Ervaringen Helchteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Ervaringen Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:58

Hallo!

Zo even tijd om te schrijven over Helchteren.
Eigenlijk omschrijft 1 woord het helemaal:

G E W E L D I G(e dag gehad ;) )

Veel leuke nieuwe mensen ontmoet, waarvoor mijn dank ;)

En goed resultaat
Vet-in 34
Vet-uit 46

Getrakteerd op een rondje op een goed begin van het seizoen.
Mijn dank voor de hele vriendelijke organisatie! Vooral in de vetgate. Goed gesprek gehad over het alweer bijna afkeuren van mijn draver. Samen zijn we eruit gekomen dat ik voortaan moet melden dat hij niet geheel zuiver loopt omdat het een draver is. Maar volgens de dierenarts mogen ze hem daar gewoon niet op afkeuren.

Parcours prachtig maar zwaar.

Ik ben benieuwd naar mijn eindstand.............en de foto's van Jessy! (die nu helemaal in to the endurance is }> )

Tof dat ze er stonden van het natuurhulpcentrum, ik hoop dat veel mensen voor 5 euro per jaar lid zijn geworden. Ik ben al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren steunend lid voor 25 euro omdat ik hun ontzettend goed werk vind doen. Ze hadden een tombola en ik heb wederom mezenbolletjes gekocht. Super van die vrijwilligers dat ze er staan. Mocht ik ooit minder gaan werken dan zal ik me daar als vrijwilliger aanmelden!

Groetjesss Linda

Lenneke_

Re: Ervaringen Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:14

Gefeliciteerd. Lekker begin van het seizoen zo.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:21

haha!

ik vond het ook GEWELDIG!
De foto's zijn aan 't uploaden naar de pc.. ik moet ze dan nog wat aanpassen en verkleinen en gooi ze op internet!

Leuk met jullie kennis te maken! Het kon niet beter meevallen, echt! :D

Ik kijk al uit naar de volgende.. hoop dan misschien al mee te kunnen starten, en anders kom ik wel groomen!

Mijn dag kan niet meer stuk.. jodelajitiee *D 8-) }:0

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:25

hallo luitjes,

Het was een gezellige dag! Ik baade enorm omda'k niet kon rijden. Maar jullie hebben dat meer dan goed gemaakt! Leuk om nog eens wat te kunnen bijkletsen met iedereen! Zalig!

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:09

Een voorsmaakje speciaal voor Linda:

Afbeelding

ik weet niet of ik de andere foto's hier mag plaatsen of moet ik daar een fototopic voor maken ofzo?
Voorlopig volg je de link maar in mijn onderschrift !!! Er komen er misschien nog wel meer ..
(de foto's zijn wel niet zonder toestemming te gebruiken :D)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 19:53

Ha die is KEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI TOF!!!!!!
Ik wist niet dat ik zo´n plaatje was :P

Ahhh mijn Goedhard oranje Kristel Marylot hoofdstel is binnen. Volgende keer in Geel ben ik volledig oranje!!

Enne Jessy, je fotos zijn echt prachtig geworden! Ik denk dat er een hoop mensen echt blij mee zullen zijn.

Groetjessss :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:42

Ik heb er eigenlijk nog massa's meer van jou en Simon, maar die stuur ik dan wel eens op verzoek ofzo ;)

Wil dit eigenlijk gerust vaker doen, maar als het tussen de keuze fotograferen/meedoen gaat, dan kies ik voor meedoen :D

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:58

@sin, hier op het endurance onderdeel staat foto's endurance, daar mag je ze normaal gezien wel plaatsen ;)
Die foto van linda is echt héél erg leuk!!!! Prachtige achtergrond ook daar! Ik vind het daar echt mooi om foto's te maken!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:48

Knap gedaan hoor...zo te zien zijn er al velen verkocht aan endurance dit jaar :D
ik doe het ook om eens ergens anders te komen en mensen te ontmoeten, ben een beetje uitgekeken op de piste :+
leuke foto trouwens 8-)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:31

Ja, ook ik heb Helchteren goed gereden gister :D

Start hf 40, eind na 3 minuten aanbieden 54.
Des liep als een trein. Dutte wat in op 26-28km. Hij moest plassen, maar weigert dat onder zadel te doen. Na 28 km had hij weer de drive te pakken en hij zweefde naar de finish :))
Ik heb iets meer dan 12 km/pu gereden. Volgens mij 12,20 ofzo??

Ik ben súpertevreden.

We hebben nog wel wat puntjes waar we aan gaan werken. Controle (Des wilde alleen maar galopperen in het begin), plassen onder zadel én drinken... Hij heeft voor turgorwaarde een 1 gekregen. Niet erg, wel aandachtpunt voor volgende keer en de komende trainingen :)

Ik vond het een SUPER georganiseerde wedstrijd. Vriendelijke, leuke mensen. Hing een gemoedelijke sfeer. Super gedaan van de organisatie. Een dikke pluim! _/-\o_ _/-\o_

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:48

Ook ik heb mij gisteren heel erg goed geamuseerd op de 20km. Ik zou proberen op m'n eentje rond te komen, maar onverwachts ben ik toch aan een rijmaatje geraakt: Zoezi heeft me voorzien van morele steun voor Aktano en aangenaam gezelschap voor mij.

Het was de bedoeling om zo dicht mogelijk bij de minimum tijd te geraken en op 5 minuten na, is dat ook gelukt. Ik ben er in alle geval heel tevreden mee, gezien we de vorige wedstrijd maar net op tijd binnen kwamen. Bij de voorkeuring had hij een hartslag van 43 en bij de nakeuring klokte hij af op 44, na aanbieding op 19 minuten; ook hiermee ben ik heel blij. Er is wel nog wat werk aan de conditie; ik had nog niet het gevoel dat deze afstand "als vanzelf" ging. Ik ben heel benieuwd naar de uitslag en naar wat Griet en Pauline gedaan hebben...

Het rijden op zich ging heel goed; hij liep mooi met z'n hals laag en aan een lang teugeltje. Dankzij de morele steun van Cisco bleef hij doorgaan aan een mooi tempo. Tussen het draven door wilde ik wel eens stappen omdat ik het gevoel kreeg dat het voor hem genoeg was, maar daar was hij het dan toch niet mee eens. Een handgalopje hebben we ook geprobeerd, maar daar was het parcours eigenlijk te zwaar voor. Verder had hij naar minder goede gewoonte schrik van natte voeten... Bij het waterpunt rook hij wel eens aan het water, maar echt drinken deed hij niet. Dat komt vanzelf wel, denk ik.

De organisatie was schitterend en ondanks het slechte weer de week voordien, lag het parcours er goed bij. Het zand maakte de tankbanen wel vrij zwaar, maar al bij al viel dat nog mee. Tijdens de rit was het droog en bij momenten zelfs zonnig!

Hartelijk dank aan de organisatie om alles in goede banen te leiden en aan Zoezi, Jessy en Willeke voor het aangename gezelschap en de mooie foto's!

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:57

Ik ben naar Helchteren gegaan om een zadel te passen en ineens eventueel te laten aanpassen. Heb dan ineens maar een rondje van 30 gereden om het te testen. Na een moeilijke bokkige wegspringende steeds terugkerende start hadden we na een km toch een doodbraaf rustig paardje en begonnen we aan het zadel te wennen. Daarna volgde een heel ontspannen rit waar we beide van genoten. Florida J zo veel dat ze keer op keer haar uitschudde zelfs verschillende keren tijdens de galop. Zijn er nog die een paard hebben dat zich tijdens de galop helemaal begint uit te schudden? Zelfs de ruiters die voor me reden keken achterom om te zien wat er gebeurde. Ik heb na de wedstrijd mijn zadel eerst laten keuren heb daar afgezadeld en ben in de vetgate gegaan zonder te koelen of de hartslag te meten. Pas in de vetgate nadat ze opzij sprong voor de tent dacht ik eraan dat ik geen idee had wat haar hartslag ging zijn. Maar alles was in orde.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:24

Ook wij hebben een leuke dag gehad. En het was Rex en mijn lustrum: 5 keer Helchteren als combinatie! 8)
Alleen jammer dat ik mijn mooie gsm verloren ben op het terrein... en dat niemand hem heeft gevonden of teruggebracht. ;(

Zoezi schreef:
Vet-in 34
Vet-uit 46

Je bedoelt voor- en nakeuring denk ik..? ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:16

linda lekker gereden dus en hele leuke foto!

de anderen ook gefeliciteerd met hun goed uitgereden ritten

nina hopelijk wordt je GSM nog terug gevonden
5 x , gefeliciteerd met je lustrum!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:01

seg zijn er zo weinig foto's gemaakt? Ik zie geen nieuwe foto's meer verschijnen... Noch hier, noch op het endurance forum. Wel jammer, want is leuk om nog eens te bekijken!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:46

spatter schreef:
lnina hopelijk wordt je GSM nog terug gevonden
5 x , gefeliciteerd met je lustrum!

Bedankt! De hoop dat hij nu nog gevonden/afgeleverd wordt lijkt me nihil... helaas, pindakaas!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:31

ik vrees dat als hij nu niet gevonden is dat die verdwijnt in het zand wanneer die tanks en trucks van het leger erdoor rijden...
Of hij moet toevallig gevonden zijn door iemand die de pijltjes ging afbreken ofzo.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:26

Over 500 jaar bij opgravingen vinden ze je mobiel :')
Sorrie, ik spot ermee.. maar weet uit ervaring hoe klöte het is. Heel vervelend!!

Weet iemand of klassement al bekend is?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:47

Voor zover ik kan zien op equibel, is er nog geen uitslag gepubliceerd...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:56

Leuk die vrolijke berichten (op de telefoon van Nina na dan :(:) )

Alleen lees ik bij de TS iets opvallends:
Zoezi schreef:
Goed gesprek gehad over het alweer bijna afkeuren van mijn draver. Samen zijn we eruit gekomen dat ik voortaan moet melden dat hij niet geheel zuiver loopt omdat het een draver is. Maar volgens de dierenarts mogen ze hem daar gewoon niet op afkeuren.

Een apart loopje is iets anders dan niet zuiver. Wat is het bij jouw paard? Want als hij niet zuiver is en dus onregelmatig mag hij niet worden goedgekeurd...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:17

Djilan schreef:
Leuk die vrolijke berichten (op de telefoon van Nina na dan :(:) )

Alleen lees ik bij de TS iets opvallends:
Zoezi schreef:
Goed gesprek gehad over het alweer bijna afkeuren van mijn draver. Samen zijn we eruit gekomen dat ik voortaan moet melden dat hij niet geheel zuiver loopt omdat het een draver is. Maar volgens de dierenarts mogen ze hem daar gewoon niet op afkeuren.

Een apart loopje is iets anders dan niet zuiver. Wat is het bij jouw paard? Want als hij niet zuiver is en dus onregelmatig mag hij niet worden goedgekeurd...

Het probleem bij cisco is zijn apart loopje. Omdat hij zijn achterbenen nogal naar buiten gooit is het héél erg moeilijk te zien of hij wel zuiver loopt. Het lijkt soms dat hij trekt met 1 van zijn achterbenen, maar dat is gewoon zijn loopje. Hij is al meermaals door Linda's veearts nagekeken juist omdat hij elke keer wordt afgekeurd door de veeartsen op wedstrijd, maar er is niets te vinden en tijdens de rit loopt hij ook zoals hij loopt. Het is gewoon héél typisch voor dravers.

Veel veeartsen, en dan vooral de studenten veeartsenij, zijn hier niet mee bekend en keuren hem daarom nogal vlug af. Een draver loopt nu eenmaal anders dan een gewoon paard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:41

Niet alle dravers, maar ik ben er wel bekend mee. Maar vandaar mijn vraag of het een apart loopje of onzuiver was. Dat verschilt nl wel.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:51

willeke_nijs schreef:
ik vrees dat als hij nu niet gevonden is dat die verdwijnt in het zand wanneer die tanks en trucks van het leger erdoor rijden...
Of hij moet toevallig gevonden zijn door iemand die de pijltjes ging afbreken ofzo.

Ik ben hem op het hoofdterrein al verloren, tussen de auto en de voorkeuring en weer terug... gewoon over het pad gelopen, dus ik kon me niet voorstellen dat hij niet gevonden werd! Maar ja, misschien is hij tussen het gras gevallen (of... in iemand zijn tas :D ).

Er zijn inderdaad paarden met rare loopjes, en dan kan het lastig zijn voor de DA's om te beoordelen of het paard zuiver loopt of niet. I.g.v. twijfel moeten ze wel afkeuren, om het paard te beschermen. Het is lastig en lijkt me heel vervelend om steeds tegenaan te lopen (zelfs heb ik in al die jaren nog nooit een opmerking gehad over mijn draver gelukkig, en nog nooit afgekeurd!), maar van de kant van de veterinairen snap ik het ook wel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:00

Nina_rex schreef:
Er zijn inderdaad paarden met rare loopjes, en dan kan het lastig zijn voor de DA's om te beoordelen of het paard zuiver loopt of niet. I.g.v. twijfel moeten ze wel afkeuren, om het paard te beschermen. Het is lastig en lijkt me heel vervelend om steeds tegenaan te lopen (zelfs heb ik in al die jaren nog nooit een opmerking gehad over mijn draver gelukkig, en nog nooit afgekeurd!), maar van de kant van de veterinairen snap ik het ook wel.

Bij de VET2000 is hij er nog nooit voor afgekeurd. Bij de VLP al 2x en bij Helchteren bijna voor de 3e keer.

Ik ben het er mee eens dat ze de paarden moeten beschermen, maar dan klopt bovenstaande niet!

Ik ben 9e geworden :D Alleen waarom ik nou strafpunten hartslag krijg is me niet helemaal duidelijk...........

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:02

Ik ben 16e geworden.
Ik begrijp ook niet veel van die strafpunten? Kan iemand me dat uitleggen? :)