. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
friendly schreef:Inderdaad, mocht het dan echt zo warm zijn rijd je gewoon kort in.. Rijd je je proeven en dan snel uitstappen en je paard goed koelen (laten drinken) dan is er verder niks aan de hand. Er is toch ook geen enkele manege die zijn deuren sluit in de zomer omdat het te warm is om lessen te rijden?
Maar ik denk dat het erg paardafhankelijk is of hoge temperaturen een probleem vormen. Er zijn genoeg mensen die de zomerwedstrijden vermijden omdat hun paard niet goed tegen de hitte kan. Ik heb zelf in 2006 mijn allereerste wedstrijd op de Ginkelse Heide gereden bij 32 graden en dat was geen punt. Mijn paard heeft er dan ook totaal geen last van, gewoon goed laten drinken en heel veel koelen.
thommie schreef:ik denk dat je je aanstelt! hihi
Het weer is altijd zooo wisselend in NL, en als het 30 graden is mag je in zomertenue, en als je kort inrijdt overleven jullie het wel! Ook vind ik als je eenmaal op je paard zit dat je de warmte niet meer zo voelt!
Succes!