Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?
).
Die kan ook op hele hoge snelheid scherpe wendingen maken. Echt stoere foto's joh, leuk dat je zusje hier zo mee bezig is
Splash schreef:Wow, ik dacht al 14.2!! Volgens mij rijden dat de topruiters nog niet eens.
Maar toen las ik dat ze in kleinere arena rijdt maar toch nog snel voor zo'n pony. Weet je zeker dat ze het niet kan opnemen tegen de groten?
Gave foto's en het ziet er idd goed uit. Zo te zien stuurt ze ook met twee handjes zonder de knop vast te houden. Dat vind ik persoonlijk erg goed. Heel veel barrelracers kunnen die knop niet eens los laten want dan flikkeren ze eraf. De reden is dat ze nooit fatsoenlijk hebben leren paardrijden en dus geen goede balance hebben opgebouwd, maar wel meteen om die tonnen knallen. Helaas zie je dat wel heel erg vaak. Het is juist een kunst om de knop NIET vast te houden (mijn mening dan).
Verder erg goed dat ze het met een gewoon snaffeltje doet. Hier zie je vaak de vreselijkste martelwerktuigen.
Sorry, liet me even gaan want ik zie het maar al te vaak hier.
Waar was die rodeo?
@Mas: het is idd een stuk moeilijker dan het lijkt. Er komt veel techniek bij kijken. En de tonnen zijn ook niet echt zacht als het een keer mis gaat en je er tegen aan knalt met je been. AUW, ik heb het gevoeld en ik ging niet eens zo hard.
Ook onderuit gaan met paard en al overkomt ieder barrel racer wel eens.
Deze tonnen hebben een soort rubberen ring erom, die doen niet zo pijn als je ze aanstoot , maar er komt zeker veel techniek bij kijken om met zo'n snelheid kort te kunnen wenden
trickrider89 schreef:Dat veel barrel racers op 1 hand rijden heeft niet altijd met de balans van de ruiter te maken, maar is meer afhankelijk van welke techniek en optoming ze gebruiken.
Splash schreef:trickrider89 schreef:Dat veel barrel racers op 1 hand rijden heeft niet altijd met de balans van de ruiter te maken, maar is meer afhankelijk van welke techniek en optoming ze gebruiken.
Vaak toch wel! Ik zie het hier maar al te vaak gebeuren. Geloof me! Mensen die de basis bij lange na niet kennen maar wel meteen rond de tonnen willen knallen. Wat krijg je dan? Grote lange shanks in de mond van het paard, lange sporen en nog meer van die enge martel werktuigen omdat ze anders hun paard niet onder controle hebben.
In dit filmpje zie je een ruiter die op 1 hand rijd en wel een goede techniek heeft !trickrider89 schreef:Dat is niet alleen daar zo, maar hier ook. Toch zijn er genoeg ruiters (ook die op 1 hand rijden) die wel weten wat ze doenIn dit filmpje zie je een ruiter die op 1 hand rijd en wel een goede techniek heeft !