Gps om snelheid en afstand te meten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Gps om snelheid en afstand te meten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:45

Welke gps is fijn in gebruik om afstand en snelheid te meten?
en wie heeft er eventueel nog eentje tweedehands liggen?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:51

Op de verschillende endurance-websites zijn er verscheidene te vinden, incl. hartslagmeter :j
Moet je even kijken op goedhard, hippogriff en podiumzadel.

Shuristar

Re: Gps om snelheid en afstand te meten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:30

Garmin forerunner 305 of de nieuwe 310.
Ik gebruik zelf een Garmin vista hcx omdat je daar ook de kaart op heb.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:32

Ik heb een Garmin Edge 305. Eigenlijk een fietsGPS. Hij heeft geen kaart, maar ik krijg erg mooie routes geupload op internet.
Qua prijs ook niet heel erg ongunstig :)

Ik gebruik hem zowel onder het zadel als op de wagen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 16:00

Hartslag meter hoeft niet, deze heb ik ooit omgebouwd van een humane meter van de lidl.
Het gaat mij meer om de snelheid en afstand die ik rijd te kunnen meter.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:43

Ik heb een app op mijn mobiel gedownload. Cardiotrainer. Die is redelijk nauwkeurig en je kunt gegevens online op je computer terug kijken. Gemiddelde snelheid, route, top- en minimum snelheid ook. Heel leuk speelgoed! ;) En gratis.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:54

kristelhans schreef:
Ik heb een app op mijn mobiel gedownload. Cardiotrainer. Die is redelijk nauwkeurig en je kunt gegevens online op je computer terug kijken. Gemiddelde snelheid, route, top- en minimum snelheid ook. Heel leuk speelgoed! ;) En gratis.

En waar vind je die? :oo

Ik heb me zo'n Garmin Forerunner 110 aangeschaft, kan ik er toch wel helemaal niet mee werken zeker _-:( :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:21

Ik heb er ook een gedownload op mijn telefoon. www.trackr.nl (of trackr op google opzoeken.)

Gemiddelde snelheid, afgelegde snelheid, hoogste snelheid en laagste snelheid laat hij zien. heb hem nu nog maar 1 keer gebruikt maar erg tevreden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:57

Of IMapMyRide (voor Iphone) of SportTracker, heb ik lange tijd gebruikt voor ik de Garmin aanschafte.
Kan hetzelfde mee, alleen geen hartslag (Bij SportTracker wel, maar niet voor paarden ;) )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:43

Van Imapmyride vond ik het wel erg mooi om te zien dat je het op kaart kon zien, maar heb geen iphone hihi.. weet niet of het met tracker kan gezien ik hem nog maar 1 keer heb kunnen gebruiken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:45

Ik heb op mijn blackberry Blackstar gedownload. Gebruik hem altijd buiten, krijg een prachtige route op google maps daarna, met het aantal afgelegde km's , gemiddelde snelheid p/u en topsnelheid. Ben er erg tevreden over.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:47

http://www.endomondo.nl voor op je mobiel. Echt heel handig :j kan je ook paardrijden invoeren ;)
Linken aan je facebook en je kan alle gegevens terug zien!

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:49

Het handige van een Garmin forerunner of verglijkbaar apparaat is dat je kan zien onder het rijden hoe snel je gaat. Het is erg handig als je weet hoe snel je gem. stapt en draaft.
Kan je dat bij die gedownloade applicaties ook zien? Of is dat altijd achteraf als je het op je computer bekijkt?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:07

ik kan het wel onderweg ook zien (behalve bij teveel zonlicht, dan is het scherm niet te lezen)

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:26

Ik heb sportstracker op mijn N8. De nauwkeurigheid ligt ook aan hoe sterk je GPS ontvanger op je telefoon is. Met mijn oude nokia had ik nog wel eens twijfels over de nauwkeurigheid, maar met deze geloof ik het helemaal. Je kan er ook alles op terugzien, de route op kaart, je gemiddelde snelheid, ook in een grafiekje, hoogteverschillen, hoe hard je op dat moment gaat, je hoogste snelheid en je kan het resultaat naar je computer sturen.
Je kan er ook heel veel trainingssessies op bewaren, dus kan je later altijd terugkijken.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:21

Babybeertjes schreef:
Het handige van een Garmin forerunner of verglijkbaar apparaat is dat je kan zien onder het rijden hoe snel je gaat. Het is erg handig als je weet hoe snel je gem. stapt en draaft.
Kan je dat bij die gedownloade applicaties ook zien? Of is dat altijd achteraf als je het op je computer bekijkt?

Ja dat kan je idd onderweg ook zien op je telefoon :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:22

Shanelle schreef:
kristelhans schreef:

En waar vind je die? :oo

Ik heb me zo'n Garmin Forerunner 110 aangeschaft, kan ik er toch wel helemaal niet mee werken zeker _-:( :+

Je zoekt in de 'market' (of winkel of shop of markt, hoe dat ook heet in jouw telefoon, ervan uitgaande dat je een telefoon met internet hebt hoor..) naar Cardiotrainer of een van de programma's die hierboven worden genoemd en dat download je op je telefoon. Wordt dan automatisch geinstalleerd en zo kun je aan de gang. Bij Cardiotrainer kun je via http://www.worksmartlabs.com/ lezen hoe alles moet en via diezelfde site kun je ook je gegevens terugkijken online.

Succes!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:02

Dat sporttracker is toch alleen voor nokia toestellen?

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:35

volgens mij niet hoor, anders moet je even googelen, ze hebben een eigen site. Volgens mij kan je de app daar ook downloaden en dan via je pc op je telefoon zetten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:16

SportTracker was eerst alleen voor Nokia, maar nu voor elk merk beschikbaar.