Tessenderlo 06/09/2009 CEN & CEI * 'Vlaand'rens mooiste'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jantie

Tessenderlo 06/09/2009 CEN & CEI * 'Vlaand'rens mooiste'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 11:49

1Boefje

Re: Tessenderlo 06/09/2009 CEN & CEI * 'Vlaand'rens mooiste'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:01

Mah ik wil wel meerijden, maar bij de VLP heb ik niemand........
Dus, voor de 20 km, als ik mee mag rijden met iemand, graag.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:32

Ik had meerijdplannen :+ ,maar paard heeft een nare kuch... dus doe niet mee. (daarnaast zijn ouders dat weekend op vakantie en heb ik oppas over de hond.. dus is het zo ie zo al lastiger).

Ik wil iedereen ontzettend veel succes wensen en ben erg benieuwd naar de verslagen!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:59

Zoezi schreef:

Heb je zin om weer samen te rijden? Ik zou vrij vroeg willen vertrekken (voor/rond de middag) en mikken op de minimumtijd.

Deze keer nog 20km omdat het al wat langer geleden is en dan in Lichtaart proberen om eens 30km tot een goed einde te brengen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:47

Ik heb Quirenza ingeschreven voor de CEI* 100km, hopelijk doet ze het goed.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:59

Ik doe de 40 met Rex! :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:54

SuSEQ schreef:
Zoezi schreef:

Heb je zin om weer samen te rijden? Ik zou vrij vroeg willen vertrekken (voor/rond de middag) en mikken op de minimumtijd.

Deze keer nog 20km omdat het al wat langer geleden is en dan in Lichtaart proberen om eens 30km tot een goed einde te brengen.

Ah ja, dat is prima :j :j
Zo vroeg mogelijk is half 10 daar?
Uiteraard minimum tijd. Laatst in Opoeteren heeft Cisco prima gereden :D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:33

Zoezi schreef:
Ah ja, dat is prima :j :j
Uiteraard minimum tijd. Laatst in Opoeteren heeft Cisco prima gereden :D

Hoe laat precies moet ik nog even bekijken, maar ik wil alleszins voor de middag starten...

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:58

Grotendeels al gepakt om morgenavond te vertrekken.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:23

Zoezi schreef:

Laat ons zeggen 10h daar. Is dat goed?

Ik ben vandaag nog eens gaan rijden. Het begin ging moeizaam, maar na enkele km kwam Aktano los. Veel gedraafd en gegaloppeerd. Hij was vermoeid, maar niet pompaf. Als zondag goed gaat, probeer ik in Lichtaart de 30km.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:33

SuSEQ schreef:
Zoezi schreef:

Laat ons zeggen 10h daar. Is dat goed?

Ik ben vandaag nog eens gaan rijden. Het begin ging moeizaam, maar na enkele km kwam Aktano los. Veel gedraafd en gegaloppeerd. Hij was vermoeid, maar niet pompaf. Als zondag goed gaat, probeer ik in Lichtaart de 30km.

Ok, 10 uur is goed, kan je mij jouw gsm-nummer nog eens pb'en. Mijn Belgisch beltegoed is op, dus ik moet zien niet te vergeten mijn andere mee te nemen.
Zeg, ik heb nog altijd geen nieuw pasje gekregen van de VLP :( Maar ik heb zeker te weten wel (veel te veel) geld betaald. Hoe zit dat, ben ik de enige??

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:39

Hier mijn verslagje van de dag.........

;)

Om half 8 al wakker, pfff, ik had nog wel wat langer kunnen slapen :( Maar ja, wakker is wakker dus ik er alvast uit.
Na een traag bezoekje in de badkamer (let wel, ik sta er 's morgen een 15 minuten en er is nog geen eer aan te behalen :P ) was mijn lieve meisje wakker. Kleertjes aan, wassen, tandenpoetsen en hop naar beneden.
Spullen in de auto gelegd, deze keer het juiste entingsboekje, in Opoeteren had ik het boekje van de Shet bij :P lekker handig!
Broodjes eten? Nee, traditie van het familie ontbijt geskipt, het werd een lekker bakkie cruesli met chocolade en melk. Een bakkie thee erbij............
Vertrokken naar de weide. Manlief en kind mee, kost enige moeite om de Shet er in te houden en Sis er uit.
Via de toeristische route (dank geweldige GPS-systemen) in Tessenderlo beland. Ja zat ik aan de verkeerde kant van de straat en moest ik mijn net behaalde BE-rijbewijs eer aan doen door te draaien }> Nogmaals geslaagd, want dat ging zonder problemen.
Kwam ik aan op een mooie ruim opgezette weide, net zoals vorig jaar, keurig veel plek, alweer vergeten een paddock mee te nemen :(
Ik wachten op Simon, tja Belgen zijn altijd te laat hé? :+ }> ;) Kan je wel hebben van een 'Hollander' hè?
Vond het niet erg, gezellig staan te buurten en de Dixie onveilig gemaakt, whahaha.
Naar achteren gereden met Simon en naar de keuring gegaan. Uhh wat was zijn hartslag ook alweer, 36, dacht ik. Niks op aan te merken. Mocht vertrekken.
Om 11:55 vertrokken.
Gelijk al bordjes verdwenen!! :(
Waarom halen mensen die nu weg? Zo irritant!
Mooie route, maar al gauw koetsen, en niet elk paard is daar zo blij mee ;) Maar goed, kostte enige moeite die elke keer voorbij te steken en kwamen ze elke keer weer tegen, uiteindelijk waren we ze kwijt.......
Soms wat té smalle paadjes, wat takken gehapt, maar dat ben ik wel van hier in het bos gewend. Een 7 km voor de finish draaide we een paadje in met kiezeltjes, niks noemenswaardig, Opoeteren was wat dat betreft soms 1 en al grote stenen. En ja hoor, Cisco verstapt zich, geen idee wat hij deed, niet struikelen of zo, gewoon opeens manken :(
Pest, dacht ik.
Jammer dan, afkeur en kijken of we door kunnen :o
Ging goed, was wat gevoelig, tja, had ik maar vierkant beslag moeten laten leggen, kon enkel mezelf de schuld geven.
Netjes op tijd gereden (scheelde 1 minuut niet?), hartslag keurig 42, maar helaas afkeur..........
Ik ben benieuwd hoeveelste Simon is geworden met zijn hengst.......... ;)
't was hoe dan ook een zeer geslaagde dag.
Op naar een pittigere wedstrijd, 30 km Langdorp. Kep nu goed kunnen trainen vandaag :D

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 20:48

Ook net terug.
Heel mooi parcours en goede organisatie.
We haalden de derde plaats in de 60km aan net geen 15kpu.
Paardje was in goede doen en wou nog een lus starten :)
We gaan waarschijnlijk ook wandelen in Langdorp volgende week als training voor Lichtaart.

Ik hhorde dat er enkele pijltjes weggenomen waren :( Zo'n eikels vind je op verschillende wedstrijden (VLP of VET) maar zouden we toch eens moeten kunnen betrappen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:36

Inderdaad, meteen de eerste bocht recht was het al prijs. Verderop hebben we niet meteen iets gemist, denk ik. Door daar te misrijden en dan op de kaart te gaan kijken zijn we wel wat tijd verloren... In totaal kwamen we 2 minuten te laat binnen tov de minimumtijd.

De voorbije weken had ik minder kunnen trainen met Aktano dan verhoopt, dus vertrouwde ik op zijn goede basisconditie om rond te geraken in de 20km. Dankzij het gezelschap van Zoezi en Cisco is dat gelukt, maar hij had het soms toch lastig om door te doen. Als we willen slagen in de 30km in Lichtaart, zullen we een tandje bij moeten steken, geloof ik. Hartslag bij de voorkeuring was 34 en bij de nakeuring (20 minuten) was het 38, dus de recuperatie is in orde. Verder gedroeg Aktano zich voorbeeldig tegenover Cisco en andere paarden. Ik heb ook flink mijn best gedaan door keurig te laat te komen... :o

Het parcours was heel mooi met technische bospaden en hier en daar een kiezelpaadje. Oversteken over de soms druk beracete autowegen vergde hier en daar wat moed, maar onze ogen werken nog steeds goed genoeg om zelf te kunnen uitkijken... Met het weer hadden we ook geluk; niet te koud en zeker niet te warm. Een beetje bewolking en een streepje zon waar nodig maakten het volledig af. Ook de andere activiteiten in het bos (MTB'ers, wandelaars, recreatieruiters- en menners) werden dus druk beoefend, zodat het uitkijken geblazen was. Da's eens iets anders dan eekhoorntjes en denneappels tellen...

Na afloop heb ik nog Jan, Pauline, Griet en co gezelschap gehouden tot aan de prijsuitreiking. Ik bleek vierde geworden te zijn en ben nu de gelukkige eigenaar van een extra hooinetje.

Dank aan de organisatie voor deze mooie wedstrijd en dnak aan Zoezi om ons op sleeptouw te nemen!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 08:44

Ik ben per ongeluk op jullie parcours terechtgekomen (is mijn normale buitenrijgebied daar (mijn paard staat in Herselt) en wist niet dat er een VLP-wedstrijd was), het zag er heel leuk uit allemaal. Ik hoop dat jullie genoten hebben van onze mooie regio :))
(ik was niet degene die de pijltjes gestolen had, haha)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:06

Ik heb zeker genoten, het was een prachtige dag! :) Lekker weer en alles weer prima geregeld. Het parcours was erg mooi, heel veel bos. Ook een paar leuke technische paadjes tussen de struiken en bomen door, en vlak voor de finish zelfs een sprongetje! :D

Rex heeft de 46 km weer super volbracht, beide keren na 4 minuten aangeboden, in de vetgate 52-48 en bij de finish 50-50. De oude heer heeft volgens mij weer iedereen verbaasd, met zijn respectabele 26 jaar. 8-) Ik was in ieder geval heel tevreden! Ook omdat hij voor het eerst in de eerste ronde al begon te drinken, en daarna bijna iedere keer dat hij water aangeboden kreeg ook weer. Een primeur voor deze notoir slechte drinker!

In de eerste ronde hadden wen wel wat "last" van toentallen, misschien wel honderden mountainbikers die bijna dezelfde route reden, maar dan in tegengestelde richting... Die kwamen soms op volle snelheid door de binnenbocht, om dan vol in de remmen te moeten. Tijdens het tweede rondje waren zij gelukkig al klaar.
Pijltjes hebben we niet gemist, de eerste ronde hing alles nog perfect, en de tweede ronde weet Rex de weg, dan laat hij zich niks meer wijsmaken! :D

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:25

Jan, was dat je eerste 60 met dat paardje?

Jantie schreef:
Ook net terug.
Heel mooi parcours en goede organisatie.
We haalden de derde plaats in de 60km aan net geen 15kpu.
Paardje was in goede doen en wou nog een lus starten :)
We gaan waarschijnlijk ook wandelen in Langdorp volgende week als training voor Lichtaart.

Ik hhorde dat er enkele pijltjes weggenomen waren :( Zo'n eikels vind je op verschillende wedstrijden (VLP of VET) maar zouden we toch eens moeten kunnen betrappen.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 09:50

Mijn dochter reed inderdaad haar eerste 60

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:03

amai, en aan 15 km/h. Was terrein zo vriendelijk? Wij rijden volgend weekend ook ons eerste 60 in YG maar ik vraag mij af hoe snel ik best rij. Heb gedacht aan 12 a 13 km / h omdat er toch hellingen zullen zijn en misschien ook stenen...? Of zou 15km/u niet te veel gevraagd zijn?

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 10:12

Ja, Tessenderlo, Lichtaart en al die Kempen parcours zijn aangenaam om rijden : vlak en zanderig of bosgrond.
YG gaan we niet; veel stenen & beton en ik vind dat niet zo'n mooi parcours om naar daar te rijden. Lichtaart en Mol (Vlaams kampioenschap) worden de volgende.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:15

Dus is het idd best als ik voor mijn eerste 60 mij op een 12 a 13 km/u concentreer...? Vorig jaar vond ik de 20 km in YG een heel mooi parcour. Was blijkbaar beter dan vorige jaren. Stenen en beton zijn we wel gewoon, we rijden onze trainingen daar ;-)

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 10:50

Ja, voor jou is ook het dichter he ;)
Ik denk voor een eerste keer en met de bedoeling je te klasseren dat je gerust zelfs op 10 a 11kpu mag mikken, waarom zou je sneller rijden op een eerste keer ?
Maar ik had die boodschap eigenlijk ook meegegeven aan mijn dochter maar ja, de jeugd van tegenwoordig...

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:23

hmmm, ik weet het, maar tegelijk ben ik er niet tevreden mee ;-) Misschien wil ik de lat te hoog leggen... Ik rij normaal met een meisje waar ik ook in Dinant mee samengereden heb, voor haar is het denk ik ook haar eerste 60 en zij wil zich ook klasseren voor de 80, dus we hebben wel gelijke doelstellingen.
Ja, gelukkig is het dicht bij huis 10 min met auto en 20 te paard (dus als hij in het naar huis gaan de vanne niet opwil ga ik hem maar weer opzadelen ;-) ) Enfin, zal maar zien hoe het verloopt, kzou het echt jammer vinden moesten we afgekeurd worden want tis onze laatste wedstrijd...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:54

Waarom zou je hard willen rijden dan? :o?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:16

omdat ik ook graag goed zou eindigen ;-) tweestrijd. Zal wel zien hoe hij loopt, waarschijnlijk wijst alles zijn eigen uit zeker?