Toen ik aankwam stonden ze lekker met z'n 5en buiten in de paddock (merrie gaat morgen pas weg) en het was heerlijk rustig. Sense kwam eigenlijk meteen al gedag zeggen en ging daarna lekker haar eigen gang. Geen gejaag of iets van de andere merries, alleen toen hun ook aandacht wilden van mij ging Sense zelf verder weg staan.
Ze stonden al de hele ochtend buiten, dus tijd om te ruilen, de merries naar binnen en de hengsten naar buiten. De 3 "oudste" dames waren zo binnen, alleen dachten Sense en haar vriendinnetje daar anders over
Beiden hadden absoluut geen zin om naar binnen te gaan, en vinden het ook echt lekker om samen te staan vertelden de eigenaresse mij. Nou in iedergeval, Sense en Bieb gingen allebei lekker uit hun dak, Sense heb ik echt lekker gek zien doen. Heb hele kleine stukjes gefilmd, vond het te leuk om er zo naar te kijken, en daarbij had ik ijskoude handen van het buitenstaan! Eerst de veulenmerries naar binnen gehaald, en daarna nog een poging gedaan om Sense en Bieb naar binnen te krijgen, na nog wat rondjes met hun staart in de lucht en flink snuiven stonden ook hun binnnen. Lisa de dochter van de eigenaren vertelde mij al dat Sense vanmorgen helemaal in haar eentje uit haar dak ging, showen, rennen en doen. Terwijl de rest heerlijk relaxed stond aan de andere kant van de paddock
Ook vertelde ze dat ze nu 's ochtends hinnikt als je op stal komt. Ze komt eindelijk een beetje tot leven, en gaat zich duidelijk meer op haar gemak voelen. Ook is nu duidelijk te zien dat ze voller gaat worden, en ze verhaart als een gek.Toen ze eenmaal binnen stonden even lekker bij ze in de stal gegaan. Eerst Sense haar nieuwe halster gepast (afgelopen dinsdag half mr Ed leeggekocht) in de maat Full, maar die is haar nog een stukje te groot, en het halster maat Cob zit nu al op het laatste gaatje bij haar. Haar hoofd is echt lang, gaat hard ineens.

Sense heb ik weer even kunnen borstelen, want de haren vliegen eraf. Ook eindelijk heb ik haar echt goed kunnen aaien, heel even stond ze ook echt te genieten. Ik ben echt blij met deze vooruitgang, eindelijk laat ze het redelijk toe en kan ze een beetje leren genieten van de aandacht. Afgelopen maandag was het helemaal feest, kon alles bij haar doen en eindigde ook even heel pennyachtig met mijn hoofd en armen op haar rug
Ik bouw het rustig op, en zeker niet te lang per keer, en dit werkt echt, eindelijk wat vertrouwen
Maar zeker een heleboel credits gaan hiervoor naar de mensen van de opfok waar Sense staat, ze geven haar zóveel extra aandacht, echt geweldig
.Mijn pennyfoto van afgelopen maandag:

Ik ben blij met hoe ik haar vandaag heb meegemaakt, ze was vrolijk, en de groep was rustig. Tuurlijk, afentoe nog wat jaloers gedrag van de zwarte merrie, maar ook die had op het laatst redelijk door dat ze ons met rust moest laten. Sense stond nog heerlijk idioot te gapen, helaas maar 1 redelijke foto van.

zo te zien doe je dat ook wel op je 'penny-foto'
vind dit een heerlijk bericht om te lezen, en ben benieuwd hoe Sense er donderdag bij staat als we heen gaan!