13/09 Langdorp, wie rijd er mee ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

13/09 Langdorp, wie rijd er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 16:25

Haay :wave:

13/07 rijd ik mijn 1ste x Endurance mee, Initiatie natuurlijk ;)
Ik vraag me af, wie rijd er dan ook mee ? Initiatie dan ?
Aangezien het niet zeker is of mijn vriendin mee kan en ik wel graag met iemand mee zou willen rijden :)

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:55

Ik doe mee!

Dat wordt dan mijn 2de VET2000 wedstrijd en mijn 3de endurance (heb Beernem ook meegedaan, maar dat was om te "oefenen").
Ik doe de 'kennismaking" mee of de "initiatie". Ik weet nog niet precies. Maakt eigenlijk ook niet zoveel uit.

Ik rij wel liever op mijn eentje omdat mijn paardje anders zichzelf teveel voorbij loopt. Heb liever dat hij aangeeft als hij moe wordt ipv te blijven gaan omdat die andere paarden ook blijven gaan.

We komen elkaar waarschijnlijk wel tegen. Ben niet moeilijk te herkennen. Grijs paardje en grijze camionette.

ZarcoTje

Re: 13/09 Langdorp, wie rijd er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 10:35

Okéé fijn dat jij ook komt ! :D
Ik zal kijken als ik daar ben, mij kan je herkennen aan mijn vos paard & volledig in het blauw :P

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:10

Ik rijd ook mee, en ook voor mij is het de allereerste keer :)
Ik rijd samen met een vriendin, voor wie het ook de eerste keer is.
Spannend dus :+

als het leuk is doe ik eind oktober ook nog mee in Tessenderlo.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 17:01

Oh leuk ! :D

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:03

worden de VET2000 wedstrijden inmiddels erkend door KNHS/VLP?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:29

Neen. Vet2000 valt onder LRV.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:24

Ik rij mee, met mijn nieuwe `partner´.
Volgens mij kan er nog wel iemand mee........ ;)
Wordt héél vroeg vertrekken omdat manlief dezelfde dag naar Assen vertrekt om zijn stalen ros daar op tijd te stallen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 07:52

Zeg, ik heb nog een vraagje. Ik was van plan de initiatie mee te doen, en ik wou samen rijden met iemand anders, die de kennismaking wou mee doen. In mijn infobrochure stond dat de kennismaking gelijk is aan de initiatie. Nu las ik echter ergens op een forum dat je als je bij de kennismaking deelneemt een gemiddelde snelheid tussen 8 en 10 km / u moet hebben. Is dat echt zo? Want dan kunnen we natuurlijk moeilijk samen rijden.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 17:06

Ja dat ivm de gemiddelde snelheid vroeg ik me ook af,want dan moet je toch altijd draven ?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:17

Zarcotje, ik bedoelde dat bij de initiatie je gemiddelde snelheid (gemiddeld, dus je kan ook stappen en galopperen hé) tussen 10 en 13 km/u moet liggen en bij de kennismaking tussen de 8 en de 10 km/u. Waardoor we (degene waarmee ik samen wil rijden + ikzelf) dus niet samen zouden kunnen rijden, want dan gaat ofwel de ene te traag zijn ofwel de andere te snel ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:41

precies op 10 km per uur gaan rijden en dan zorgen dat de 1 net op 10,01 zit en de ander op 9,99 :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 08:43

biancavos schreef:
precies op 10 km per uur gaan rijden en dan zorgen dat de 1 net op 10,01 zit en de ander op 9,99 :D

Mah nee, ik zit echt op de 13 km/u hoor!
10 km/u is recreatieritje hier in het bos......... :+
Bij de VLP is het toch max. 12 km/u?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:05

Ik kom ook...tijdstip van vertrek hangt van mijn werk af.
Ik kan deze keer dus geen uur afspreken.
Tegen 14 uur zal ik het wel halen (hoop ik)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:46

Hey Simon, rij eens gezellig mee in Langdorp!
Kan je de 30 km oefenen!

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:22

Bij de kennismaking/wandeling rijden de meesten sneller dan 8-10 hoor, laatste keer reden we aan 14, dat is toch buiten wedstrijd
Zoezi schreef:
Bij de VLP is het toch max. 12 km/u?

In de initiatie (ook buiten wedstrijd) wel, bij de 30 en de 40km is dat 13kpu, bij de 60km is dat 15kpu en vanaf 80km onbeperkt ;)
Langdorp-parcours is iets tussen de 20 en 30km afstand dacht ik ?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:31

Ja de initiatie is 27 km morgen :j
wij zijn er tegen 10u, vrachtwagen is al ingepakt enz. Ben eens benieuwd of het gaat meevallen :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:44

Hey ik hoop dat jullie het allemaal leuk hebben gehad vandaag!!
Ik heb helaas moeten besluiten niet te gaan. Ik vrees na de afkeur van Tessenderlo in Langdorp ook afkeur vóórdat ik ga rijden omdat hij nog altijd gevoelig loopt en ik wil het risico gewoon niet lopen. Straks kan ik alweer in oktober geen wedstrijden rijden als het teveel push. Volgende week gaan er gauw 4 ijzertjes op.
Ik denk straks nog een rustig rondje hier in het bos, een recrea-wandeling, daar zal het bij blijven.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:06

Good call; als je paard geen 100% is, laat je hem inderdaad beter in de wei. Soms niet makkelijk om dit te beslissen maar er zijn nog endu's genoeg in de toekomst.
Maar eigenlijk heb je niet veel gemist. De eerste helft was gewoon een lelijk parcours ; veel asfalt/beton en voor de rest draaien en keren in de bossen en takken happen.
Het tweede deel maakte echter veel goed. Daar zaten lange stukken tussen waar je kon doorrijden. Ik denk dat Cisco met gevoelige voetjes niet veel plezier aan die eerste helft zou gehad hebben.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:34

Jantie schreef:
Good call; als je paard geen 100% is, laat je hem inderdaad beter in de wei. Soms niet makkelijk om dit te beslissen maar er zijn nog endu's genoeg in de toekomst.
Maar eigenlijk heb je niet veel gemist. De eerste helft was gewoon een lelijk parcours ; veel asfalt/beton en voor de rest draaien en keren in de bossen en takken happen.
Het tweede deel maakte echter veel goed. Daar zaten lange stukken tussen waar je kon doorrijden. Ik denk dat Cisco met gevoelige voetjes niet veel plezier aan die eerste helft zou gehad hebben.

;)
Toch fijn dat het 2e stuk veel heeft goed gemaakt :D
Asfalt was funest geweest.
Inderdaad een moeilijke beslissing, ik heb hem een extra kus en knuffel gegeven :o
Ik heb hem totale rust gegunt vandaag. Gaat wel ten koste van mijn eigen fitheid, maar dat overleef ik wel......

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:03

Ik heb dus gisteren ook meegedaan, het was onze eerste keer, en het was helaas een echte flop voor ons.
Ik rijd sowieso veel buiten en had ook wel geprobeerd ons voor te bereiden. Maar ik rijd thuis op zandwegen, ik kan gemakkelijk een hele dag gaan buitenrijden zonder langs beton te moeten, en ik had heel naïef gedacht dat de ondergrond enigszins vergelijkbaar zou zijn, of toch dat men voor het organiseren van een endurancewedstrijd zou opteren voor een geschikte regio.
Hier en daar ging de route wel een stuk door het bos (maar dat waren dan meestal smalle kronkelpaadjes, en ik ben niet gewoon om op zo’n paadjes te galopperen), maar meestal ging het over beton of over kiezelwegen, ook door woonwijken en dorpscentra. Kortom, helemaal anders dan ik gedacht had. Op die kiezelwegen liep mijn (onbeslagen) paard heel gevoelig, dus dat moesten we stappen, want dikwijls was er ook geen geschikte berm, en op de beton hebben we wel veel gedraafd maar we wilden daar ook niet in overdrijven, want onze paarden zijn het niet gewend om over beton te draven. Dus we reden veel te traag, niet omdat de paarden het niet aankonden of we niet wisten dat we sneller moesten, maar omdat de ondergrond in onze ogen zo slecht was. Toen kwamen we in Blauberg en liep de route eventjes gelijk met een stuk dat ik dikwijls rijd, dus daar hebben we een paar kilometer kunnen galopperen en zo hadden we toch nog een kans om binnen de maximumtijd binnen te komen. Helaas, daarna was het weer allemaal beton en een ellendig lang stuk over kiezel. De rest van de route heb ik niet meer meegemaakt.
Ik was die morgen opgestaan met pijn aan een rib, ik kreeg daar steeds meer last van, en tegen dat we bijna aan de 20km waren zag ik het niet meer goed komen, ik had ik heel veel pijn een mijn rib en aan mijn nek en die pijn in mijn nek straalde dan ook nog uit naar mijn rechterarm, en ik was zo slap als een vod. Uiteraard wou ik liever niet opgeven, maar even later moest ik wel. Mijn vriend is me dan komen ophalen met de vrachtwagen en omdat ik me zo belabberd voelde zijn we rechtstreeks naar stal gereden. Mijn lichaam heeft me dus grandioos in de steek gelaten. Ben nu echt wel heel teleurgesteld, en voel me schuldig dat ik mijn mederuiter alleen heb moeten laten verder rijden.

hopelijk is het bij de andere beginners beter gegaan :)

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:38

Ik was er gisteren ook in Langdorp en vond het parcours ook een enorme tegenvaller. Heel veel beton, heel veel stenenwegjes en dan die smalle kronkelpaadjes door de bossen. Ik kan me zeker voorstellen dat mensen met onbeslagen paarden last hadden met zo een parcours. Zelfs Kalim had soms moeite op de stukken met dikke stenen en die staat op ijzers. Wij rijden normaal altijd tegen de minimumtijd en dit is de eerste keer dit jaar dat we de minimum tijd niet gehaald hebben. We hebben nochtans waar het veilig kon altijd gegallopeerd, en er waren een paar stukken met schitterende brede zandwegels maar er was gewoon ook veel te veel beton. Iets voor de 25 km hadden we nog zeven minuten om de tijd te halen maar dan waren er nog die smalle steigende en dalende paadjes met veel boomwortels dus hebben we geen risico's genomen en het kalm aangedaan. Wel goedgekeurd bij de vet, dus dat was al iets. Volgend jaar echter geen Langdorp meer voor mij, er zijn véél mooiere endurance wedstrijden.

Jammer Saartje dat jullie eerste endurance zo is tegengevallen, maar Langdorp is zeker geen typische endurance wedstrijd qua parcours. De andere wedstrijden die ik dit jaar heb gereden, waren veel beter en zeker ook geschikter voor onbeslagen paarden. Zijn jullie van plan om het nog eens te proberen, of liever niet? Er volgen nog wel een paar mooie wedstrijden...

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:50

Hey Kristien, hé wat stom dat ik niet wist dat jij er ook was, ik had jou en Kalim nog wel eens willen zien :) Mijn mederuiter was trouwens Lesley, die ken je ook hé.
Ik weet nog niet of ik het nog eens ga proberen. Ik had gedacht om in oktober nog mee te doen in Tessenderlo, maar na gisteren moet ik er nog eens goed over nadenken. Al zal de ondergrond wel beter zijn in Tessenderlo, daar rijd ik nu ook regelmatig, en als ze het parcours een beetje slim samenstellen zou dat wel eens een hele mooie rit kunnen zijn.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:08

Ik vind het ook jammer dat we elkaar gemist hebben, had jou en Indra ook graag nog eens terug gezien. Wij zijn maar vrij laat toegekomen, tegen een uur of half een.

Ik heb zelf nog niet gereden in Tessenderlo, maar dat parcours staat bekend als een van de mooiste. Veel brede zandwegels door de bossen. Ik weet zelf nog niet of ik daar ga rijden, want de dag ervoor is het een VLP-endurance in Bierbeek waar ik graag aan zou deelnemen. Als ik van jou was zou ik het in Tessenderlo zeker nog eens durven proberen ;) Langdorp was niet de ideale kennismaking vind ik zelf...

Heb je nog steeds last van je rib?

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:23

Ook bij mij is het tegengevallen. Die kronkelpaadjes in het bos, de vele stenen, dat was niks voor ons. Een paardje dat de eerste helft veel te hectisch was en zich enerveerde in andere paarden die voorbijkwamen, maar nergens eens lekker kon doordraven. Iedere keer opnieuw de rem toetrekken voor asfalt.
Halverwege hadden we er beide geen zin meer. Veel te weinig afstand afgelegd voor de tijd dat we al onderweg waren. Dan maar beslist om er een zondags ritje van te maken. Op het gemak wat genieten van het bos.
Had geen zin om paardje te forceren, vooral dat steil op en neer, dat viel voor hem serieus tegen.
Misschien proberen we het nog eens in Tessenderlo.