Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pilgrim schreef:De top is voor mij (in ieder geval praktisch) niet haalbaar. Ik zou graag gewoon weer iets in wedstrijdverband doen, ik sta gestald op de Veluwe dus trainingsgebied alom! Dravers vind ik hele leuke paarden! Kom je dan uit bij de afgekeurde types, of zijn er ook dieren die speciaal voor de endurance-sport worden gefokt?
Pilgrim schreef:Ik weet dat daar niets mis mee is, mijn eerste paardje was ook een afgekeurde draver en was een superdier! Was meer een vraag dan een oordeel!
Een arabier is natuurlijk een van de meest ideale endurancepaarden
Ik denk dat je gewoon voor jezelf het beste kunt kijken wat jij zelf gewoon een leuk paard vind en daar gewoon voor gaan. Mocht je toch van plan zien om fanatiek endurance te gaan rijden dan kun je denk ik toch het beste en draver of kruising arabier of engels volbloed ofzo kopen.

. We hebben er twee. De eerste hebben we gekocht toen ie nog net geen 3 was. Hij wordt nu 6. Die heeft in 2007 een seizoen meegedraaid in de endurance. 2008 lukte niet, omdat mijn dochter geen volwassen begeleider had (ze was nog te jong om alleen te starten). De andere is 9, en heeft 103 koersen gelopen. Hij was op een gegeven gewoon klaar met koersen. Gaan ze van een oude dag genieten, zoals ze dat dan noemen. Hij is nu net een maand of 4 zadelmak en het plan is wel om in de loop van 2009 te starten met hem. Pilgrim schreef:Goede tip! Toch voornamelijk volbloeden wat de klok slaat!
Pilgrim schreef:Ja, een draver spreekt me denk ik toch wel aan. Wie rijdt er hier een draver?
Betreft smaak en dat is persoonlijk. Dat is een verschil.