[WN] Sense, vandaag een maand van mij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Sense, vandaag een maand van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:28

Jaja, time flies. Sense is vandaag alweer één maand van mij. Omdat er toch wat mensen nieuwsgierig waren na het afgelopen topic naar het welzijn van Sense, hier dan een update! Helaas ditmaal niet zoveel foto's, mijn camera maakt binnen niet echt mooie fotos. Boos!

Toen ik aankwam stonden ze lekker met z'n 5en buiten in de paddock (merrie gaat morgen pas weg) en het was heerlijk rustig. Sense kwam eigenlijk meteen al gedag zeggen en ging daarna lekker haar eigen gang. Geen gejaag of iets van de andere merries, alleen toen hun ook aandacht wilden van mij ging Sense zelf verder weg staan.

Ze stonden al de hele ochtend buiten, dus tijd om te ruilen, de merries naar binnen en de hengsten naar buiten. De 3 "oudste" dames waren zo binnen, alleen dachten Sense en haar vriendinnetje daar anders over Bloos Beiden hadden absoluut geen zin om naar binnen te gaan, en vinden het ook echt lekker om samen te staan vertelden de eigenaresse mij. Nou in iedergeval, Sense en Bieb gingen allebei lekker uit hun dak, Sense heb ik echt lekker gek zien doen. Heb hele kleine stukjes gefilmd, vond het te leuk om er zo naar te kijken, en daarbij had ik ijskoude handen van het buitenstaan! Eerst de veulenmerries naar binnen gehaald, en daarna nog een poging gedaan om Sense en Bieb naar binnen te krijgen, na nog wat rondjes met hun staart in de lucht en flink snuiven stonden ook hun binnnen.

Lisa de dochter van de eigenaren vertelde mij al dat Sense vanmorgen helemaal in haar eentje uit haar dak ging, showen, rennen en doen. Terwijl de rest heerlijk relaxed stond aan de andere kant van de paddock Haha! Ook vertelde ze dat ze nu 's ochtends hinnikt als je op stal komt. Ze komt eindelijk een beetje tot leven, en gaat zich duidelijk meer op haar gemak voelen. Ook is nu duidelijk te zien dat ze voller gaat worden, en ze verhaart als een gek.

Toen ze eenmaal binnen stonden even lekker bij ze in de stal gegaan. Eerst Sense haar nieuwe halster gepast (afgelopen dinsdag half mr Ed leeggekocht) in de maat Full, maar die is haar nog een stukje te groot, en het halster maat Cob zit nu al op het laatste gaatje bij haar. Haar hoofd is echt lang, gaat hard ineens.

Afbeelding

Sense heb ik weer even kunnen borstelen, want de haren vliegen eraf. Ook eindelijk heb ik haar echt goed kunnen aaien, heel even stond ze ook echt te genieten. Ik ben echt blij met deze vooruitgang, eindelijk laat ze het redelijk toe en kan ze een beetje leren genieten van de aandacht. Afgelopen maandag was het helemaal feest, kon alles bij haar doen en eindigde ook even heel pennyachtig met mijn hoofd en armen op haar rug Clown Ik bouw het rustig op, en zeker niet te lang per keer, en dit werkt echt, eindelijk wat vertrouwen Lovers Maar zeker een heleboel credits gaan hiervoor naar de mensen van de opfok waar Sense staat, ze geven haar zóveel extra aandacht, echt geweldig Afgod .

Mijn pennyfoto van afgelopen maandag:

Afbeelding

Ik ben blij met hoe ik haar vandaag heb meegemaakt, ze was vrolijk, en de groep was rustig. Tuurlijk, afentoe nog wat jaloers gedrag van de zwarte merrie, maar ook die had op het laatst redelijk door dat ze ons met rust moest laten. Sense stond nog heerlijk idioot te gapen, helaas maar 1 redelijke foto van.

Afbeelding

Doei!

SuperRoos

Re: Sense, vandaag een maand van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:58

Dit is een fijn bericht zeg, fijn dat alles wat rustiger is en sense voller en vrolijker wordt
leuke foto's
heeft ze nou zo'n bult onder haar ogen of zit haar haar daar wat door de war..
(vanuit mn analyses ben ik daar natuurlijk erg benieuwd naar haha)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:00

Wow! klinkt goed, Sammy!
De goede tijden breken nu eindelijk aan. Wordt helemaal blij van jouw verhaaltje hier, kan je nagaan hoe jij je nu moet voelen Cool
En na morgen kan het eigenlijk alleen nog maar beter worden.. Go jij! Go jij!

Al een beetje ontdooid? Koffie (of thee)!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 18:04

Fijn hoor dat het zoveel beter gaat! Hoe vaak ga je eigenlijk naar haar toe, staat ze bij jouw huis in de buurt?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:52

Wat gaat de tijd toch snel een maand alweer van jou

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:32

Wat fijn dat het zo goed gaat met Sense!! Go jij! Go jij!

Heeft ze echt al zo'n groot hoofd dat 'n cob-halster al bijna niet meer past? Verward
Misschien van een merk dat klein valt? Op de foto's lijkt haar hoofd niet zo groot hoor! Ach gut

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:16

Hè, wat ontzettend goed nieuws!
Fijn joh, dat het zo goed gaat! Geniet ervan!! Knipoog zo te zien doe je dat ook wel op je 'penny-foto' Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:20

Ik vind dat ze echt zo'n lieve uitstraling heeft met die mooie blauwe ogen van haar!
Fijn ook dat ze vrolijker wordt! Ben nu al benieuwd naar de volgende foto's!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:25

Sper fijn te horen dat het goed gaat! Die eerste foto is gaaf! Ja

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:32

JIPPIE!! Nieuwe foto's en ben zo blij te horen dat het lekker met haar gaat! Volgens mij sta je op een heel goed plekje, als ik zo leek wat een extra aandacht ze krijgt! Super!!

Ik wacht volgende week weer af en gefeliciteerd met jullie eerste maand Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 23:36

@ Roos. Ze heeft haar neus gestoten/trap gehad en daar zit dus een bult. Maar ook die word nu gelukkig een heel stuk minder dik van de voorkant, via het zijaanzicht zie je hem nog wel redelijk zitten. Enne, wat zegt je analyse oog? Knipoog

@ Frank. Durf even niet meer zo uitbundig te zijn, ben toch nog even voorzichtig maar ben zo blij met elke kleine stap die ze vooruit gaat Haha!

@ Simodi. Ze staat een half uur van huis, ik probeer om de dag/om de twee dagen te gaan. Deze week ben ik alleen maandag en vandaag geweest, ik las dat het goed was om even een paar dagen niet te gaan zodat je ook niet zoveel jaloezie krijgt onderling. Woensdag en donderdag moest ik me echt inhouden om niet te gaan, en donderdag lukte het uiteindelijk niet door de storm en de vertragingen die daardoor volgen op mijn werk Haha! Nu ga ik maandag of dinsdag weer voor mijn werk heen, dan donderdag en dan zaterdag Clown

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:29

sneu zeg.. gelukkig wordt het snel minder dik..
zie een gevoelig dier met aanleg voor een hoge intelligentie
verder zijn dit natuurlijk geen fijne foto's van mij om vanaf te lezen hihi maar denk dat dat haar 2 basis woorden zijn die haar persoonlijkheid beschrijven..

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:04

Hee Samantha! daar is dan die gekke Sense!
Ik heb echt gelachen toen ze maf deed in de paddock, jammer dat je daar geen foto's van hebt. Komt wel goed hoor met deze smurf! Groetjes!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:55

He, gelukkig! (Told ya so.. Knipoog )
Fijn om te lezen en zien dat ze steeds lekkerder in haar velletje gaat zitten.
Het wordt gewoon steeds meer genieten, dus geniet ze!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:24

Ben heel benieuwd hoe het gaat de komende weken nu die merrie uit de groep is Lachen vind dit een heerlijk bericht om te lezen, en ben benieuwd hoe Sense er donderdag bij staat als we heen gaan! Knipoog

Splash_

Re: Sense, vandaag een maand van mij! Updatje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 22:27

Update

Vandaag weer bij mijn vlekkenbeeb geweest, en ik moet zeggen, de rust lijkt teruggekeerd Haha! Ze stond heerlijk twee aan twee te eten binnen toen ik aankwam. Stuk of 2x wat problemen gehad met de zwarte merrie, die duidelijk Sense wegjaagt op het moment dat zij aandacht krijgt, en Sense is dan onderdanig, bokt wat en gaat weg. Sense gaat nu ook eindelijk lichamelijk vooruit, ze wordt voller en ze oogt ook wat groter, over 2 weken weer meten, dan kunnen we zien of ze gegroeid is in een maand.

Oordeel zelf:

Afbeelding

Daarna was het tijd voor de dames om naar buiten te gaan, weinig actie dit keer. Maar, ik kon mijn ogen niet geloven toen de zwarte merrie en Sense aan het neuzen waren, en vervolgens deed zij aanstalten bij Sense om te poetsen, maar dat ging Sense nog net iets te ver. Het lijkt dus echt een kwestie van jaloezie binnen. Ook de alpha merrie en Sense hebben nog even staan neuzen, en daarna stonden ze alle 4 op een stukje van 10cm met alle neuzen tegen elkaar aan, beetje rond te scharrelen in de paddock Haha!

Ik durf niet weer een gat in de lucht te springen, maar het gaat écht vooruit !!! Kijk maar;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met haar bijzondere tekeningen waar je elke dag wel wat anders in ziet.

Afbeelding

Afbeelding
Lekker bekkie!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:21

Ah wauw! Wat geweldig nieuws joh!!
Dat moet je een supergoed gevoel geven!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 07:47

Gaaf, ze ziet er idd al veel beter uit!! Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:09

leuke foto's!

ze ziet er beter uit maar ook meer ontspannen, komt helemaal goed met die meid

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 12:59

Jeetje! Geschokt!
Als je niet op past, begint Sensie een knuffelvarkentje te worden Haha!

Wow, wat begint ze er goed en wat meer volwassen uit te zien OK dan!
Heerlijk dat nu in de groep meer haar plek en rust vind!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:59

Hee daar issie weer Haha!
Fijn dat het zo met stappen vooruit gaat!! Ze ziet er lekker relaxed uit en verder gaat ze de goede kant op hoor Go jij! Go jij!