Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

misschien kan je linda vd horst vragen?zij woont volgens mij toch niet zo ver bij jou uit de buurt?
. Maar wel super dat Noot zo super fit is... En dat jij hebt doorgezet ondanks je aanrijding pijntjes. Petje af. Die 160km ga je volgende keer gewoon halen
. Longeren aan de dubbele longe met lekker over de rug laten lopen is ook goed voor de rug sterker te maken en je kan mooi vanaf de grond zien of hij de achterhand er netjes onderzet. Die je eventueel kan bijsturen met de dubbele longe, door meer of minder stelling... Lenneke_ schreef:Misschien hebben jullie nog tips voor me? Iemand heeft al aangeboden me te willen helpen met de dressuur, maar tips zijn altijd welkom.
Het probleem is dat hij z'n linker achterbeen buiten de massa zet en hij houdt de rechterkant strak (volgens de fysio voelde de rechterkant strakker dan de linkerkant) Als ik rechter stelling vraag buigt hij wel z'n hals, maar houdt z'n neus naar links (hij kantelt dus)

Lenneke_ schreef:Misschien hebben jullie nog tips voor me? Iemand heeft al aangeboden me te willen helpen met de dressuur, maar tips zijn altijd welkom.
Het probleem is dat hij z'n linker achterbeen buiten de massa zet en hij houdt de rechterkant strak (volgens de fysio voelde de rechterkant strakker dan de linkerkant) Als ik rechter stelling vraag buigt hij wel z'n hals, maar houdt z'n neus naar links (hij kantelt dus)
En ik denk dat er op stal meer je kunnen helpen!
Maar super dat je (afgezien van jouw lichamelijke ellende) verder zo fijn hebt gereden! Djilan schreef:Ben gisteren met Bliksem daarheen geweest om oa het probleem dat hij rechtsachter buiten de massa zette en moeilijk naar links wil inbuigen in zijn rug en achterlijf. Bleek dat zijn hele onderrug vast zat.
Als de wervels nl al geblokkeerd zijn kun je met dressuur alleen niet veel bereiken.
) = een achterbeentje die buiten de massa geplaatst wordt. Maar dat moet dus eerst manueel "rechtgetrokken" worden?Lenneke_ schreef:Misschien hebben jullie nog tips voor me? Iemand heeft al aangeboden me te willen helpen met de dressuur, maar tips zijn altijd welkom.
staan een hoop dingen heel helder uitgelegd
scoxxx schreef:Djilan schreef:Ben gisteren met Bliksem daarheen geweest om oa het probleem dat hij rechtsachter buiten de massa zette en moeilijk naar links wil inbuigen in zijn rug en achterlijf. Bleek dat zijn hele onderrug vast zat.
Als de wervels nl al geblokkeerd zijn kun je met dressuur alleen niet veel bereiken.
OK, dat is interessant... nou ja, niet zo leuk natuurlijk voor Bliksem.
Mijn paarden hebben ook een soortgelijk probleem (welk paard niet) = een achterbeentje die buiten de massa geplaatst wordt. Maar dat moet dus eerst manueel "rechtgetrokken" worden?
Ik heb het idee dat CR er wel in helpt, maar dit is symptoombestrijding? (Door een bepaalde manier van o.a. zitten "dwing" ik het paard bijv RA meer onder te laten treden. ).
Ik heb de fysio bezig gezien op Anouar... bizar interessant.