Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miriam91 schreef:Ik ben ook benieuwd naar de afstanden. Het wordt onze eerste keer klasse 2. Ben heel benieuwd! Mijn vader bood dit weekend spontaan aan om mee te gaan. Dus hopelijk wordt het een topdag dat hij vaker mee wil
ik hik er zo tegenaan die klasse 2! Eerst maar eens lange klasse 1 rijden hoor voorlopig. Maar ik wil zo graag de overstap ooit eens maken
ik ben benieuwd hoe andere dit aanpakten. Misschien dat ik tzt wel weer mij opgeef voor een coach groep zodat ik een trainingsschema krijg
) en wil daar graag met sneakers in rijden. Nou krijg ik elke keer na 20 km beurse schenen en dat rijd niet zo lekker meer. Ik wil liever geen chaps aan omdat ik juist in sneakers wil vanwege de luchtigheid Miriam91 schreef:Heeft iemand hier tips om de druk van beugelriemen op schenen te verminderen? Ik ben heel blij met mijn zaldi villa beugels (net slofjes) en wil daar graag met sneakers in rijden. Nou krijg ik elke keer na 20 km beurse schenen en dat rijd niet zo lekker meer. Ik wil liever geen chaps aan omdat ik juist in sneakers wil vanwege de luchtigheid
Qua afstand trainen maakt het al helemaal niet uit nee! Als je paard 1 x 35 kan, dan kan 'ie zeker met gemak 2 x 20! Je hebt uiteindelijk met de vetgate en de rustpauze best een lange tijd dat je paard wat uit kunt rusten. Wat wel 'gevaarlijk' kan zijn dat juist in de pauze je paard stijf kan worden! Dus goed rond blijven stappen en niet 45 min je paard stil laten staan.
Nog maar even met een bitje blijven rijden tot ze iets meer gekalmeerd is
Gister de hoefsmid langs geweest, haar oude ijzers voor konden nog een ronde mee, maar achter slijt ze een stuk sneller af. Daar hebben we nu speciale ijzers onder gezet om te kijken of die langer meegaan, ben benieuwd. Maandag ga ik met haar naar de kliniek voor een vet check, ze moet eerst goedgekeurd worden voordat ze compleet verzekerd kan worden omdat ze op de drafbaan heeft gelopen, maar vind ik ook wel een fijn idee om gewoon even alles na te laten kijken!
Het smelt gelukkig best snel omdat de grond al best wat opgewarmd is, maar dat word toch een wat rustiger ritje vandaag.
Ik rijd zelf met webbers onder het zweetblad dus ook geen last van schuurwonden. Wel rijd ik snel de naad van mijn tights open dus daarom rijd ik nu eigenlijk altijd op lange ritten met chaps aan. Maar als je met een normale rijbroek rijd zonder naad over je kuit, heb je daar natuurlijk geen last van
Sindsdien doe ik juist die schuifjes omhoog want dat heb ik liever niet nog een keer 
Morgen staat een 20 km op de planning, dat wordt dus de eerste echt langere rit van dit blok, ben benieuwd hoe ze het oppakt maar ze voelt echt super goed

ik heb al spierpijn bij de gedachte
Vind 13 kph voor zo'n eerste klasse ook best snel!
Fijn dat Arie helemaal goed bevonden is! Spannend hoor starten in Frankrijk, houd ons maar op de hoogte
Marije_jiplover schreef:Bij FEI is de nakeuring toch ook pas op 30 minuten?
Of is het daar maximaal 30 minuten?
Is al een tijdje geleden dat ik mee op wedstrijd was als groom, maar dat half uur na de finish is dacht ik altijd zo?
lekker met een dressuurzadel op pad