. Geen stenige paden.

Jij zat toch ook op ons endurance forum of niet?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 06:58

Ja nu nog onder dezelfde naam.
Als ik naar Nederland ga rijden liefst een CEI maar er zijn er niet zo veel.
En hopelijk volgend jaar ook één in Frankrijk misschien Compiegne voor de 7 jarigen, maar ik vind dat voor een jong paard wel zwaar dus dan moet ze toch wel in heel goede conditie zijn.
Het is niet altijd een voordeel om paarden te hebben die hoger gekwalificeerd zijn. Ik ga liever meerdere keren op wedstrijd dan maar enkele grote te rijden, maar buiten wedstrijd als training is ook niet altijd leuk. In Nederland werkt dat geloof ik anders, hier eens de combinatie 80km gereden heeft zijn de kleinere wedstrijden buiten wedstrijd.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:08

Dutch Mountains is voor de meeste Belgen toch ook goed te doen hoor (de wedstrijden in de Ardennen zijn voor de meesten verder weg), voor Inn is het bijv. minder dan 2 uur rijden. :)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:00

Nina_rex schreef:
Dutch Mountains is voor de meeste Belgen toch ook goed te doen hoor (de wedstrijden in de Ardennen zijn voor de meesten verder weg), voor Inn is het bijv. minder dan 2 uur rijden. :)

Ik denk ook het zelfde als Bierbeek valt meestal op een zaterdag kan dat, en dit jaar samen met een Belgische wedstrijd? Enkel voor CEI's neem ik zaterdags vrij.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 07:28

Inn, dat is stilaan een nieuwe trend. Beernem is ook op een zaterdag, nl 8 mei 2010

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:42

Jantie schreef:
Inn, dat is stilaan een nieuwe trend. Beernem is ook op een zaterdag, nl 8 mei 2010

Jammer ;( ik zou graag komen, maar 16 leerlingen afzeggen waarvan enkele zware beperkingen hebben zodat paardrijden het enige is wat ze als regelmatige hobby kunnen doen is voor mij moeilijk. Zaterdag is dan ook voor mij de dag die ik zo min mogelijk vrij neem, de leerlingen verplaatsen naar zondag is ook niet te doen. Er zijn er die echt structuur nodig hebben en op een andere dag hun draai niet kunnen vinden.

Heeft het ook met de groene mannekes of de vele wandelaars te maken dat je daar zondag niet mag organiseren zoals in Bierbeek? Ik was de zaterdag ook veel liever in Bierbeek dus voor de lol blijf ik niet thuis, gelukkig vergeet ik dat wel als ik met de kinderen bezig ben. Maar s'morgens en vooral s'avonds had ik toch het gevoel van verdomme waarom was dat nu niet op zondag. |o

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:19

ja, dat is een vereiste om de vergunning te krijgen.