[WN] Lizzy in the picture!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mloez

Lizzy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:54

Gister mn nieuwe hoofdstel binnengekregen wat ik hier op bokt bij Splash gekocht heb, een nieuw bitje erbij, laatst nog een nieuwe pad, vandaag nog gereden, dus FOTOS ::D
Ik ben maar een recreatieruiter, dus hou het commentaar aardig he Knipoog

eerst het nieuwe hoofdstel+nieuw bitje. We rijden nu sinds een week op een Billy Allen en t gaat erg fijn
Afbeelding

Afbeelding

ja eh..? ::lol:
Afbeelding

beetje inbuigen en laag loswerken
Afbeelding

en rijden maar
Afbeelding

Afbeelding

mn moeder rijd ook, dus die verdient ook een plekje Knipoog
Afbeelding

en KLAAR!!
Afbeelding

Hier nog 2 filmpjes van t rijden.. Lizzy loopt vaak nog wat te laag maar daar werken we aan. Ze was wat henstig dus af en toe hadden we even ruzie :8: Ik zit af en toe wat voorover, maar das omdat ik last heb van mn rug (ik word oud Haha! )

http://nl.youtube.com/watch?v=BZ6VOgl-0gQ
http://nl.youtube.com/watch?v=b98OD-2TsBk

Commentaar en tips zijn altijd heel erg welkom, maar hou t vriendelijk Koe

Yv_

Re: Lizzy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:04

Af en toe is het net de mijne die ik voorbij zie gaan Lachen.
Is het een quarter of niet?

Vind je hoofdstel en bitje érg gaaf! Alleen het wieltje bovenaan is voor mij net weer te 'glimmend'.

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:24

voor een recreatie ruiter rij je anders wel met een aardig heftig bitje. Scheve mond

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:27

Fox4u schreef:
voor een recreatie ruiter rij je anders wel met een aardig heftig bitje. Scheve mond

Gaaaap Bokt??
Overigens knap dat je dat kunt zien zonder het mondstuk te zien!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:37

Thanks yvvv Knipoog inderdaad knap hoe iemand een bit kan beoordelen zonder het mondstuk te zien!

Ik rij haar op een Billy Allen bitje, wat minder scherp schijnt te zijn dan de shank snaffle, en ze loopt er een stuk lekkerder op. Paard blij, ik blij, en daar vind ik het om gaan.

Fox4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:41

oke even een tip over de scherpte van een bit. als je van de buitenkant er tegen aan kijkt. zie je hier duidelijk een goede s bocht in zitten. dit zorgt voor een heftige in werking. en ik had idd gelezen dat het een billy allen is. dat is idd een leuk bit maar het is niet nodig om er zo'n schaar (shank) aan te hebben. en nog maals het is een tip. geen veroordeling. groetjes

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:58

Fox4u schreef:
dat is idd een leuk bit maar het is niet nodig om er zo'n schaar (shank) aan te hebben.

Ik vind het heel knap dat je zulke uitspraken kan doen als je het paard niet kent maar goed.. Ik rij met dit bit op aanraden van mijn instructrice en die weet wel wat bij mij en mn paardje past.
Als jij mijn paardje op een gewone snaffle of zelfs bitloos wilt komen rijden, ben je van harte welkom!

Ik hoop dat deze discussie hierbij beeindigd is/ Ik zet mn fotos hier neer omdat ik het gewoon leuk vind om mn paardje te showen, en commentaar is altijd welkom, en het hoeft zeker niet alleen negatief te zijn, maar het moet geen discussie over bitten worden. Dat hoort meer in de tackroom zou ik zo zeggen.
Laatst bijgewerkt door Mloez op 17-02-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:09

mooi hoofdstel en mooi bit, ik heb toevallig op een site dat bit gezien en vind het heel mooi.

ik rij mijn pony nu met een myler,maar daar heb je niet van die mooie bitten in Huilen

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:47

Fox4u schreef:
oke even een tip over de scherpte van een bit. als je van de buitenkant er tegen aan kijkt. zie je hier duidelijk een goede s bocht in zitten. dit zorgt voor een heftige in werking. en ik had idd gelezen dat het een billy allen is. dat is idd een leuk bit maar het is niet nodig om er zo'n schaar (shank) aan te hebben. en nog maals het is een tip. geen veroordeling. groetjes

Je hebt het mis wat betreft de inwerking van zo'n naar achter gebogen schaar,deze zorgt er juist voor dat het bit langzamer werkt.
Dit in tegenstellling tot een rechte schaar die directer en sneller werkt.
Met vriendelijke groet Cool

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:38

heey
leuk beesje het rijden ziet er lekker relaxed uit!
veel plezier verder samen Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 01:47

oe damn das een zeer mooi hoofdstel Cool lekker bling bling
maar waar ik eigenlijk om wil reageren en ik reageer niet zoveel op in the picture
ik ben verliefd wat een heerlijk ding heb je daar onder je kont wauw
dat koppie prachtig hij kijkt ook zo lekker tevreden

over je rijden kan ik niet veel zeggen want ben net omgeschakeld van engels naar western
dus aan mijn tips heb je niks (mocht ik die hebben, en die heb ik niet Haha! )

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:28

Prachtig paard heb je, en prachtig tuig Pling Echt waar, dat hoofdstel is om van te kwijlen!
Wat betreft het rijden vind ik het er ook allemaal netjes uit zien, jullie vormen een leuke combinatie Lachen
Tja, tis idd een heftig bit (en ook heel mooi!), maar je zal er zelf wel je redenen voor hebben om het te gebruiken. Je paard toont op de foto's hartstikke ontspannen en vecht (voor zover ik dat kan beoordelen) niet tegen het bit, dus dan is het goed Lachen Bovendien krijg je ook nog eens les, dus ik vind dat je het hartstikke goed doet Ja

edit: misschien dat je je beugels een gaatje langer moet doen, het lijkt op sommige foto's alsof je je hak amper kan uitdrukken, je benen zitten een beetje opgekropt. Kan ook aan mij liggen hoor Knipoog

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 12:34

@Julia, lijkt het echt zo met mijn hakken? Als je op foto 5 en 6 kijkt hou ik (vind ik zelf) mn hakken denk ik toch behoorlijk naar onder.. als ik het meer doe zit het ook niet meer echt lekker..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 01:21

eh chum, volgens mij heeft een langere shank inderdaad een langzamere inwerking, in de zin van: het paard krijgt meer waarschuwing bij een rustige ruiterhand. Maar een langere shank werkt ook harder in. Meer Leverage. En een gewoon gebogen shank (bijvoorbeeld van een grazerbit) gaat direct naar achteren.. andere hoek dan deze S-curve in de shank. Een S-curve komt verder naar voren uit op het laagste punt: meer leverage.

Verder vind ik het een leuk paard en een mooi hoofstel !!
En bovenstaand is niet bedoeld als kritiek, maar meer als extra informatie. Ik heb zelf behoorlijk lopen zoeken naar de effecten van verschillende bitten en shanks.

Citaat:
The cheek-to-shank angle also varies, with some straight up and down, others with the shanks curving backward. Some shanks have a dramatic S-curve. Cheek angle influences the angle at which the bit engages and thus way the horse carries its head. Therefore, the type of shank needs to be considered according to the use of the horse. Horses that maintain a more vertical head position, such as dressage horses and western horses trained in the "straight up" or Vaquero tradition generally use a curb bit with straighter shanks. Those that have a nose-out head position when working, such as cutting and roping horses, more commonly use a more curved shank. Shanks on certain western bits that curve back are sometimes called a "grazing bit." Though a horse should never be allowed to graze in a bridle, the term came from the mistaken notion that the turned-back shank was to allow the horse to eat with a bridle. In reality, the design simply allowed the horse to comfortably travel with its nose well ahead of the vertical. An S curve in a shank does not have a major effect on the angle at which the rein engages, but may alter the balance of the bit at the point the lever arm joins the mouthpiece

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:52

Wat een leuk hoofdstel heb je gekocht voor je paard, je hebt ook een leuk paard, en de pad is ook wel mooi

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 13:00

wat een ontzettend lekker beest marloes Haha!

en uiteraard mooi tuig! Haha!