Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 10:50

Ik heb dan toch geluk met het bos hier. Als ik een beetje route uitkies kan ik zeker een kwartier galopperen. Brede zandpaden hier en goed onderhouden.
Maar dat schema bedoelde ik. Pas deze aan naar eigen inzicht hier en daar en dan komt dat vast goed :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:47

Ik was vooral op hartslag aan het trainen. Ook als ik merkte dat ze moe werd weer even stappen. En zo steeds uitbreiden.
Vind het niks om die tijd bij te houden. Gewoon trainen naar het paard :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:48

Nessa schreef:
Ik was vooral op hartslag aan het trainen. Ook als ik merkte dat ze moe werd weer even stappen. En zo steeds uitbreiden.
Vind het niks om die tijd bij te houden. Gewoon trainen naar het paard :)


Ja dat vind ik persoonlijk ook fijner. En dan probeer ik wel een beetje op tempo te rijden.

Met galop trainingen doe ik vaak korter maar dan gaan we natuurlijk ook harder. :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:35

Trainen op hartslag is leuk. Ik heb ooit een project gedaan (afstudeeropdracht) met hartslagmeters; allerlei filmpjes gemaakt en wat samengewerkt met dé hartslagman hier in NL (Cees van Beckhoven).

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:31

hier is ook maar een hartslagmeter besteld, komt morgen binnen.
Ben benieuwd.

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:19

Ik train beide.

Maar kijk vooral naar wat ponylief aanbied. Vorige week dinsdag hebben we 41 km aan één stuk gereden, snelheid van 14,1 km. Dat is veel galop en stap. Het was erg warm dus zo hard mogelijk naar de koele plekken rijden en dan weer stappen, haha.

Donderdag had hij actieve rust en vrijdag eerst 3 kwartier dressuur onder zadel - galoptraining (groot en klein galopperen) en daarna nog een uur mennen (hindernissen in dit geval)

Dus had best hard gewerkt al deze week.

Wilde daarom zondag een rustig ritje rijden, maar ponylief dacht daar anders over. Dus vlogen we weer over de paden, 15 km in een uur tijd. (en dat is incl. in en uitstappen en vrijwel alles op verharde weg)

Nu gaan we trainen voor wassenaar, kijk echt uit naar deze wedstrijd. :)

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:27

Ik heb vrijdag in Ermelo voor eerst(en voor het laatst) met hartslagmeter gereden.... Paardjelief heeft er mooie "singel"oftewel"hartslagmeterwond"aan over gehouden. Van het schuren van dat rubberen bandje om de singel....

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:41

Je hebt ook singels waarin je de electrode van de HS meter in kan doen. Deze schijnen goed te zitten en je kan de HS meten zonder schuurplekken.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:44

bobomelo schreef:
Ik heb vrijdag in Ermelo voor eerst(en voor het laatst) met hartslagmeter gereden.... Paardjelief heeft er mooie "singel"oftewel"hartslagmeterwond"aan over gehouden. Van het schuren van dat rubberen bandje om de singel....


Oef nee toch :(:) Zat hij niet goed? Is voor het eerst dat ik een slecht bericht hoor erover..

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:51

Ah nee, dat is balen, heb ik inderdaad ook nog nooit van gehoord, maar sommige paarden zijn sowieso al gevoeliger als het gaat om drukkingen en schuurplekken, zonde.

Zelf heb ik nog nooit met hartslagmeter gereden...vind het nogal een uitgave. Maar lijkt me wel handig met trainen, al kan ik zelf redelijk inschatten en hebben we tijdens wedstrijden nooit problemen met hoge hartslagen oid.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:58

Mijn paard is inderdaad supergevoelig op de huid. Zo gevoelig zelfs dat ik van dressuurzadel uiteindelijk ben overgegaan op veelzijdigheidrichting dressuur zadel...

Ik had destijds ook een spring en dressuurzadel. Met springzadel en dus lange singel nooit last, met dressuurzadel en dus korte singels(waar je vaak stiksels hebt voor bevestiging van gespen ed ter hoogte van elleboog). Ik heb destijds vaak zadelmaker bezocht en 3 types zadels gehad om te kijken of dat het was....nope dus.

Maar omdat het vrijdag zulks heet weer zou worden en mijn paard niet supergetraind de rit inging wou ik haar toch graag in de gaten houden dmv hartslagmeter. En ik had al voorgevoel en helaas....gelukkig nog net niet open dus goedgekeurd op finish maar toch.

Deze hartslagmeter had ik geleend van lieve vriendin. Blij dat ik zelf nog niet zo'n mega uitgave had gedaan........

Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:19

Je hebt zo'n ook zo'n band. Misschien is dat wat. Ik rijd nu een half jaar met elektrodes maar had vrijdag opeens m'n eerste drukking te pakken. Volgende keer toch iets verder onder het zadel (minder druk).

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:40

Wat voor band? En balen dat je ook drukplekje kreeg. ...

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:27


bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:55

Dank je wel! Nu nog veelzijdigheidssingels.....dan zou ik best willen testen hugo hihi

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:26

AlexVB schreef:
bobomelo schreef:
Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken


http://www.aviasaddles.com/index.php/pr ... ct/listing

Zij zijn tot nu toe de enige die het aanbieden. ER zijn nog 2 projecten bij anderen bezig, maar die zitten nog in testfase.



heb meteen gekeken lijkt me ideaal maar 150 euro pfoe.. en lijkt op de foto als of er een soort plasticje voor zit.. werkt de elektrode dan nog.

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:05

AlexVB schreef:
bobomelo schreef:
Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken


http://www.aviasaddles.com/index.php/pr ... ct/listing

Zij zijn tot nu toe de enige die het aanbieden. ER zijn nog 2 projecten bij anderen bezig, maar die zitten nog in testfase.


Niet voor Western zo te zien :(

Edit: toch wel, grapje :)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:56

bobomelo schreef:
Mijn paard is inderdaad supergevoelig op de huid. Zo gevoelig zelfs dat ik van dressuurzadel uiteindelijk ben overgegaan op veelzijdigheidrichting dressuur zadel...

Ik had destijds ook een spring en dressuurzadel. Met springzadel en dus lange singel nooit last, met dressuurzadel en dus korte singels(waar je vaak stiksels hebt voor bevestiging van gespen ed ter hoogte van elleboog). Ik heb destijds vaak zadelmaker bezocht en 3 types zadels gehad om te kijken of dat het was....nope dus.

Maar omdat het vrijdag zulks heet weer zou worden en mijn paard niet supergetraind de rit inging wou ik haar toch graag in de gaten houden dmv hartslagmeter. En ik had al voorgevoel en helaas....gelukkig nog net niet open dus goedgekeurd op finish maar toch.

Deze hartslagmeter had ik geleend van lieve vriendin. Blij dat ik zelf nog niet zo'n mega uitgave had gedaan........

Singels waar de electroden in kan heb ik nog nooit gezien, zal es kijken

Dat is balen! Heb je de nieuwste generatie elektroden gebruikt? Polar had vroeger dikkere elektroden, deze zijn tegenwoordig dunner waardoor schuurplekken bijna niet meer voorkomen. En hoe breed is je singel? Paste het bandje er gemakkelijk omheen? Ik had nooit last van plekjes door de elektrode bij mijn vorige singel, maar nu ik een bredere singel heb heeft ze er wel eens een plekje van gekregen. Dit komt dan doordat het bandje eigenlijk niet goed past en de uiteindes van de singel een beetje omhoog zijn gaan staan.

CarolienV
Berichten: 128
Geregistreerd: 24-02-14

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:17

Ik heb dat rubberen bandje helemaal niet gebruikt. Heb de elektrode gewoon onder de singel geschoven, en dat is prima blijven zitten!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:58

Chouchou schreef:
Dat is balen! Heb je de nieuwste generatie elektroden gebruikt? Polar had vroeger dikkere elektroden, deze zijn tegenwoordig dunner waardoor schuurplekken bijna niet meer voorkomen. En hoe breed is je singel? Paste het bandje er gemakkelijk omheen? Ik had nooit last van plekjes door de elektrode bij mijn vorige singel, maar nu ik een bredere singel heb heeft ze er wel eens een plekje van gekregen. Dit komt dan doordat het bandje eigenlijk niet goed past en de uiteindes van de singel een beetje omhoog zijn gaan staan.

Mijn elektronenband is inmiddels 5 jaar oud en heeft andere elektroden dan de huidige van plastic. Deze: http://support.polar.com/support_files/ ... 7A64/5.jpg Deze elektroden zijn flexibeler en zachter. M.i. veroorzaken ze minder snel een drukplek door de elektrode zelf. Vorige maand sprak ik de Nederlandse polarvertegenwoordiger; hij gaf aan dat de nieuwe elektrodes in combinatie met een zadeldrukmat zijn gebruikt en er kwam niets bijzonders naar voren.

Er bestaat ook een band die je vastklikt om het paard; die kun je dus ook zonder een zadel oid gebruiken, bijv. deze https://www.polar.com/nl/producten/equi ... 0_trotting Dan heb je dus niet de rubberen bandjes die je om je singel moet doen.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:40

Die stoffe elektroden (lijken het net) die zien er wel een stuk comfortabeler uit dan die plastic dingen.

Die band schijnt trouwens alleen te schuiven als je hem met rijden onder het zadel gebruikt en dan verliest hij soms contact.. Heb ik tenminste van horen en zeggen weet niet wat de ervaringen zijn

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:46

De 'stalband' zoals wij dat klikding noemden, schuift wel als hij niet strak genoeg zit. In geval van bij een zadel zou je 'm wellicht met een heel dun bandje aan een singelstoot kunnen maken.

Met mijn stoffen elektroden (zo zien ze er inderdaad wel een beetje uit; ze voelen een beetje neopreen-achtig) heb ik alleen contactverlies als de elektroden en het paard niet nat genoeg zijn (ik gebruik water en echo-gel), of als de singel echt te los zit.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:10

Ik heb nog een oude electronen set liggen, maar die zijn waarschijnlijk stuk...kijken of ik ze ergens kan laten repareren. Ik mocht de set lenen voor lange tijd, maar heb alle batterijen vervangen bij juwelier en hij doet het nog niet.....is een polar set van 12 jaar oud ofzo

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:06

Wij hebben de 'harde plastic' electrodes van Polar afgeknipt en hiervoor in de plaats electrodes van Vmax aan de hartslagmeter bevestigd. De electrodes van Vmax zijn van een zacht flexibel materiaal gemaakt, waardoor ons paard geen 'drukkingen' meer krijgt van de electrodes.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:28

En de draadjes weer aan mekaar geknoopt en dan doet ie het gewoon?