[WN] Yes mijn Troxel Cheyenne is binnen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sammy07

Yes mijn Troxel Cheyenne is binnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 20:03

Na 3 weken wachten heb ik hem dan eindelijk binnen:mijn nieuwe cap,met een laag champignon gehalte...
Helemaal van leer en met leuke stiksels.
Afbeelding
Achterkantje:
Afbeelding

mienmien

Re: Yes mijn Troxel Cheyenne is binnen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:29

Is idd weer eens wat anders dan het wel bekende championnetje...

Fijn dat je er zo blij mee bent.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:30

Leuke cap hoor! Wist niet dat ze dat hebben. Hij staat je erug goed Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:13

Wow die is mooi zeg!
Prachtig zo met die stiksels Ja

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:06

Ik vind het een geweldig mooie cap, en mooi geschikt voor bij een westernoutfit. Zo ontzettend jammer dat hij het EU keurmerk niet heeft... Verdrietig

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:29

hij is gaaf ze zijn toch nog bezig om het eu keurmerk te verkrijgen ervoor, Waar heb je hem besteld?
En wat kostte die ik wil hem ook zo graag hebben
vind hem zo gaaf
groetjes fabske

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 07:31

Aparte cap Ja maar hij is wel leuk Haha!

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 08:57

Elke Troxel is goed gekeurd in de EU dus deze gaat ook de keuring doorstaan want hij is niet anders als de rest.
@fabske: online in een ruitershop in de VS voor 129 dollar.(108 euro)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:53

Moiie cap hoor daar mag je mee gezien worden.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:54

Mooie Cap hoor!!! Staat je goed!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:03

Ziet er goed uit, met gaasjes over de gleuven tegen invliegende beesten Haha!
Ik ben benieuwd hoe het leer zich houdt bij felle zonneschijn in de loop der tijd.
Moet je buiten je zadel ook nog je cap invetten Clown

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:39

sammy07 schreef:
Elke Troxel is goed gekeurd in de EU dus deze gaat ook de keuring doorstaan want hij is niet anders als de rest.
@fabske: online in een ruitershop in de VS voor 129 dollar.(108 euro)

helaas is dit niet waar alleen de troxels op www.troxel.nl hebben een eu keurmerk..

wel gave cap!!!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:41

Susan is me net voor. Hetzelfde schijnt te gelden voor de Dakota cap van Troxel, ook die is niet goedgekeurd naar het schijnt. Ik was zelf ook weg van de Cheyenne en zal voor de zekerheid Troxel even bellen vandaag, maar ik vrees het ergste aangezien ik al van meerdere shops heb gehoord dat de cap het keurmerk niet heeft gekregen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:42

Cool hoor, met die stiksels Ja

Hebben ze hem ook in andere kleuren?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:48

Wil het topic van sammy07 niet verpesten, maar ik heb net met Troxel Nederland gebeld (Bills Barn) en die hebben me kunnen vertellen dat enkel de caps op hun website het EU keurmerk toegewezen hebben gekregen. De Cheyenne cap is via Amerikaanse normeringssystemen vervaardigd en bij de aanbieding voor de Europese keuring in Keulen is gebleken dat de cap niet aan de Europese maatstaven voldoet. Op dit moment wordt geprobeerd een speciale versie voor de Europese markt te ontwikkelen die wel door de keuring gaat komen, het kan echter nog een half jaar duren voordat dit rond is.
Voor de Dakota cap is niet voor het laatste traject gekozen, die is dus niet met EU keurmerk verkrijgbaar en dit zal in de toekomst niet veranderen.
Maar dat allemaal even terzijde, want ik vind de cap te gek... en ik zit hard te twijfelen of ik hem toch aan zal schaffen ondanks ik dan onverzekerd rondrijd... of is dat heel onverstandig?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 10:56

Interessant... konden ze ook vertellen wat er nu precies 'anders' aan was dat ie niet door de keuring kwam??

Misschien mag je er dus nu officieel geen WN-wedstrijd mee starten, maar ook daar zijn de wijzen het nog niet over eens Lachen

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 12:56

Bedankt voor het uitzoeken Gera. Ondanks blijf ik er mee rijden op eigen risico. Zelf ben ik tijdens een ongeval met paard aardig in de prak geweest: 8 weken ziekenhuis(15 jaar geleden). Toen droeg ik gelukkig een cap....zo een waar het kinbandje nog van elastiek was en ik was maar wat blij anders kon ik dit niet meer na vertellen...toen hadden we ook geen EU keurmerk. Ik ken veel mensen die door een ongeval met paard in het ziekenhuis zijn gekomen maar nooit gehoord dat de verzekering naar de cap vroeg. Blijft dus moeilijk. Iig is deze cap veiliger dan een hoed. Of het nu een cowboyhoed is of een dressuurhoedje tijdens de wedstrijden. Dus ja ik neem het risico.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 12:58

@sammy07 : als er ergens een land moeilijk doet over keurmerken is het Amerika wel. Juist vanwege het procederen en de giga-bedragen die er mee gemoeid zijn. Als een troxel dus voor Amerika is goedgekeurd is ie voor mij veilig genoeg Haha!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:38

Enorm gave cap Sammy07! Is dit de wasplaats van Mister-T? Wat heeft dat jochie dan mooie spullen zeg...............verwend joch!

Ach......wat betreft de verzekering: gewoon even naar de voorwaarden op jullie pensionstal en/of eigen verzekering vragen. Onze verzekering verplicht ons niet met een cap te rijden (ook niet buiten). Sommige manegehouders verplichten wel een cap maar als je vraagt waar de cap aan moet voldoen weten ze dat niet eens. Is het een manege of trainingsstal met een veiligheidscertificaat van bv de FNRS dan dient de veiligheidshelm het CE keurmerk en het EN 1484 keurmerk te dragen en mag de helm niet "gepimpt" zijn want dan vervalt de typegoedkeur. Google maar even hierop, er is zat over te vinden.

Inderdaad mag je met die cap dus niet starten bij WRAN-erkende wedstrijden in de L5, L4 en de L3 ongeacht welke maatregelen en verzekeringen de organisatie van die wedstrijd heeft afgesloten want het betreft een verplichting van de WRAN.

MissPK heeft zelf ook een Amerikaanse Troxel maar omdat ze besloten heeft om niet meer bij WRAN wedstrijden te starten totdat het L2 niveau gehaald is geeft dat geen problemen. Rijden bij maneges of trainingstallen met het veiligheidscertificaat doen we ook niet, we zoeken wel mensen met een eigen binnenbak. We hebben voor ons zelf een verkeringsmaatschappij gevonden die wel dekking geeft bij ongevallen tijdens het rijden op een eigen paard.

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 15:48

Klopt PK. Onze verzekering "dekt" de boel ook zonder cap.
Als ik bij de WRAN ga starten heb ik altijd mijn zwarte champignon nog klaar liggen.
Tuurlijk is Mister T verwend daarom is hij ook zo blij met mij....

@bromfiets: ja in de kleur zwart en zwart met roze/paars.
@dubbeldun: ja je moet deze cap gewoon met lederzeep en ledervet onderhouden....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:04

Mooi ding, Sammy!! Kleurt mooi bij Mr.T Cool
DubbelDun schreef:
@sammy07 : als er ergens een land moeilijk doet over keurmerken is het Amerika wel. Juist vanwege het procederen en de giga-bedragen die er mee gemoeid zijn. Als een troxel dus voor Amerika is goedgekeurd is ie voor mij veilig genoeg Haha!

Ja Zo denk ik er ook over Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:10

Wauw die ziet er gaaf uit Lachen

Mendi_chan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:06

Mooie cap Haha!! Staat je goed, stiksels erop maken het echt helemaal af Lachen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:53

gera schreef:
Wil het topic van sammy07 niet verpesten, maar ik heb net met Troxel Nederland gebeld (Bills Barn) en die hebben me kunnen vertellen dat enkel de caps op hun website het EU keurmerk toegewezen hebben gekregen. De Cheyenne cap is via Amerikaanse normeringssystemen vervaardigd en bij de aanbieding voor de Europese keuring in Keulen is gebleken dat de cap niet aan de Europese maatstaven voldoet. Op dit moment wordt geprobeerd een speciale versie voor de Europese markt te ontwikkelen die wel door de keuring gaat komen, het kan echter nog een half jaar duren voordat dit rond is.
Voor de Dakota cap is niet voor het laatste traject gekozen, die is dus niet met EU keurmerk verkrijgbaar en dit zal in de toekomst niet veranderen.
Maar dat allemaal even terzijde, want ik vind de cap te gek... en ik zit hard te twijfelen of ik hem toch aan zal schaffen ondanks ik dan onverzekerd rondrijd... of is dat heel onverstandig?

Darn ik had deze ook op mijn verlanglijst staan en deze foto deed me helemaal op en neer springen 8 hebbe hebbe) Hij is echt mooi en staat goed!!!
Maar een cap waar ik niet mee kan starten heb ik niets aan...

Hij is wel mooi zeg en staat super!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 09:56

Die cap kleurt wel heel goed bij je badkamer! Haha!