[WN] dressuurruiter goes Western!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

dressuurruiter goes Western!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 15:21

Jaja, weinigen onder jullie weten dat ik de westernsport ook prachtig vind... Overlaatst heb ik de kans gekregen van vrienden om dit eens te proberen (wat moeilijk zeg!!!)

Het was mijn eerste keer en al bij al vond ik het goed lopen, wel jammer dat het paard neit naar me luisterde... (bij de barrelrace, of toch variant erop wist ze wel wat te doen hoor Haha!, jammergenoeg heb ik daar geen foto's van)

Ik bedank Melissa en Kevin dat ik deze kans eens gekregen heb!!! Ik vond het een super dag!!! Een dag om zeker eens te herdoen!!!

Eigen commentaar: handen voor het zadel (en verder weet ik weinig commentaar hahaha)

Graag tips van jullie...

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was een dag om niet te vergeten!!!
Groetjes

knuffelkont

Re: dressuurruiter goes Western!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:16

Fijn dat je zo lekker genoten heb en dat je het erg leuk vond om te doen.
Ga zo door en de foto's zien er goed uit.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:05

Ziet er heel leuk en netjes uit!!!
Maar waarom al direct op 1 hand? Was voor jou misschien iets simpeler geweest met 2 handen? Het is zo al nadenken wat je doet als dressuurruiter op een westernpaard Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 04:59

Leer is eerst maar eens goed rijden met 2 handen en stap daarna pas over op 1 hand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 10:34

He wat een lekker motiverend commentaar weer.
Als je een dagje kennis mag maken met westerntuig en een westernpaard, dan wil je immers dingetjes proberen, dus OOK sturen met 1 hand. Hartstikke leuk toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:26

Hartstikke tof dat je western hebt gereden! Ook dat je met 1 hand hebt gereden, gaaf gevoel is dat he? Haha!

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:25

Hoop dat je ver komt met western, ziet er goed uit OK dan!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:50

MSQuincyTE schreef:
Leer is eerst maar eens goed rijden met 2 handen en stap daarna pas over op 1 hand

Leer jij dan eerst maar eens opbouwende kritiek te geven ipv mensen de grond in te stampen, omdat jij natuurlijk nooit iets uit hebt hoeven proberen... toch?

@TS Leuk joh fijn dat je op deze manier kennis kan maken met een andere tak!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 09:52

leuk he? wat uitproberen en nu echt overstappen toch? hahaha
ik voelde mij in het begin toch zooon beginner en vond het zo spannend om aan een lange teugel te ridjen, je moet letterlijk en figuurlijk durven loslaten. maar het is een heerlijk gevoel!
ik ga nooit meer terug naar dressuur! het is ook veel afwisselender vind ik zoooveel disciplines!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 10:23

Nja ik ga het toch nog bij de dressuur houden (start volgend jaar de opleiding zelfstandig instructeur (ga voor me diploma trainer A)) maar het western gaat me altijd bijblijven en ik ga het meenemen zodra ik de kans krijg Lachen

Het is inderdaad een hele andere manier van rijden, zoals je zegt durven loslaten Lachen, in het begin had ik er moeite mee... Ook omdat ik mijn beenhulpen nog niet kan geven zoals jullie ze kunnen geven (wegens rare stijgbeugels en heel ander zadel :p)

Zelf vind ik western een sport met actie in :p (vooral barrelrace trekt mijn aandacht) Dus western ga ik zeker doen zodra ik de kans krijg (want dit is in west vlaanderen niet zo vertegenwoordigd)

enneu zoals je zegt het was een probeerdag Lachen ik ben begonnen met twee handen, maar eens proberen met 1 hand moest ik ook eens Haha!

Groetjes Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:33

Mooie foto's, ik kan me voorstellen dat er iets van western je blijft aantrekken, is een erg leuke sport Lachen
Ik ben alvast helemaal gewonnen, maar je leert er altijd uit...

bonheur90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:11

bij ons op stal gaan er steeds meer dressuurruiters over op western rijden
daar ben ik ook 1 van