[WN] Sense, update!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Sense, update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 17:33

Clown Sinds Frank de onwijs gave foto's van Sense gemaakt heeft, heeft zij niet zoveel zin meer om zich uit te sloven op de foto. Toch wil ik even laten zien dat ze best wel veranderd en gegroeid is in de laatste maand.

Ze groeit dus lekker, en ze komt nu eindelijk lekker door haar wintervacht heen. De dierenarts die haar in de 3e week heeft nagekeken heeft haar van de week weer gezien en die zij dat ze er zoveel beter uitzag, en lekker aan het groeien is. Altijd fijn om te horen dus Lachen
Eind April gaat ze eindelijk 24/7 het land op, en dat is de hoogste tijd! De groep is over het algemeen rustig, maar er wordt alles aan gedaan om dat zo te houden. Zodra het kan gaan de 2 dominante merries met z'n tweeen, en blijven Sense en haar vriendinnetje Bibi samen. Het gaat goed, maar het is afentoe onrustig. Per 1 mei komen er 2 jaarlingmerries bij op het land, hopelijk is dit de omslag voor de groep, en voor Sense omdat ze dan niet meer de laagste in rang is.

Met Sense en mij gaat het redelijk goed, er zijn dagen waar ik denk van wauw, dit gaat echt super! Maar vervolgens zijn er weer 2 dagen waar het gewoon minder gaat. Dan wil ze nog steeds niks weten van het poetsen, aaien, wil ze geen halster om. Dan loopt ze gewoon weg als je wel toenadering zoekt. Blijf je stilstaan dan komt ze wel terug, maar nee, echt 100% vertrouwen is er nog lang niet. Maar er zijn ook dagen dan kan ik haar lekker poetsen, zelfs onder haar buik en bij haar achterbenen, maar bij Sense is het dus 1 stap vooruit, en 2 achteruit. Maar dat geeft niks Lachen We komen er wel.

Nou, even 3 super spectaculaire foto's van Sense... Slapen

Afbeelding

Afbeelding
Zie je ? mijn hoofd is gegroeid Lachen

Afbeelding

Mijn meisje, we komen er wel, al is het soms moeilijker dan verwacht Lachen

wendy_x

Re: Sense, update!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:35

wat een leuk beestje!
veel succes en plezier ermee!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:40

jaaa Go jij! Go jij! daar is ze weer!

haar lijfje ziet er echt een stuk beter uit
nog wat smalletjes van voor maar dat komt ook van zelf

reageert ze ook niet op snoepjes of een appel of zo, dat ze zich makkelijker laat pakken?

ze is trouwens een stuk witter als blue Haha!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:07

Nee, niet 1 stap vooruit en dan 2 achteruit. Juist andersom, 2 vooruit, 1 achteruit. Kijk hoe jullie begonnen en wat je al gewonnen hebt.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:50

Wat een ogen heeft ze Wow!
Vind ze wel héél apart!!
Wordt vast een knap beesje!!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:58

Mooie Sense Lovers op die derde foto is heel goed vooruitgang te zien Sam, jullie komen er wel Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 21:13

spatter schreef:
jaaa Go jij! Go jij! daar is ze weer!

haar lijfje ziet er echt een stuk beter uit
nog wat smalletjes van voor maar dat komt ook van zelf

reageert ze ook niet op snoepjes of een appel of zo, dat ze zich makkelijker laat pakken?

ze is trouwens een stuk witter als blue Haha!

Sense en Blue moeten elkaar echt eens een keer meeten, en bosritje over een paar jaar samen. Ze hadden echt broer en zus kunnen zijn Lachen

Klopt, haar borst is ontzettend smal, zit geen vetje op. Maar langzaam maar zeker komt alles een beetje in verhouding en komt er een beetje vlees bij, ik kan echt niet wachten tot ze het land op mag. Heerlijk lekker groeien en bloeien.

Ze komt wel, maar zodra je haar een halster om wilt doen, dan smeert ze hem. Zal eens proberen om wat op mn hand te houden en dan het halster om te doen, ik wil haar ook dwingen. Het ligt ook een beetje aan hoe haar stemming is, vandaag wilde ze duidelijk niet en heb ik haar maar in haar waarde gelaten. Meestal als ze haar halster dan om heeft is het wel goed. Ik heb het boek besteld Bringing Up Baby, en hopelijk staan hier wat fijne oefeningen in die ik met haar kan doen, aangezien haar basis bestaat uit meelopen aan een halster en voorvoetjes geven. Kan nou niet echt ontdekken dat ze het fijn vind, al vind ze wandelen wel erg leuk als je niet te ver weg met haar gaat Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:41

Leuk weer een update!

Je bedoelt hopelijk 2 stappen vooruit en 1 stap terug ipv andersom zoals je nu schrijft? Anders zou je geen enkele vooruitgang boeken, en dat is toch niet zo hoop ik?

Er is ook een heel leuk boek met dvd van Emiel Voest over het omgaan met jaarlingen, misschien ook wat voor jou? (Is zijn tweede boek, het eerste is grondwerk met paarden)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 21:46

simodi schreef:
Leuk weer een update!

Je bedoelt hopelijk 2 stappen vooruit en 1 stap terug ipv andersom zoals je nu schrijft? Anders zou je geen enkele vooruitgang boeken, en dat is toch niet zo hoop ik?

Er is ook een heel leuk boek met dvd van Emiel Voest over het omgaan met jaarlingen, misschien ook wat voor jou? (Is zijn tweede boek, het eerste is grondwerk met paarden)

Nagelbijten / Gniffelen Nee, zo bedoel ik het inderdaad niet. Er is gelukkig zeker wél vooruitgang, en het is ook logisch dat er mindere dagen tussen zitten, en hoelang heb ik haar nu.. nog niet eens 3 maanden.

Ik ga even zoeken hoe dat boek heet Simodi, alle input is welkom aangezien niemand echt ervaring heeft met het grootbrengen van een jaarling met een achtergrond. Ik doe het meeste op gevoel, en dat werkt ook goed, alleen elke nieuwe kijk, nieuw idee kan mij weer een stapje verder helpen Lachen

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:48

ze ziet er steeds een beetje beter uit! fijn dat er al wat leuke makkelijkere dagen tussen zitten met meer vertrouwen.
ik kan me voorstellen dat dit moeilijk is. succes ermee!!!
als je haar vertrouwen eenmaal echt hebt gaat het vast snel vooruit hoor!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 11:25

Qua uiterlijk gaat ze zeker vooruit! Als ik deze foto's vergelijk met die van toen je haar net had, dan is toch wel te zien dat ze voller wordt, haar beenwerk er van de buitenkant wat beter uitziet en natuurlijk verliest ze nu ook wat haar, wat haar uiterlijk ook goed doet. Als je alleen naar haar koppie en nek kijkt op de laatste foto en daar een lijf bij denkt zonder die wintervacht, dan zie je al dat ze dan heel anders toont. Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, want volgens mij ben je echt op de goede weg. Ze ziet er 'wakker' en toch kalm uit: tevreden. Aangezien op jonge leeftijd weinig met haar is gedaan (ook al is ze nog steeds jong natuurlijk) zal ze inderdaad een aantal basisbeginselen missen en er nog steeds aan moeten wennen dat jij alleen maar goeds met haar voor hebt. Het kost tijd en moeite, maar ik vertrouw er op dat het helemaal goed komt. Haar hoofd en lijf zijn wat betreft kalmte al een heel stuk veranderd dan de eerste foto's van haar aan de hand, waarin ze haar rug nog wat spande en haar hoofd heel hoog hield.
Ik ga graag een keertje mee als de weersomstandigheden beter zijn... en ze misschien wel al de wei in mag Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:30

Zo, ze is idd erg vooruitgegaan als je naar de andere foto's kijkt zeg! Goed hoor *LOL*

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:55

ze ziet er goed uit Ja

en wat betreft omgang/vooruitgang/achteruitgang... dat komt allemaal dik in orde!
eens het wederzijdse vertrouwen er is, heb je alle tijd om ervan te genieten en dan kan je terug kijken op wat je bereikt hebt!
is misschien eens zo leuk!!! Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:14

Hee wat leuk, nieuwe Sense foto's,
wat een mooie meid is ze aan het worden. Ze ziet er iig
veel beter uit dan aan het begin, super hoor!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:55

Splash_ schreef:
simodi schreef:
Leuk weer een update!

Nagelbijten / Gniffelen Nee, zo bedoel ik het inderdaad niet. Er is gelukkig zeker wél vooruitgang, en het is ook logisch dat er mindere dagen tussen zitten, en hoelang heb ik haar nu.. nog niet eens 3 maanden.

Ik ga even zoeken hoe dat boek heet Simodi, alle input is welkom aangezien niemand echt ervaring heeft met het grootbrengen van een jaarling met een achtergrond. Ik doe het meeste op gevoel, en dat werkt ook goed, alleen elke nieuwe kijk, nieuw idee kan mij weer een stapje verder helpen Lachen

Geduld is een schone zaak he! Maar bedenk maar dat alles wat je nu investeert er later dubbel weer uitkomt! Knipoog

Je kunt het boek van Voest vinden en bestellen via zijn site: emielvoest.nl. Er is ook een dvd bij die is erg leuk want dan kun je zien hoe hij met zijn veuelens en jonge paarden omgaat!

Oh ja, en verder kun je ook veel leuke filmpjes vinden over de omgang met kleintjes op Youtube. Vind je het leuk om met haar grondwerk (natural horsemanship) te gaan doen? Of doe je dat al? Dat is echt super voor de band met je paardje, je leert zo spelenderwijs al heel veel dingen zoals aanraken, wijken etc, waar je later veel plezier van hebt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 11:32

Iedereen onwijs bedankt voor de leuke reacties Lachen

Simodi, ik wil zeker NH met haar gaan proberen, ik wil me alleen eerst goed inlezen voordat ik er met haar aan ga beginnen. Ook heb ik nu nog niet echt een goede plek om dat met haar te doen, maar zodra ze het land op gaan zijn de paddocks vrij waar ze normaal overdag in staan. Dus dan kan ik het mooi daar met haar doen Lachen

Ik ga zo eens even youtubben, om te kijken wat ik allemaal kan vinden. Morgen voordat ik moet werken ga ik even bij haar langs, en dan gaan we even alleen knuffelen, geen verwachtingen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:34

Aha, dus dan krijgen we 'knuffelfotos' !? Knipoog

Vind het zo leuk om te lezen hoe gek je met haar bent, ik heb precies hetzelfde mijn mijn paintje van 14, allles is gewoon leuk! (En idd heb je af en toe een dipje hoor, dat hoort er bij)! Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 12:14

simodi schreef:
Aha, dus dan krijgen we 'knuffelfotos' !? Knipoog

Clown Eerst Sense maar even leren knuffelen.
Dit vind ze nog net leuk Knipoog
http://i23.photobucket.com/albums/b395/ ... G_8949.jpg

http://i23.photobucket.com/albums/b395/ ... G_8922.jpg

Ik heb vandaag trouwens haar papieren binnen gekregen, heb er niet meer van kunnen maken dan papieren van het Europees Stamboek, maar iig... iets is beter dan niets, en al was ze papierloos, maakt me nog niks uit (zo heb ik haar ook gekocht), maar ze heeft gekregen waar ze recht op heeft.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:18

Ze gaat er echt steeds beter uit zien hoor! Ook fijn dat ze al begint te verharen! Ze is zoooo knap!

Ach en een papiertje zegt ook niet alles hoor!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:45

Hai Samantha,

Ik miste je blauwoogje al een tijdje... Tong uitsteken Ze ziet er steeds beter uit en heeft een tevreden blik in haar ogen. Ze gaat dus prima vooruit hoor... en die dagen dat ze niet zo graag wil, daar heeft ze recht op. Ze zal je wel echt in dank afnemen dat je haar dan ook niet dwingt. Dat soort dingen geven haar ook zelfvertrouwen. Je kunt nu eenmaal geen wonderen verwachten in korte tijd. Straks, als ze op land staat, zal ze waarschijnlijk een spurtje krijgen waar je u tegen zegt. Ben nu al benieuwd!
Oja, je hebt pb

RainDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 08:11

Sense is echt een mooi paardje!
Prachtige ogen heeft ze.Lovers
Veel succes en plezier met haar.Lachen