Maar dat ging natuurlijk niet vanzelf. Ik had lekker vanaf woensdag al vrij om er extra van "voor" te genieten.
Eerst kwam woensdagochtend de smid zodat Dutch en Lesley weer mooi op hun hoefjes stonden. En daarna naar Nijkerk om het gehuurde show halster op te halen.
Alles liep gesmeerd tot ik het halster ging passen.......paste dus niet.
Dus naar Nijkerk gebeld dat het halster niet paste en ik hem wou komen ruilen, gelukkig was hij donderdag in Bunschoten want ik was ook vergeten om Dutch zijn papier om te laten zetten van Stallion naar Gelding
en dat kon gelukkig op het secretariaat van de NK dus daar zou ik tussen het wassen en stieken door donderdag even heen rijden om zijn papier te laten veranderen.Dus planning ietwat door mekaar maar het leverde mij wel echt een heeeel gaaf show halster
op.....het is dat Dutch zijn hoofd nog groeit anders had ik het wel geweten (of mijn vriendje nog liever aangekeken
)Donderdag was het WASDAG....
Eerst op stal de stallen schoongemaakt en een extra pak vlas in de stal gegooid
.Toen nog even gepeeld met Dutch in de bak en toen WASSEN!!!!
Na Dutch gewassen te hebben en hij na een lompe aktie (van mij en hem)op de grond belande en daarbij zijn hak open haalde en een dikke plek onder zijn oog kreeg. Had ik het wel even gehad en dacht als het zo door gaat wordt het helemaal niks.
Maargoed we moesten door
Lesley zou mee gaan als begeleid pony dus moest natuurlijk ook schoon en lekker ruikend mee, dus dat werd WASSEN......dan naar Bunschoten.....de Mac Donalds niet tevergeten....en terug naar stal om Dutch testieken......en toen naar Bed vol zenuwen...........Vrijdag de Dag...
Gelukkig hoefde we niet zo vroeg, dus we zouden rond 10 uur weg rijden.
Omdat Dutch bekend staat als een varkentje toch op tijd naar stal om hem evt. van wat poep te ontdoen
maar hij had zich keurig gedragen HELEMAAL schoon, dus dat werd lekker ontspannen een uurtje koffie drinken.
Yeeeh deze dag begon goed......
De paardjes op de trailer

Oke het uur van de waarheid ....daar gaan we (zien we er niet ontspannen uit
)
Moet natuurlijk niet mijn "groomie's"
Hiske en Nancy vergeten tebedanken voor hun gezelligheid en hulp.
We deden mee aan de Yearling gelding, daar werden we eerste bij beide jury's en de Futurity Yearling Gelding werden we eerste. En de Two and Under werden we derde van de drie.
Maar ik ben gewoon weer super trots op mijn ventje, hij liet zich netjes opstellen ondanks dat het progamma gigantisch was uit gelopen en hij het op een gegeven moment flink zat was.
Hier onder nog wat foto's
Braaf wachten voordat we de ring in moesten

Oren naar voren en ik een beetje lachen......dat gaan we voor volgend jaar oefenen

Even een onderonsje....

Maar we werden door papparatsie John
gesnapt
En we hebben weer een mooi lint voor aan de muur

En Dutch achter zijn papa, zijn grote voorbeeld

Tot slot nog een foto van zijn lieve hoofdje....

Mischien een beetje lang onsamenhangend verhaal
maar heb weer zoveel dingen geleerd en gezien. En al met al een geslaagd NK voor mij en Dutch......op naar volgend jaar!
) ! Hij ziet er echt super uit en dat lint lijkt me zeker welverdiend. Hij is toch een jaarling? (ik denk altijd maar aan Takoda, die is volgens mij even oud en van dezelfde mooie vader) Fiink uit de kluiten gewassen dan!

is anders had ik het echt wel geweten