[WN] wedstrijdje gereden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wedstrijdje gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:20

Gisteren heb ik mijn eerste onderlinge western wedstrijd gereden.
1 in de Pleasure en 1 in de reigning.

Beide keren ben ik 2e geworden, bij de reining proef vergat ik mijn spins, heb ze nog wel getoont maar toch minpunten. (natuurlijk)
ook rijd ik met 2 handen.

Mijn vriend is geen kanjer in het maken van fotos op het juiste moment, dus er zitten bijna geen fotos tussen waar hij netjes laag beneden loopt met zn hoofdje..
toch wilde ik jullie deze foto's niet onthouden.

(let wel, ik rij pas western sinds dec/januari. en het paard is een manege paard)

Instappen
Afbeelding

kleine cirkel rechterhand
Afbeelding

Versnellen grote cirkel rechter hand (meer vrijheid, hand naar voren brengen!!!)
Afbeelding

kleine cirkel linkerhand
Afbeelding

line up
Afbeelding

kritiek mag best, maar wel opbouwend en vriendelijk aub!!
Ik heb een hele leuke dag gehad! en het paard deed zijn best!

doeidoeiii
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-08 11:35, in het totaal 3 keer bewerkt

LadyMadonna

Re: wedstrijdje gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:25

gefeliciteerd met je resultaat sharon!
Wel jammer dat je 2 handig op een shank mag rijden tijdens een onderlinge terwijl dat officieel niet mag...
Minpuntje voor de organisatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:30

dank je,

Ik rijd in de lessen ook wel op 1 hand. maar dat gaat nog niet altijd even makkelijk. ook is het paard geen gemakkelijke om te rijden.

ik snap je reactie, dat wel. Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-08 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:31

Haha! Als je spins vergeet ben je toch 'out of pattern' en dus gediskwalificeerd? En inderdaad, uitslag is natuurlijk leuk voor jou, maar niet representatief voor een 'echte' wedstrijd aangezien je op twee handen op een scharenbitje rijdt Knipoog

Maar wel gefeliciteerd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:37

ik ben ook nog lang niet klaar om officieel te starten natuurlijk.
Ik en me vriend hebben gewoon voor de lol meegedaan net zoals iedreen op de manege, en het resultaat is idd best leuk Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:44

is dit hunter trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:13

Ja

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:50

Zo te zien is dit in Dorst. Vind de onderlinge wedstrijden daar altijd erg gezellig.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:09

Gaaf! Mooi paard ook:)

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:31

goed gedaan, netjes hoor.
ben zelf ook pas in feb. ergens overgestapt van dressuur naar western. Maar wedstrijden zitten er voorlopig nog niet in, maar als het zo door gaat toch wel zeker met een aantal maandjes!
Mijn complimenten!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:33

hej hej
leuk joh een onderlinge wedstrijd en idd is hunter geen gemakkelijke Haha!
Als je maar genoten hebt, echte ervaringen komen vanzelf wel meer aan bod Knipoog

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:56

Ziet er goed uit hoor,als je nog maar zo kort bent overgestapt. Het belangrijkste is dat jullie allebei er plezier in hebben.2 handig met een lange teuegel zie ik persoonlijk vele male liever dan 1 handig en gehengel continu.Bij de NRHA mag je in de beginnersklasse (GAG) ook gewoon tweehandig met shanks rijden,zo erg is dat dus niet.
Tip voor de volgende keer:Even je blouse in je broek stoppen en een mooie riem om,dat ziet er veel beter uit.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:22

Ik vind het er niet netjes uit zien, en inderdaad verdien je een dikke DQ in de reining omdat je je spins niet hebt uit gevoerd.
Je hebt je handen ook veelste wijt uit elkaar een veelste ver naar achteren waardoor je de controle over je paard kwijt bent, want sturen kun je op deze manier niet, en ik zou maar gauw een andere trainer gaan zoeken als ik jou was die je goed leert rijden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:29

leuke foto's hoor, zo voor het begin viel het toch wel mee, kijk maar uit dat je de smaak niet te pakken krijgt, werkt verslavend.... Knipoog

Citaat:
is dit hunter trouwens?
haha, Stef, ik had even de gedachte: hoezo hunter, dit is toch de reining zie je dat niet? tot ik verder ging lezen.... heet dat paard Hunter... Haha!

MQTE hoe ben jij zelf begonnen, gelijk vlekkeloos??

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:28

Het ziet er leuk uit hoor voor een eerste onderlinge. Op twee handen met een shank vind ik niet zo een vreselijk probleem als er maar naar gejureerd wordt. Manegepaarden zijn lastiger te rijden omdat ze steeds een andere stijl voor hun kiezen krijgen. Ik vind het alleen wel jammer dat je handhouding echt niet correct is. Iedereen heeft wel eens zo gereden om dat koppie omlaag te krijgen, maar iedereen die wat verder is gekomen weet ook dat het echt niet de manier is. Leer jezelf dit niet aan! Het is zonde van je tijd. Laat dat hoofdje maar even doen wat ie wil en concentreer je op het sturen middels een hoger hand, been en zit en daardoor ook het optillen van de schouder, met name in de bochten zie je dat het paard niet in balans loopt en soms verrast wordt door een bocht. Als je als ruiter zorgt dat je je paard voorbereid en ondersteunt wordt het allemaal makkelijker en kunt je ook aan een lange losse teugel een rechtgericht paard rijden.
Je handen horen boven de knop te zitten of op zijn minst boven de cantle. Succes met lessen en veel plezier vooral, hoewel het mij lijtk of dat wel goed zit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:34

bedankt voor de reacties!

ik zal wat meer op mijn handen letten, voor mijn gevoel heb ik ze echt meer naar voor en niet zo wijd, dus de foto's veraste mij ook echt met me handen.

MSQuincyTE
het is wel makkelijk om het bij de instructeur weg te leggen, uiteindelijk ben ik degene die wat met zijn advies moet doen en blijkbaar doe ik dat nog niet optimaal.

toch bedankt voor je reactie.

Edit: Foto's van 2 maanden geleden op 1 hand, het paard loopt ook hier ook niet helemaal optimaal en de kwaliteit is bagger.

http://www.mijnalbum.nl/Album=TC7VGPWS
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-08 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:43

Mijn tips: teugels korter nemen, en je handen meer naar voren en dichter bij elkaar. Op de tweede foto ziet het er uit alsof het paard over de buitenschouder wegloopt. Iets meer werken emt je buitenteugel dus, om die schouder te controleren. En in een bocht je binnenhand hoger dan je buitenhand houden. Zo loopt je paard rechter, en blijf jij ook rechter boven je paard, ipv de bocht door te gaan alsof je op een fiets zit Knipoog
Als je normaal met één hand rijdt, maar nu op twee, breng dan zeker je handen dichter bij elkaar, dan krijg je het effect van met één hand rijden, terwijl je toch op twee handen kunt corrigeren indien nodig...

Maarre... je moet ergens beginnen, en een wedstrijd is een mooi evaluatie moment! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 08:44

bedankt Lachen ik zal het advies meenemen in mijn volgende les.

Melanthe0396

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:41

Vind het er wel netjes uitzien!
Maar ben ook nog maar een beginner (A)
dus proffesioneel kan ik er niet naar kijken:P

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:22

Leuk paardje! en vanaf dec /jan pas aan de gang, leuk he zo`n eerste wedstrijd ervaring, de regels liggen wel iets anders mbt op 1 hand rijden, maar ik neem aan dat dit een gezellige onderlinge op de manege is...

MsQuincyT begin enorm moe te worden van jou commentaar ibt nieuwe ruiters, die trots hun eerste wedstrijd ervaring willen delen, jij boort ze meteen op een negatieve manier de grond in, of jij alles zo goed weet en kan, het is niet eerlijk, en zelf de L1 ruiter is niet perfect, en of het bij jou altijd maar zo vlekkeloos gaat, kom op zeg!! Ga eens nadenken, en anders post niet.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:38

thanx smax OK dan!
leuke foto's
en idd gewoon lekker blijven dooroefenen!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:46

Ik vind het plaatje op 1 hand toch niet heel verkeerd hoor, die in mijn album staan Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:05

bedankt voor de reacties weer Lachen

smax jou berichtje en pb doen me goed! bedankt.

Chewany

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:42

smax schreef:
Leuk paardje! en vanaf dec /jan pas aan de gang, leuk he zo`n eerste wedstrijd ervaring, de regels liggen wel iets anders mbt op 1 hand rijden, maar ik neem aan dat dit een gezellige onderlinge op de manege is...

MsQuincyT begin enorm moe te worden van jou commentaar ibt nieuwe ruiters, die trots hun eerste wedstrijd ervaring willen delen, jij boort ze meteen op een negatieve manier de grond in, of jij alles zo goed weet en kan, het is niet eerlijk, en zelf de L1 ruiter is niet perfect, en of het bij jou altijd maar zo vlekkeloos gaat, kom op zeg!! Ga eens nadenken, en anders post niet.

jij zegt t en ik denk t al zeeeeeeeer lange tijd, ben dus niet de enige die t opvalt............, hou me altijd netjes in maar soms kan een mens ook wel eens wat teveel zeggen

@ MsQuincyT: waar kunnen we eens komen kijken als jij aan t rijden bent???

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:46

Ik rij sinds half mei western dus nog niet zoveel verstand maar... je moet je handen toch hoog houden?
Ik mag nooit mijn handen zo ver uit elkaar en je teugels in alle 2 de handen dus ook de linker in de rechter.. maarja. dat met je handen is wel lastig als je van de dresuur komt denk ik.